Přejít na obsah

Potysz: Stížnosti řešíme

zpět
2.12.2008

Řetězec soukromých ordinací Moje ambulance čelí v poslední době kritice kvůli údajně nekalé soutěži. Některým soukromým lékařům se nelíbí, jak společnost shání nové klienty. Moje ambulance se brání. „Vždy se jednalo o osobní selhání jednotlivců a naše společnost z toho vyvozovala důsledky,“ tvrdí pro Zdraví.Euro.cz šéf projektu Marek Potysz.

Projekt Moje ambulance je poměrně úspěšný, lidé o něj mají zájem. Očekávali jste takový úspěch?

Úspěch jsme očekávali, i když jeho mimořádnost nás překvapila. Udělali jsme si totiž výzkum, z něhož jednoznačně vyplynulo zjištění, kdy si většina klientů praktických lékařů stěžovala na časovou nedosažitelnost svého lékaře. Ověřili jsme si, že pokud je člověk se svým praktikem spokojený, tak ho nic a nikdo nepřesvědčí, aby ho změnil. Nápor zájemců jsme zvládli s tím, že jsme byli schopni dodržet slíbené výhody, především garantovaný objednávkový systém.

Hodláte svou působnost dále rozšiřovat? Jaká je vaše vize do budoucna?

Moje ambulance poskytuje služby ve dvou ostravských sdružených praxích, Havířově, Opavě, Olomouci, Brně, Karlových Varech, Praze a Mladé Boleslavi. Chystáme zahájení provozu ve Zlíně a druhé ambulance v Brně. V současné době je v naší síti zaregistrováno přes 41 tisíc klientů. Do konce roku předpokládáme, že budeme poskytovat péči více než 50 tisícům klientů. V prvním pololetí příštího roku počítáme se zahájením provozu dalších dvou až tří pracovišť.

V Karlovarském kraji vznikl další řetězec MediClinic, obáváte se konkurence a možného odlivu pacientů?

Lékařské sdružené praxe fungují téměř všude ve vyspělém světě. Není pochyb, že mají na trhu poskytování zdravotní péče i v naší republice své místo. O jejich dalším rozvoji však rozhodne jediné kritérium a to - spokojený pacient. Ten na tom může podle našeho názoru jen vydělat.

Moje ambulance je zaměřena výhradně na služby praktických lékařů pro dospělé pacienty. Naše strategie se nebude měnit. Už na počátku jsme deklarovali, že budeme dbát na prevenci našich klientů a s tím souvisí i řada bonusových programů.

V poslední době čelíte kritice z nekalé konkurence. Často se hovoří o tom, že za podivných okolností probíhá registrace nových klientů. Jak na kritiku reagujete?

Marketingová informační kampaň společnosti Moje ambulance je vedená za účelem poskytnout občanům měst maximum informací o službách, které naše společnost nabízí a je plně v souladu se zákony platnými v ČR. Vždy respektujeme svobodnou volbu lékaře a nikoho k ničemu nenutíme.

Kvůli stížnostem na oslovení klientů na ulici, které se objevily na jaře, zřídila naše společnost pro tento účel už tehdy telefonní linku a e-mailovou adresu, na které jsme přijímali případné stížnosti na své postupy. Ke konci dubna se jednalo o 1,1 % ze všech přeregistrovaných klientů. Vždy se jednalo o osobní selhání jednotlivců a naše společnost z toho vyvozovala důsledky. Na základě stížností vyhotovila společnost průzkum, ze kterého vyplynulo, že zhruba jen 16 % klientů tato forma nabídky obtěžovala.

V současné době v některých lokalitách máme problém s praktiky, kteří nám odmítají vydat zdravotní dokumentaci nebo její opis. Stává se také, že člověk se k nám zaregistruje, dokonce absolvuje vstupní prohlídku a pak z ostychu nebo ze strachu svému původnímu lékaři tvrdí, že nic nepodepsal. V tomto případě kontrolujeme zpětně veškeré kroky registrace a výsledek původnímu lékaři zavoláme.

