Přejít na obsah

V nemocnici chystají objednávání přes web

zpět
17.7.2010
počítač
zvětšitpočítačZdroj: monster.com

počítač | Zdroj: monster.com

 

Fronty v čekárnách na ambulancích jihlavské nemocnice bývají někdy neúnosné. Od konce roku by však měla nastat změna.

Přijít má nový revoluční rezervační systém. Ten spočívá v tom, že časem dojde k tomu, že se pacienti budou moci na ambulanci objednat prostřednictvím internetu.

„Pro takový systém jsem všemi deseti, určitě to je velký pokrok a já doufám, že se konečně dočkám toho, že s angínou nebudu muset na ambulanci tak dlouho čekat,“ řekl Vladimír Křížek z Jihlavy. Aby však zpočátku nedocházelo k nedorozumění, nejprve vznikne nové telefonické centrum. „V počátcích nebude možné, aby se pacienti přes internet objednávali sami, a to z toho důvodu, aby nedocházelo k chybným indikacím vyšetření ze strany pacientů. Budou se však moci objednávat přes call centrum, které nově vznikne,“ vyjádřila se tisková mluvčí jihlavské nemocnice Veronika Novotná.

Pacient tedy zavolá, na telefonu bude k dispozici zdravotnický pracovník, který za klienta po krátkém rozhovoru a po vlastním uvážení určí, do té které ambulance náleží, a udělá v ambulanci rezervaci.

Zajistí rezervaci

Elektronické objednávání bude mít také zpětnou vazbu. Při mimořádné události nebo nemoci lékaře pacient dostane zpětné avízo.

Lidé tak budou znát přibližný čas vyšetření a čekací doba v ambulancích se zkrátí. „Systém uvítají i naši zdravotničtí pracovníci zejména z toho důvodu, že budou vždy dopředu vědět, kolik lidí ambulanci navštíví, budou si moci připravit materiál, personál a jiné věci,“ doplnila mluvčí nemocnice. Pro začátek dají ambulance k dispozici pro elektronické objednávání jen část své ordinační doby. Ve zbytku budou s pacienty pracovat tak, jak jsou dosud zvyklí. Projekt by se měl spustit do konce tohoto roku. Z rozpočtu kraje jsou na něj vyčleněny celkem tři miliony korun. Postupně by se měl rozšířit do všech odborných ambulancí nemocnic v kraji.

Diskuse o krácení čekací doby se táhnou již několik let. Významný posun nastal v loňském roce, kdy se kraji podařilo navázat kontakty s Taiwanem, kde byl systém vyhodnocen jako nejlepší elektronická veřejná služba.


Klíčová slova

Autoři

Dana Dvořáková, Regionální deník

Komentovat článek: V nemocnici chystají objednávání přes web

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

3 nejnovější komentáře k článku V nemocnici chystají objednávání přes web

Komentáře

další 3 komentáře
mm ?  | 18. 07. 2010 12:33

Nebude to fungovat , kdyžtak jen omezeně v nějakých poradnách

souhlas Téma pro ombudsmana  | 17. 07. 2010 14:03

Je to diskriminace chudých,kteří nemají na telefon nebo internet.

Dr.Bouzek Téma pro ombudsmana  | 17. 07. 2010 09:52

až tedy bude zvolen. Pacienti jsou hlavně staří lidé, kteří nepoužívají internet. Také chudí lidé nemají internet. Čili zavedením objednávání přes internet, jak to třeba má program AKORD od Všeobecné zdravotní pojišťovny, se část pacientů postaví mimo hru. Naopak se zvýhodní mladí a bohatí. Mě to tedy etické nepřipadá a kdybych byl starým pacientem, tak podám stížnost do kanceláře Ombudsmana.

 zavřít

Váš tip

  • Jako ochranu před spamem, prosím zodpovězte následující otázku (číslicí):
  • * - položky označené hvězdičkou jsou povinné