Anglie: Senioři v nemocnicích raději v tichosti trpí

22. 4. 2014 0:00
přidejte názor
Autor: Redakce
Anglická ombudsmanka pro zdravotnictví Julie Mellorová upozornila, že většina seniorů, kteří se v zařízeních Národní zdravotní služby (NHS) setkají s nějakým problémem, raději „v tichosti trpí“, než aby věc řešili.


Starší lidé podle ní „nechtějí dělat potíže“, případně se bojí reakce zdravotníků, proto si většinou na nedostatky v péči či chování personálu nestěžují. Jak Julie Mellorová zdůraznila, na světlo se tak dostává pouze špička ledovce všech pochybení, jež se ve vztahu k pacientům starším 65 let v zařízeních NHS odehrají. „Senioři jsou nejčastějšími klienty NHS, ale patří ke skupině nemocných, kteří si jen zřídkakdy stěžují na úroveň zdravotní péče či nedodržování jejích standardů,“ napsala ombudsmanka v deníku Daily Mail.

Málo stížností, opakující se témata

„Z průzkumu, který jsme provedli, vyplynulo, že čtvrtina těchto lidí vůbec netuší, kam by se mohli s případnou stížností na NHS obrátit, ačkoli její služby využívají mnohem častěji než obyvatelé mladší 65 let. Stížnosti jsou přitom pro samotnou NHS velmi důležité, protože jejich prostřednictvím je možné dosáhnout zlepšení současného stavu,“ je přesvědčená Julie Mellorová. „Senioři by měli být vyzýváni, aby v případě problémů stížnost vyplnili, a jejich připomínky by měly být brány vážně.“

Ombudsmanka dále zdůraznila, že 80 % vyšetřovaných případů, jimiž se její úřad zabývá, se týká právě NHS. Ačkoli pacienty zařízení NHS jsou z poloviny právě lidé nad 65 let, tvoří jen třetinu autorů stížností. „V těch připomínkách, jež se k nám od seniorů skutečně dostanou, se opakuje několik společných témat – nesprávná diagnóza, chování ze strany personálu nemocnic, nedostatečná komunikace s pacientem či jeho rodinnými příslušníky, výživa nesplňující nutriční standardy a nerespektování důstojnosti nemocného patří k těm nejčastějším,“ vypočítala ombudsmanka a vyzvala k urychlené změně přístupu k pacientským stížnostem.

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?