Přejít na obsah

Kadeřníci prý věnují zákazníkům větší pozornost než lékaři pacientům

zpět
8.7.2008

"Ministerstvo zdravotnictví tvrdí, že ve zdravotnických zařízeních je pacientům věnována menší pozornost, než zákazníkům v kadeřnictví nebo autoservisu. Řekněte pane ministře, který jste odpovědný za takto zveřejněné sdělení, ve kterém zdravotnickém zařízení je ona pozornost horší než v tom kterém kadeřnictví," píše pro ZDN.cz MUDr. Jiří Killian...

Na serveru Ministerstva zdravotnictví najdeme rubriku Reforma zdravotní péče na míru, v ní podrubriku Realita dneška a v ní následující větu: Ve zdravotnických zařízeních je pacientům věnována menší pozornost, než zákazníkům v kadeřnictví nebo autoservisu.

Před časem ministryně zdravotnictví vzkázala, že v některých nemocnicích by si ani nehty nenechala stříhat. Tady máme nové hodnocení resortu zdravotnictví. Co k tomu říci.

Ministerstvo zdravotnictví nedávno proklamovalo protekci EBM, tedy lékařské péče, vycházející z provedených důkazů. Nejspíše si prvně nezametlo před vlastním prahem a zveřejňuje sdělení obav vlastního svědomí, projikovaných do jím řízeného resortu, nebo jen tak zbůhdarma plácá.

Má ministerstvo zdravotnictví nějaké hodnověrné studie, v nichž zjistilo statisticky významný rozdíl ve věnování pozornosti tam či onde? Proč takové studie nebo aspoň odkaz na ně nezveřejnilo? Pomluva je jako uhel, když nepopálí, alespoň pošpiní. Je její využití vskutku dobrým nástrojem ministerstva zdravotnictví ke získu podpor zamýšlené reformy ? Nebo účel světí prostředky a je celkem jedno, jestli přitom někomu ukřivdíme ?

Nemám nic proti tomu, když někdo přijde a řekne mi, že se mu to nebo ono nelíbí. Můžeme tu věc rozebrat a zjistit, zda lze učinit nějaké v ní zlepšení. Ale takto vykřikovat do světa, že doktor věnuje méně pozornosti pacientovi než holič zákazníkovi, to je unfair.

Řekněte pane ministře, který jste odpovědný za takto zveřejněné sdělení, ve kterém zdravotnickém zařízení je ona pozornost horší než v tom kterém kadeřnictví. To nelze, viďte, měl byste co dělat se soudy. Takže je pohodlnější jen tak plácnout - co je vám do toho, že ubližuijete stavu, ze kterého jste vzešel, svým kolegům, zdravotnickým zařízením, v nichž pracují. Co na tom, že křivopřísežně narušujete důvěru mezi lidmi, největší to pouto lidské přirozenosti. Však po čase napíšete, jak je to bezva, jak se to vše díky vám spravilo a jak jste ty své bývalé kolegy převychoval.

Já vám mohu prokázat, že naši pacienti i v zastoupení vyjadřují zcela jinou spokojenost, než jakou Vy tu dáváte v plén. Mohu tedy prokázat, že lžete, neboť nesdělujete, že jen v některých zdravotnických zařízeních, ale generalisujete na všechna. Nedávno jste v pořadu Máte slovo mlčky přihlížel fundovanému sdělení, že rodičky na klinice jsou na chodbách a v křeslech, ale že to za dva roky, až přestanou rodit Husákovy děti, přejde.

Nejspíše jste s takovou péčí na ty dva roky spokojen a věnujete se vztahu různých kadeřnictví a autoservisů k jejich zákazníkům. Pořád ale nevidím žádné zprávy o takovém výzkumu. A protože jde o péči, jde i o EBM – předložte tedy prosím důkazy. Nebo EBM nepřijímáte ?

Vím, že žádné důkazy nejsou. A tak prosím, když už se vám kolegové a zdravotnická zařízení tak odcizili, neskvrňte je špínou vašich výmyslů. Jestli jim chcete něco vytýkat, nechť je to konkretní, průkazné a tak i smysluplné. Házení kamenů po lucernách není bůhvíjak prospěšná činnost.

MUDr. Jiří Kilian, www.ZDN.cz

Klíčová slova

K tomuto článku nejsou přiřazena žádná klíčová slova.

Autoři

www.ZDN.cz

Komentovat článek: Kadeřníci prý věnují zákazníkům větší pozornost…

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

3 nejnovější komentáře k článku Kadeřníci prý věnují zákazníkům větší pozornost…

Komentáře

dalších 74 komentářů
OLL Re:jako pacient mohu jen potvrdit - zejména FN Motol je průšvih  | 7. 08. 2008 14:22

jo Pete nechci se zastávat nemocnice ala jen se podívej co takové sestry zvládnou kanc. práce,vybírání poplatků, mytí pacientů , tahání 120 kg pacientů ve 2 mám 54 kg.,uklízení ,služky... běž si to na měsíc jen zkusit a uvidíš ...

Pete jako pacient mohu jen potvrdit - zejména FN Motol je průšvih  | 5. 08. 2008 14:13

Chování doktorů k pacientům je opravdu otřesné - ochota informovat, organizační práce jako čekání v čekárně nebo objednání na danou dobu, vstřícnost, ... každej veterinář se chová k pacientům líp.

lékař zatím se nikdo nepřihlásil  | 4. 08. 2008 16:08

viz článek o nemocnici v Písku, kde chybí 5 sester a kupodivu se zatím nikdo nepřihlásil, ani po přijímačkách na vš.

 zavřít

Váš tip

  • Jako ochranu před spamem, prosím zodpovězte následující otázku (číslicí):
  • * - položky označené hvězdičkou jsou povinné

Medical Services

Komplexní edukační servis ve zdravotnictví

více informací

NOVÝ E-SHOP s medicínskou literaturou