Přejít na obsah

Senát ve čtvrtek schválil novelu, podle které mají mít pacienti právo nahlížet do své zdravotní dokumentace a pořizovat si z ní kopie. Stejné právo mohou přenést i na své nejbližší. Normu podpořilo 40 ze 48 přítomných senátorů. Na konci března schválila novelu Sněmovna...

Zpět na článek

Přidání komentáře

V diskuzi celkem: 9 příspěvků
Reagujete na komentář uživatele (20. 04. 2007 09:15):

Re:Důvod

Jo, jen piste, to te duvere pichne. Spise by vsak bylo vhodne pricinit se o to, aby se ty chyby nedaly. K tomu jako pracujici ve zdravotnictvi mate prilezitosti vice nez dost. Kde to, proboha,…

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

Diskuse

Řazeno od nejčerstvějších příspěvků (Řadit podle vláken)

 | 20. 04. 2007 09:15

Re:Důvod

Jo, jen piste, to te duvere pichne. Spise by vsak bylo vhodne pricinit se o to, aby se ty chyby nedaly. K tomu jako pracujici ve zdravotnictvi mate prilezitosti vice nez dost. Kde to, proboha, pracujete? Abych si jako obcan - pacient, dal majzla!

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Pigor MDPHD  | 20. 04. 2007 08:00

To je Zelenkova ségra

Ale v podstatě by mě zajímalo, jak bude fungovat to, co ti ananasi schválili. To dostane každý praktik přidělenou kopírku za 100 litrů? Kolik si bude moct říct za kopii jedné stránky? 50 Kč? Jaký bude časový limit na výrobu kopie? Možná by byl nejjednodušší systém - tady máš Venco ty své papíry, až to přeslabikuješ (o čemž pochybuji, protože to po mně nepřečte) tak to dones a hlavně na tom nejez vlašák. Taky s pokrokem doby má mnoho lékařů uložené (a zálohované) data na elektronických médiích a Venca nemá kompl. To mu ho Žalud s Hrobařem osobně koupí a zaškolí ho na IT experta? Taky bude Venca potřebovat stejný softvér jako doktor, jinak ty soubory neotevře ani po hodině mlácení kladivem po disketě. Samozřejmě bych to mohl Vencovi vytisknout na vlastní tiskárně, ale otázka zase zní - za kolik? A taky - mám každou stránku orazítkovat a podepsat? Nebo radši vypustit ty stránky, kde jsem se spletl (došel inkoust v tiskárně, sorry Venco)?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

taky obcan  | 20. 04. 2007 07:01

Re:Důvod

To delate sestro tolik chyb?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

občanka  | 20. 04. 2007 00:07

Důvod

Občanovi zřejmě odepsal lékař a jak jinak,než neomylný.Pane doktore,tu větu jste vůbec nepochopil,tak se nad ní ještě jednou zamyslete,Právě omylů je ve zdravotnictví na můj vkus víc než hodno,pracuji zde již 30 let,tak vím o čem písu.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

 | 19. 04. 2007 23:10

Re:Důvod

Ad "Důvěra se těžko udržuje, jestliže jedna strana je naprosto neomylná." :-))) Uvedomujete si, jakou jste napsal hloupost, obcane? Vy byste snad veril nekomu, kdo se myli? Jak by to tak asi bylo napr. s duverou katoliku v papeze?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Občan  | 19. 04. 2007 19:47

Důvod

Pacienti, chtějí být hlavně odborně ošetřeny. Nahlížení do karet je pouze jejich možnost v případě pochybnosti.Nedomnívám se , že to budou v případě svoji důvěry zneužívat. Důvěra se těžko udržuje, jestliže jedna strana je naprosto neomylná.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Milan Šilhan | 19. 04. 2007 18:29

Co karty psychiatrických pacientů ?

Vážená paní kolegyně Katango, novela ve srovnání s podobnými předpisy v EU není vypracována zcela "vyváženě", v zájmu pacientů i v zájmu lékařů. Ve smyslu zákona musí lékař vypracovat dokumentaci tak, aby liteře odpovídala. Jak to ale udělá, to je již jeho autorskou věcí. Určité materiály potřebné pro diagnostiku a terapii, které mají pro lékaře operativní charakter, nemusí být vůbec součástí dokumentace, není-li to ze zákona nutné. Jde o materiály, o kterých může lékař hovořit pouze, je-li dotazován jako svědek a může tak činit i za mimořádných okolností při projednávání s vyloučením veřejnosti. Jinými slovy : to co se dozvíte při své exploraci, musíte sice dosvědčit, ale nemusíte to oficiálně zaznamenávat. Lékařské tajemství je totiž oboustranné : pacientské a lékařské. Je to důvěrná informace dvou smluvních stran, vymezená zákonem. Vy chráníte pacienta, to je Vaše morální povinnost, ale současně občanské právo. Do Vaší suverenity může proniknout pouze za mimořádných okolností zákon.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

?  | 19. 04. 2007 15:05

Sám sobě psychiatrem

Nejlepší léčba.Zvláště pro některé úchylky .Třeba to bude mít zajímavý efekt. Některé vědecké objevy vznikají neočekávaně.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

katango  | 19. 04. 2007 12:58

Co karty psychiatrických pacientů ?

Budou mít právo nahlížet do dokumentace i psychiatričtí pacienti ? Nebo u dětských psychiatr.pacientů ječjich rodiče ? Děti a dospívající se mi s lecčím svěří,ovšem nechtějí,aby to věděli rodiče.Pokud budou smět rodiče nahlížet,nesvěříá se mi nikdo s ničím. Nebo si mám vést dvojí domukentaci ? Jednu neoficiální ? Nebo to pro psychiatrické pacienty bude upraveno jinak ? Paranoidní pacienti,psychotičtípacienti by podle mne toto právo mít neměli.Už tak jsou zdravotničtí pracovníci v tomto oboru dost ohroženi agresivním jednáním pacientů.A kdo nám pak co dá ?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.