Kritiku sklízíte i za to, že nabíráte klienty pomocí agentů na ulicích. Proč jste se rozhodli oslovovat klienty zrovna tímto způsobem? Měla tato strategie úspěch?

V rámci informační kampaně používáme standardní marketingový mix, který zahrnuje také osobní kontakt. Jejím cílem je poskytnout občanům maximum informací o službách, které naše společnost nabízí. Reklamní informační kampaň Mojí ambulance lze považovat za úspěšnou.

Evidujeme ale také spoustu lidí, kteří k nám přicházejí na doporučení svých známých. Není výjimkou, že se k nám registrují postupně všichni členové rodiny. Naše nabídka oslovuje i ty pacienty, jejichž lékaři nejeví zájem o zlepšování služeb. V rámci kampaně působíme na širokou cílovou skupinu bez omezení věku i pohlaví. Reakce na jednotlivé kampaně jsou vesměs pozitivní.

Michaela Svobodová, www.Zdravi.Euro.cz


Klíčová slova

K tomuto článku nejsou přiřazena žádná klíčová slova.

Autoři

www.Zdravi.Euro.cz

Komentovat článek: Potysz: Stížnosti řešíme

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

3 nejnovější komentáře k článku Potysz: Stížnosti řešíme

Komentáře

dalších 22 komentářů
Alice Re:Re:Re:Re:Re:Re:moje ambulance  | 3. 12. 2008 21:06

Ale tak jsem to vůbec nemyslela, Dobrou medicínu může dělat kdokoliv, bylo to jeno tom, že máme docela dobrý pocit jak to funguje a že ne všechny nemocnice stojí za pendrek. Je mně líto, že Vás tak špatně platili. Jistě to není ideální ani u nás, zejména s platy, ale jsou tu lékaři co mají se službama i 120 tisic, takže si nemyslím, že je to málo. A průměrný plat lékaře u nás včetně neatestovaných je 55 tisíc. I když challenger napíše, že je to nic, ale uvědomme si současnou situaci, že...

nem. lekar Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:moje ambulance  | 3. 12. 2008 17:21

nehlede na to, ze EKG by tomu PL bylo vetsinou stejne bez popisu /casto i s nim/ na ..... Musim se smat, kdyz se mi nektere EKG od PL dostane i s popisem do rukou /u LBBB napsano roztresenou rukou "fysiologicka krivka" apod./ Ale je pravda, ze na potvrzeni na RP, zbrojni pas, neschopenku... se clovek kontaktu s nimi nevyhne. ... Mozna se Vamn to zda prehnane, ale tolik k Vasemu klise se starym zkusenym praktikem a sotva odatestovanou lekarkou na prijmu. Jsou ale i praktici /nikoli obvodaci/, kteri k nam chodi slouzit, vzdelavaji se a tech si vazim, pak jeste nkterych, ale vetsina fakt lidem spis skodi nebo nepomaha

nem. lekar Re:Re:Re:Re:Re:Re:moje ambulance  | 3. 12. 2008 17:16

A ja to vidim tak /v nasi mestske casti/, ze senilni obvodacka posle pac., vetsinou s chybnou nebo neucinnou medikaci, nebo neindikovane, nebo se jen necha ukecat, nebo je lina neco podniknout sama, nebo si chce setrit lekovy pausal. Pripadne jenom do telefonu pacientovi poradi, at si zavola ZZS. /skoro bych skodolibe par jmen PL sem napsal/. Tady se ji ujme nekdo "sotva po atestaci" anebo i bez ni, ale sam bych si v roli pac., pokud by slo o medicinsky problem, vybral druhou moznost a ne senilni PL.

 zavřít

Váš tip

  • Jako ochranu před spamem, prosím zodpovězte následující otázku (číslicí):
  • * - položky označené hvězdičkou jsou povinné