Přejít na obsah

Díky konkurenci se zlepšuje chování personálu

zpět
30.11.2010
lékaři, sestry, nemocnice
zvětšitlékaři, sestry, nemocniceZdroj: www.zusammenhalt.or.at

lékaři, sestry, nemocnice | Zdroj: www.zusammenhalt.or.at

 

Nedivím se, že vyhrávají soukromé kliniky. Musí obstát v tvrdé konkurenci, říká Daniel Vavřina, předseda sdružení HealthCare Institute. To letos už po čtvrté vypracovalo žebříček nejlepších nemocnic.

HN: Při sestavování žebříčku sledujete finanční zdraví nemocnic a spokojenost zaměstnanců a pacientů. Na co se jich konkrétně ptáte?

Pacienti, kterých letos odpovídalo asi 33 tisíc, od nás dostali dotazník s 39 otázkami. Ptáme se jich například, jak hodnotí vstřícnost a komunikaci ze strany lékařů a sester, jak byli spokojeni s provedením zákroku a celkově s pobytem a stravou v nemocnici. Zaměstnanců, kterých odpovídaly 4,5 tisíce, jsme se například ptali, jak se jim komunikuje s nadřízeným, či jestli mají možnost kariérního růstu.

HN: Podle pacientů je nejlepší ostravská fakultní nemocnice a soukromá rehabilitační klinika Mediterra v Praze. Co říkáte na to, že žebříček pacientské obliby vyhrálo soukromé zařízení?

Pacienti Mediterru hodnotili nejlépe v otázkách, které se týkaly spokojenosti s péčí a s chováním personálu. Tyhle oblasti mají v našem hodnocení největší váhu. Co se týká soukromých klinik, nedivím se, že vyhrávají. Musí si totiž v tvrdé konkurenci najít své místo na slunci a tím pádem se nějakým způsobem odlišovat od ostatních.

HN: K čemu jsou vaše žebříčky užitečné?

To je velmi jednoduché. Když jsme se srovnáváním začínali, ptali jsme se pouze pacientů na jejich spokojenost s prací nemocnice. Zjistili jsme ale, že je tam více faktorů, které to ovlivňují. To jsme pak shrnuli do metodiky, která byla vymyšlena profesory z Harvardu a kterou nyní používáme. Je dobře, aby spolu nemocnice v těchto oblastech (finanční zdraví, spokojenost pacientů a spokojenost zaměstnanců, pozn. red.) soupeřily.

Celý rozhovor si můžete přečíst na serveru iHNED.cz nebo ZDE.


Klíčová slova

Autoři

Jana Machálková, Hospodářské noviny

Komentovat článek: Díky konkurenci se zlepšuje chování personálu

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

Komentáře

Do této diskuse prozatím nikdo nepřispěl.

přidat komentář
 
 zavřít

Váš tip

  • Jako ochranu před spamem, prosím zodpovězte následující otázku (číslicí):
  • * - položky označené hvězdičkou jsou povinné