Startuje nový ročník soutěže o nejlepší nemocnici

„Nedostatečné informace, nedokonalé značení, dlouhé čekání, zastaralé sociální zařízení, nevhodný přístup nemocničního personálu či výhrady ke stravě. Také to byly důvody, proč před 10 lety vznikl celostátní projekt Nemocnice ČR,“ říká ředitel neziskové organizace HealthCare Institute (HCI) Daniel Vavřina.

Od loňského roku se průzkum Nemocnice ČR organizovaný HCI zaměřuje nejen na spokojenost, ale rovněž na bezpečnost pacientů v českých nemocnicích. „Pacient (spotřebitel zdravotní péče) má právo na zajištění kvalitní zdravotní péče a pocitu bezpečí ve své nemocnici. Hradí nemalé částky v rámci povinného pojistného. Zrušení regulačních poplatků a poplatků za recept přináší naději na další změny,“ konstatuje manažerka projektu v HCI Lenka Černíková. Průzkum Nemocnice ČR probíhá ve 156 nemocnicích s akutními lůžky. Jen za rok 2014 se jej zúčastnilo 92 tisíc pacientů a téměř 8 tisíc zaměstnanců nemocnic. „Výsledky průzkumu spokojenosti od organizace HCI jsou každoročně předkládány ředitelům a managementu nemocnic, se kterými se následně snažíme diskutovat o nasazování nových manažerských přístupů a zlepšení nedostatků, které z hlasování hospitalizovaných pacientů, ambulantních pacientů a zaměstnanců vzešly,“ uzavírá ředitel organizace HCI Daniel Vavřina.

Ohodnoťte tento článek!