Přejít na obsah

Jak se zbavit nadýmání?

zpět
11.11.2016
Břicho
zvětšitBřicho
Autor: Pixabay

Břicho | Autor: Pixabay

 

Nadýmání a nadměrná plynatost patří k nepříjemným, naštěstí ale k řešitelným problémům, s kterými se občas potká každý. Když je ale plynatosti nad míru, je potřeba ji začít řešit. Máme pro vás několik rad, jak plynatost nejen řešit, nýbrž i jak ji předcházet plus další rady a tipy, jak ulevit vašim střevům.

Co způsobuje plynatost?

Plynatost a nadýmání je často důsledkem špatné stravy, omezeného pohybu i alergie na určité potraviny. S plynatostí jsou často svázány i některé potraviny, které ji vyvolávají - například zelí, čočka a fazole. Byla by však škoda se těmto potravinám vyhýbat jen kvůli nepříjemnému pocitu v břiše, proto odborníci doporučují si na tyto potraviny zvykat postupně. Jezte je po malých porcích a pořádně žvýkejte. Uvidíte, tělo si na ně časem navykne. Nadýmání je nejen bolestivé a nepříjemné, často vás i vyčlení ze společnosti, do které se bojíte vyjít s břichem jako balón. Co tedy dělat?

1. Hýbejte se

Možná si říkáte, že hýbat se s nafouknutým břichem dost dobře nejde, ale i přesto to zkuste. Pravidelná dvacetiminutová procházka dokáže rozhýbat vaše střeva tak, že nadýmání bude minulostí.

2. Dodržujte pitný režim

Někdo si nadýmání plete se zadržováním vody v těle, ve skutečnosti se nejedná o tentýž problém, oba dva však mají jedno řešení, čímž je dostatečný pitný režim. Vypít byste měli 2 - 2, 5 litrů vody denně. Nejlépe neperlivou pramenitou vodu a neslazené bylinkové čaje.

3. Jezte hodně vlákniny

Nadýmání je spojeno se zácpou, na kterou platí jedině vláknina. Jó, jó vláknina, ta si umí ve střevech udělat pořádek, proto každý den do svého jídelníčku zařaďte potraviny bohaté na vlákninu, k nimž patří samozřejmě vločky, sušené ovoce, mandle, jablka, hrušky, hnědá rýže, pohanka, cizrna, avokádo i jiné potraviny. Pro rychlý přísun vlákniny můžete vyzkoušet Psyllium rozpustnou vlákninu, která napomáhá správnému vyprazdňování, zasytí na delší dobu, je čistě přírodním produktem a vhodná je i k nejrůznějším redukčním dietám.

4. Jezte střídmě, žvýkejte

Svému stavu nepomůžete ani v případě, že se budete neustále přejídat. Prevencí i řešením nadýmání tak je střídmost v jídle, klid u jídla a správné žvýkání.

5. Vyhněte se bublinkám a sodíku

Pokud chcete řešit své nadýmání, vyhněte se syceným nápojům, které v našich střevech umí vytvořit pořádnou paseku, taktéž byste měli omezit i sodík, který má podobný efekt.

6. Zelená draslíku

Zatímco sodík byste měli omezit, draslík má zelenou! Draslík má tendenci na sebe vázat nadměrnou vodu v těle a tím omezit nadýmání. Draslík najdete například v banánech. Ale pozor! Jezte jen ty žluté a zralé, nedozrálé a nazelenalé banány naopak nadýmání způsobují.

7. Bylinky pomohou

Proti nadýmání pomohou i bylinky, konkrétně máta, šalvěj, kmín, anýz, fenykl a petržel. Z těchto bylinek si můžete připravit nálev, který popíjíte během dne. Stejné bylinky najdete i v čajích proti nadýmání. Rychlé úlevy od nadýmání dosáhnete, když rozžvýkáte a následně polknete čerstvou petržel.

8. Pro pomoc do lékárny

I v lékárně vám od nadýmání mohou pomoct. Vyzkoušejte třeba lék Espumisan nebo Rennie, oba tyto přípravy působí ve střevě, kde rozpouštějí nadměrné plyny. Tak už víte, jak na nadýmání. Pamatujte, že se nemusíte nechat omezovat nepříjemnými plyny, které vás tak často vyčleňují ze spolčenosti. Úplně stačí, když své tělo nebudete tolik zatěžovat a hlavně mu budete naslouchat.


Komentovat článek: Jak se zbavit nadýmání?

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

Komentáře

Do této diskuse prozatím nikdo nepřispěl.

přidat komentář
 
 zavřít

Váš tip

  • Jako ochranu před spamem, prosím zodpovězte následující otázku (číslicí):
  • * - položky označené hvězdičkou jsou povinné