Přejít na obsah

Soud: ČT nemusí platit exporadkyni Ratha 30 milionů korun

zpět
21.10.2010
soud, spravedlnost, zákony
zvětšitsoud, spravedlnost, zákonyZdroj: www.fbi.gov

soud, spravedlnost, zákony | Zdroj: www.fbi.gov

 

Česká televize (ČT) nemusí podle dnešního rozhodnutí pražského městského soudu zaplatit 30 milionů exporadkyni Davida Ratha Evě Klimovičové. Rozsudek není pravomocný a lze se proti němu odvolat.

Bývalá vydavatelka časopisu České lékařské komory (ČLK) Tempus Medicorum Klimovičová tvrdila, že žalovaný subjekt zasáhl svou reportáží do jejích osobnostních práv. Proto požadovala odškodné.

Soudkyně Dagmar Stamidisová její žalobu zamítla jako promlčenou. Reportáže totiž byla odvysílány v roce 2005 a Klimovičová svůj nárok měla vznést do tří let. Žalobu však podala až v roce 2009. Stejně tak soudkyně zamítla požadavek na omluvu i to, aby ČT už v budoucnu reportáže o exporadkyni nevysílala.

Klimovičová požadovala dalších 30 milionů korun i po vydavatelství Mafra. Soud v červenci její žalobu zamítl. Rozsudek není pravomocný.

Žaloby odstartovala pět let stará reportáž ČT, ve které televize odvysílala videozáznam schůzky z roku 2004 mezi Klimovičovou a zástupcem farmaceutické firmy Pfizer Alešem Prokopenkem.

Klimovičová podle reportáže Prokopenka žádala, aby investoval peníze do inzerce v Tempus Medicorum. Naznačila mu prý, že za investované tři miliony by se firma mohla setkat s Rathem, který se tehdy jako šéf ČLK účastnil vyjednávání o takzvané úhradové vyhlášce. V ní ministerstvo zdravotnictví stanovuje, jaké léky budou hrazeny z pojištění.

Záznam schůzky natočený skrytou kamerou odvysílala ČT v listopadu 2005, tedy v době, kdy byl Rath novým sociálnědemokratickým ministrem zdravotnictví a Klimovičová jeho poradkyní. Klimovičová po zveřejnění nahrávky rezignovala a ODS vyzvala Ratha, aby se kvůli aféře vzdal funkce ministra.

Klimovičová pak čelila obvinění, že za zprostředkování schůzky s Rathem žádala od pracovníka firmy tři miliony korun. Soudy ji ale opakovaně osvobodily. Svou vinu odmítala od počátku. Na základě televizních reportáží se pak kauze věnoval i deník Mladá fronta Dnes (MfD) vydavatelství Mafra.

List psal mimo jiné o tom, že Ratha vyšetřuje protikorupční policie kvůli částce 13,7 milionu korun, která zmizela z ČLK. Klimovičová je přesvědčena, že proti ní MfD vedla kampaň plnou nepravdivých tvrzení a že deník věnoval mnohem víc pozornosti jejímu obvinění než tomu, že byla následně viny zproštěna.


Komentovat článek: Soud: ČT nemusí platit exporadkyni Ratha 30…

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

1 nejnovější komentář k článku Soud: ČT nemusí platit exporadkyni Ratha 30…

Komentáře

1 komentář
znalý stavu ale ale  | 22. 10. 2010 09:59

Tady paradoxně zaplacená a tendenční MF Dnes odkryla praktiky Rathovců donaha.Možná ,že tím vyrovnala ostatní lži, co píše.

 zavřít

Váš tip

  • Jako ochranu před spamem, prosím zodpovězte následující otázku (číslicí):
  • * - položky označené hvězdičkou jsou povinné