5 pravidel pro jarní detox: jak se očistit a neublížit si?

Toxické látky jsou běžnou součástí života. Útočí na nás z potravy, vody i ovzduší. Některé z nich dokonce produkuje sám lidský organismus. Těchto škodlivin se někteří z nás snaží zbavit pomocí jarního detoxu. Nic by se však nemělo přehánět. Zvláště začátečníci si přísnou dietou mohou přivodit zdravotní problémy. Přinášíme proto 5 pravidel, jak jarní očistou projít bez zdravotních rizik.

2Myslete na pitný režim

Dostatečný příjem tekutin je zásadní pro zdravé fungování organismu. Během jarní očisty má voda i další úlohu. Probíhá v ní totiž naprostá většina všech biochemických reakcí lidského těla. Díky vodě dochází v našem těle k celé řade pochodů. Od trávení přes činnost jater nebo lymfatického systému, až po řadu metabolických pochodů.

A kolik bychom toho měli za den vypít? To se nedá přesně říct. Objem přijatých tekutin vždy záleží na jednotlivci. Dospělým lidem se ale obecně doporučuje vypít zhruba 1,5 až 3 litry vody. Do tohoto přijmu se počítá i voda obsažená v ovoci.

Během detoxikace se kromě vody doporučují konzumovat také bylinné čaje. Čistící účinky má třeba:

  • Pampeliška
  • Sedmikráska
  • Šťovík
  • Vojtěška
  • Potočnice
  • Kopřiva

Vyhnout byste se naopak měli syceným a slazeným nápojům, pasterizovaným ovocným nektarům a do jisté míry i smoothie, které by mělo být spíše doplňkem jídelníčku než zdrojem hydratace. Opakem jsou stoprocentní ovocné šťávy, které jsou bohaté na vitamíny i vodu.

Ohodnoťte tento článek!