Přejít na obsah

Ombudsman přispěje ke zvýšení kvality péče v krajských nemocnicích

zpět
4.3.2016

Zdravotnický holding Královéhradeckého kraje, který zastřešuje krajská zdravotnická zařízení, zřizuje pozici veřejného ochránce práv pacientů. Tato bezplatná služba je nově k dispozici klientům všech nemocnic holdingu – v Náchodě, Jičíně, Trutnově a Dvoře Králové nad Labem.

praktik, pacientka, deprese, smutek
zvětšitpraktik, pacientka, deprese, smutekZdroj: Shutterstock

praktik, pacientka, deprese, smutek | Zdroj: Shutterstock

 

„Vysoká kvalita poskytovaných zdravotnických služeb a zdravotní péče v našem regionu patří mezi naše jasně definované priority a činnost nezávislého ombudsmana k ní může přispět,“ říká PharmDr. Jana Třešňáková, radní kraje pro oblast zdravotnictví. „Ombudsman bude řešit podněty pacientů či jejich blízkých a jeho závěry budou pro naše nemocnice cennou zpětnou vazbou,“ dodává.

Ombudsman bude provádět vlastní nestranná šetření a bude napomáhat zlepšení komunikace a vztahů mezi pacienty a poskytovatelem zdravotní péče v rámci zdravotnického holdingu. Klienti krajských zdravotnických zařízení u něho také budou moci získat informace o svých právech zakotvených v platné české legislativě a v Etickém kodexu „Práva pacientů“.

V roli holdingového ombudsmana bude působit MUDr. Libor Seneta, který současně zastává pozici zdravotnického náměstka ředitele Zdravotnické záchranné služby Královéhradeckého kraje a je zkušeným lékařem s dvacetiletou praxí v různých typech zdravotnických zařízení.

„Pro práci zdravotnického ombudsmana jsou podle mne podstatné nejen medicínské znalosti, ale i znalosti právní úpravy práv pacientů ve vztahu k poskytování zdravotních služeb,“ říká MUDr. Seneta a dodává: „Věřím, že jsem i v této oblasti díky své pestré praxi dobře připraven. Navíc se už pět let v rámci své práce u ZZS KHK zabývám i stížnostní agendou a své znalosti zdravotnického práva si průběžně rozšiřuji na řadě seminářů a kurzů.“

Některé z krajských nemocnic jmenovaly již dříve své nemocniční ombudsmany. Ti jsou pacientům samozřejmě k dispozici i nadále. Holdingový ombudsman by měl být další nestrannou a dostatečně erudovanou autoritou, na kterou se mohou pacienti obrátit.

Komentovat článek: Ombudsman přispěje ke zvýšení kvality péče v…

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

Komentáře

Do této diskuse prozatím nikdo nepřispěl.

přidat komentář
 
 zavřít

Váš tip

  • Jako ochranu před spamem, prosím zodpovězte následující otázku (číslicí):
  • * - položky označené hvězdičkou jsou povinné

Medical Services

Komplexní edukační servis ve zdravotnictví

více informací

NOVÝ E-SHOP s medicínskou literaturou