Přejít na obsah

Kontrolou online účtů ušetřili lidé oborové pojišťovně 2,8 mil. Kč

zpět
23.12.2015

Celkem 2,8 milionu korun ušetřili letos pojištěnci Oborové zdravotní pojišťovně (OZP) tím, že odhalili na svém on-line účtu chybně vykázanou péči. Zkontrolovali celkem péči za tři čtvrtě miliardy, sdělil ČTK mluvčí OZP Mario Böhme.

Ilustrační foto, počítač, ehealth
zvětšitIlustrační foto, počítač, ehealth
Autor: Shutterstock

Ilustrační foto, počítač, ehealth | Autor: Shutterstock

 

Pojišťovna průběžně všechna data kontroluje v automatizovaném systému, v něm ale nemůže zjistit například to, že si lékař nechal zaplatit péči, za kterou si vzal peníze i od pacienta.

„Péči ověřilo letos přes 100.000 klientů, z nich 3600 našlo ve výkazu zdravotní péče přes aplikaci v mobilu nebo internetový portál Vitakarta online nesrovnalosti,“ uvedl mluvčí.

Nejčastěji upozornili lidé na to, že u lékaře v daný den nebyli, případně zjistí, že platili za péči, kterou si lékař nechal uhradit také od zdravotní pojišťovny. Mezi kuriozitami bylo odstranění dělohy muži či odstranění slepého střeva dvakrát jednomu pacientovi.

Vitakarta umožňuje například nahlásit on-line změnu osobních údajů nebo bankovního spojení, podnikatelé mohou přes portál podat přehled o příjmech a výdajích i zaplatit pojistné. V roce 2016 by se karta měla rozšířit o nástroje pro některé oblasti telemedicíny.

„Tedy tak, aby Vitakartu mohli naši klienti využít přímo pro sledování svého aktuálního zdravotního stavu a mohli ho s jejich svolením přímo sledovat i jejich lékaři,“ shrnul Böhme.

Vitakartu má více než třetina ze 735.000 klientů OZP, která je třetí největší zaměstnaneckou pojišťovnou. Měsíčně s Vitakratou aktivně pracuje na 30.000 klientů.

Podobné projekty mají například Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra, tzv. Kartu života, a Všeobecná zdravotní pojišťovna, pro niž ale zajišťovala službu až do letoška společnost IZIP. Za portál pro komunikaci a elektronické zdravotní knížky dala VZP za 12 let přes dvě miliardy korun. Od poloviny prosince spustila naostro náhradu portálu VZP Point, který vyvinula a provozuje sama.

OZP se letos v osvětové a vědomostní kampani zaměřila na motivaci občanů, aby se více zajímali o to, kolik jejich léčení stojí. Zároveň je vybízela, aby častěji kontrolovali správnost vyúčtování, a tak pomáhali šetřit i své peníze, jimiž na zdravotní péči přispívají.

Klienti reklamovali nesprávně vykázanou péči prostřednictvím portálu. Pokud si to nepřejí, lékař se nedozví, že podnět přišel právě od nich. V rámci kampaně umístila OZP na web ceny nejčastějších zdravotních výkonů. Podle průzkumu pojišťovny totiž většina pacientů ceny léčení podhodnocuje, například za preventivní prohlídku u zubaře platí pojišťovna lékaři 400 korun. Z 503 dotázaných se 80 procent domnívalo, že platí mnohem méně.

Komentovat článek: Kontrolou online účtů ušetřili lidé oborové…

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

Komentáře

Do této diskuse prozatím nikdo nepřispěl.

přidat komentář
 
 zavřít

Váš tip

  • Jako ochranu před spamem, prosím zodpovězte následující otázku (číslicí):
  • * - položky označené hvězdičkou jsou povinné

Medical Services

Komplexní edukační servis ve zdravotnictví

více informací

NOVÝ E-SHOP s medicínskou literaturou