Lidé se ptají své pojišťovny hlavně na pojistné a vracení peněz

25. 7. 2011 8:17
přidejte názor
Autor: Redakce
Nedoplatky pojistného a vracení peněz nad ochranný limit patří k nejčastějším dotazům, se kterými se obracejí lidé na klientská centra zdravotních pojišťoven. Časté jsou také žádosti o kontakt na lékaře, který přijímá nové pacienty.


Lidé se ptají i na to, koho může nemocnice informovat o jejich zdravotním stavu. Vedle stížností třeba na to, že člověk nedostal poukaz na lázně, se objevují i dotazy jako ochrana náboženského přesvědčení při nemocniční léčbě.

„Všechny zdravotní pojišťovny mají infolinky a na svých webech uvádějí kontakty na pracovníky, kteří na dotazy odpovědí. Nabídka zahrnuje i porady právníka,“ řekl ČTK šéf Svazu zdravotních pojišťoven a ředitel Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra Jaromír Gajdáček.

Zájem o právní rady potvrdil ředitel úseku zdravotní politiky Zdravotní pojišťovny Metal-Aliance David Kostka. „V současnosti se lidé obracejí na naši právní linku ohledně pracovních úrazů, možností stížnosti na zdravotnická zařízení, reklamací na poskytnutou zdravotní péči a nakládání se zdravotní dokumentací,“ shrnul.

Lidé se mohou ptát na vše ohledně zdravotní péče hrazené z pojištění přímo na přepážkách své pojišťovny, nebo zavolat na klientské centrum, případně položit dotaz mailem.

Na kontaktní centrum Všeobecné zdravotní pojišťovny (VZP) se měsíčně obrací 20.000 lidí. „Loni za celý rok to bylo 206.938 kontaktů, 38.710 emailových,“ řekl ČTK mluvčí VZP Jiří Rod. Centrum zodpovídá dotazy všem, nejen klientům VZP.

Příslušnost k pojišťovně se neověřuje. Denně vyřídí 700 až 800 telefonátů a 200 až 300 mailů. „Největší nápor je při vyúčtování regulačních poplatků a doplatků ve 3. a 4. čtvrtletí, kdy počty dotazů stoupají až na 2,5 násobek,“ shrnul Rod.

Lidé se ptají zdravotních pojišťoven zejména teď v době dovolených na platnost své zdravotní průkazky v cizině a jakou péči na ni dostanou, případně si vyřizují náhradu za ztracenou průkazku. Zajímají o také přehled péče, kterou na ně vykázal jejich lékař. Pojištěnci VZP je najdou v elektronické zdravotní knížce, pojištěnci Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra v Kartě života, což je obdoba elektronické knížky.

„Díky tomu jsme například odhalili zubaře, který vykazoval péči na pacienta, který u něj nikdy nebyl. Klient se to dozvěděl ze své Karty života a sdělil nám to,“ řekl Gajdáček.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?