Přejít na obsah

FN Plzeň se pouští do dalšího průzkumu spokojenosti pacientů

zpět
13.4.2010
senioři, nemocnice
zvětšitsenioři, nemocniceZdroj: www.versicherungen-loeffler.de

senioři, nemocnice | Zdroj: www.versicherungen-loeffler.de

 

Fakultní nemocnice Plzeň osloví stovky pacientů lůžkových oddělení, aby se zapojili do průzkumu spokojenosti s nemocniční péčí. Průzkum podle metodiky doporučené ministerstvem zdravotnictví se v Plzni provádí pošesté.

Loni se konal v 15 nemocnicích a ústavech řízených přímo ministerstvem. Hodnocení pacientů zařadilo FN Plzeň mezi nejlepší zařízení v zemi do kategorie A plus jako výrazně nadstandardní. Tento standard, kdy spokojenost pacientů přesáhla 81 procent, si chce nemocnice udržet, řekla ČTK její mluvčí Renata Jenšíková.

Dotazníky budou pacienti dostávat celý duben na lůžkových odděleních před propuštěním z nemocnice.

„Hodnotí například spokojenost s přijetím do nemocnice, se zachováváním respektu, ohledu a úcty, s koordinací a integrací zdravotní péče, se způsobem a formou informování o jejich stavu, s pohodlím, s citovou oporou, se zapojením rodiny a blízkých či s propuštěním z nemocnice a navazující nemocniční péčí,“ vyjmenovala mluvčí.

Poslední průzkum, jehož se v Plzni účastnilo přes 2500 pacientů, ukázal celkovou spokojenost s nemocnicí 81,3 procenta, podobně jako o rok dříve.

Nejvíce byli spokojeni pacienti na klinice TRN (plicní), na hematoonkologii, oční klinice, ortopedii, onkologii a na plastické chirurgii, naopak nejméně spokojeni byli na druhé interní klinice a na chirurgických klinikách A a C. Celková spokojenost se sestrami byla 80,6 procenta a s lékaři 79,4 procenta.

V dotazníku odpovídají dospělí pacienti, kteří stráví na sledovaných lůžkových odděleních nejméně jednu noc. Zdravotníci nesmějí do vyplňování jakkoliv zasahovat ani pomáhat. Výsledky průzkumu by měla mít nemocnice k dispozici na podzim.

„FN Plzeň jeho výsledky používá také jako jeden z nástrojů hodnocení svých zdravotnických pracovišť a výsledky se promítají například do výše mimořádných odměn pro zdravotníky,“ doplnila Jenšíková.


Klíčová slova

Autoři

ČTK

Související články

15.3. Hlavní slabiny zdravotnictví Hlavní slabiny zdravotnictví
3 příspěvků
15.3. Co uděláte pro zlepšení služeb pacientům? Co uděláte pro zlepšení služeb pacientům?
2 příspěvků

Komentovat článek: FN Plzeň se pouští do dalšího průzkumu…

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

3 nejnovější komentáře k článku FN Plzeň se pouští do dalšího průzkumu…

Komentáře

další 3 komentáře
Eva Neumannová operace syna Adama na Neurochirurgii FN Lochotín  | 10. 10. 2012 09:44

Dobrý den! Děkuji všem lékařům,kteří operovali a pečovali o mého syna Adama Neumanna.Utrpěl hluboká poranění mozku oboustranně při nehodě 21.10.2011 v 19.h. Po půlnoci byl letecky transportován do Plzeňské FN Lochotín,kde byl operován,plastika dury, po všech stránkách bylo o něj skvěle pečováno. Syn se probudil po 3 měsících,rozumí nám,počítá,ukáže,nají se s pomocí, sám pije.Nyní hledáme vhodnou rehabilitaci. Ješte jednou děkuji všem i sestrám za skvělou péči i za povolené návštěvy celé rodiny u syna. S pozdravem matka Eva Neumannová Větrná 298 43542 Litvínov Janov

preventista Ty průzkumy...  | 13. 04. 2010 21:33

A co takhle průzkum spokojenosti zdravotníků ve FN ?Alespoň občas. Podle jaké škály se hodnotí usměvavost lékařů v pondělí dopoledne po 48 hod nepřetržité službě ?Mají pacienti rádi spíše blondýny nebo brunety , myslím nyní jako sestry ?

ola návrh  | 13. 04. 2010 12:54

ať soudružka Emmerová dá každému léžícímu pacientovi rtg snímek( kebule, srdíčka, břicha, haxny atd.) , jak je v úvodu na fotografii a pacient bude usměvavý, prosté buden spokojen jako ta paní výše....

 zavřít

Váš tip

  • Jako ochranu před spamem, prosím zodpovězte následující otázku (číslicí):
  • * - položky označené hvězdičkou jsou povinné