Přejít na obsah

Asociace poskytovatelů hospicové paliativní péče se již dlouhou dobu snaží se zástupci zdravotních pojišťoven domluvit na vyřešení financování domácí hospicové péče. K dohodě ale prozatím nedošlo. „Výsledkem je, že řada pacientů, jež by mohla být levně léčena v žádoucím prostředí domova, je překládána předčasně či nadbytečně do lůžkových zařízeních, která léčí dráže a v psychosociálně méně příznivém prostředí,“ uvedl pro Zdraví.Euro.cz viceprezident Asociace Robert Huneš...

Zpět na článek

Přidání komentáře

V diskuzi celkem: 12 příspěvků
Reagujete na komentář uživatele lékař (8. 03. 2009 10:30):

Systémové selhání

Dle mého názoru vznik hospiců a hospicové péče je důsledek selhání moderní medicíny jak lůžkové , tak ambulantní.Na lůžkách v nemocnici i v ambulancích většina lékařů o komplexní léčbě bolesti…

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

Diskuse

Řazeno od nejčerstvějších příspěvků (Řadit podle vláken)

Robert Huneš | 9. 03. 2009 20:07

Re:Systémové selhání

Vážení kolegové, a to ještě možná netušíte, jak jsou mnohdy odesíláni pacienti do hospiců, pokud vůbec. Týden před úmrtím je puštěno žilou zdravotní pojišťovně množstvím zbytečných či nadbytečných výkonů (rentgen, sono, chemoterapie, CT, MR atd.). Pacientovi ani neprodlouží život, ani neuleví od bolesti. Jen zvyšuje jeho diskomfort a dává falešnou naději na uzdravení či alespoň prodloužení života, ačkoliv ani jedno nenastane a lékař indikující tuto "léčbu" to dobře ví... Pacientovi je ukraden zbývající čas života, aniž by měl příležitost se smířit se sebou, s blízkými, vyrovnat dluhy duše i ty hmotné. Je to velmi drahé, ale pojišťovny to vesele platí, zatímco pro terminálně nemocného pacienta nesrovnatelně lepší a přitom levnější péči v hospici se zdráhají jakkoliv podpořit či vylepšit. Robert Huneš

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

A.Hladký  | 8. 03. 2009 14:14

Re:Re:Re:Re:Hospic ve zdravotnictví ?

Máte pravdu, omlouvám se.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

lékař  | 8. 03. 2009 10:30

Systémové selhání

Dle mého názoru vznik hospiců a hospicové péče je důsledek selhání moderní medicíny jak lůžkové , tak ambulantní.Na lůžkách v nemocnici i v ambulancích většina lékařů o komplexní léčbě bolesti(opiáty všech forem,adjuvantní léčba, katetry, porty, neurochirurgické intervence...) má mlhavé povědomí či neví zhola nic.Sami za to nemůžou, nikdo je to neučí.Svůj díl zde mají i ekonomické důvody. Z terminálního pacienta či symptomatické léčby se stává horký brambor.Přitom se dá i za přijatelné náklady poskytnout kvalitní,důstojná péče.Ale musí to ty lékaře někdo naučit!!!Alespoň základní algoritmy, jako např. při KPCR:

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

lékař  | 8. 03. 2009 10:15

Re:Re:Re:Hospic ve zdravotnictví ?

Kolego, asi jste přehlédl, že reakce nebyla na Vás , ale na kolegu Rozsívala.Zdravím.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

A.Hladký  | 8. 03. 2009 00:30

Re:Re:Hospic ve zdravotnictví ?

Děkuji za doporučení teoretické literatury. Zde šlo ale spíš o vztah lékaře k „pachu smrti“, tedy o problém umírání a smrti (Haškovcová, …). Na oplátku mohu doporučit akce okolo Světového dne hospicové a paliativní péče, případně aspoň navštívit web některého hospice a zajímat se, proč hospice musejí pořádat sbírku na zakoupení tišících prostředků pro své pacienty, proč některé pojišťovny odmítají podepisovat smlouvy s hospici a terminální pacienti musejí - třeba na 14 dnů – narychlo měnit pojišťovnu, aby měli kde v klidu zemřít, …. Zajímavou ilustrací vztahu (některých) lékařů k těmto pacientům je i loňský případ žaloby lékařky na pracovnici hospicu za „zneužití opiátů“, viz http://www.asociacehospicu.cz/index.php?op=aktuality&lang=cz

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

lékař  | 7. 03. 2009 18:36

Re:Hospic ve zdravotnictví ?

Prosím , přečtěte si alespoň základní literaturu např. Bolest, autor Rokyta et spol. Děkuji

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

A.Hladký  | 5. 03. 2009 18:46

Re:Hospic ve zdravotnictví ?

Asi máte pravdu, pacient, kterého už nelze vyléčit, je neperspektivní, kazí statistiku a je pro něj léků ze zdravotního pojištění škoda. Smrt je přece neúspěch, si pachem smrti nebudeme kazit naše úspěšné zdravotnictví. Na to stačí charita, která bude sbírat milodary na léky a péči o umírající, pacientovi umírajícímu v bolestech možná postačí i „zadarmo“ se modlící kněz.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Tomáš Rozsíval  | 5. 03. 2009 13:48

Hospic ve zdravotnictví ?

Není ono to hospicové zařízení spíše věc spadající pod sociální služby, resp. charitu ? Tam, kde zdravotnictví už naprosto nic nezmůže, je třeba úplně jiného druhu péče. Takový "odepsaný" člověk s infaustní prognosou už "nedá nikomu vydělat". Dost dobře si nedokážu představit zvýšenou frekvenci návštěv jeho tzv. RPL u něj doma. On potřebuje hlavně opiáty a ošetřovatelskou, případě duchovní péči. Tady by v naší ateistické společnosti měla nastoupit masivněji církev svatá. Ta Bendlova sanatoria jako předsíň krematorií, to je prachobyčejný podvod a odírání lidí, kteří na to odírání mají finance. Ale určitě by to nemělo být pravidlem. Spíše bych takto raději viděl krásné a pohodlné domovy důchodců, v nichž by převažoval optimismus nad pachem smrti....

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

hospic je pry lepsi  | 5. 03. 2009 13:25

predpoklad chcipnuti do 6 mesicu

to je bezna indikace do hospicu tady. ... V CR ale toto pravidlo splnuji snad vsichni pacienti LDN a kdyz ne, tak je tam personal aby je srovnal do lajny. ... Cili pocitam, ze v Bendlove nadstardandnim hospicu dostane kazdy osobni sadistickou sestru na mlaceni aby to stihl do tydne.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

to znamena  | 5. 03. 2009 13:21

Re:Taky jeden z příkladů .....

ze kazde dva tydny tech 11 odsouzenych odpravi a nekdy i prekroci plan o 150%

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Martina  | 5. 03. 2009 11:16

Taky jeden z příkladů .....

Já naprosto souhlasím s obsahem tohoto článku. Nemohu si ale odpustit zmínku o stavbě hospicu v Čerčanech, pod vedením pana Bendla a nákladech spojených s touto stavbou. Stavba hospice stála přes 100 mil. korun. Byla otevřena v září 2008. Kapacita hospicu je pro 11 klientů. A to ještě v té době bylo potřeba dalších 15 mil. korun na vybavení 2. patro. Hospic bude mít třicet jednolůžkových pokojů, které mají možnost i přistýlky pro příbuzné. Na každého pacienta připadá jedna zdravotní sestra (zdroj www.centrum-cercany.cz) Zajímavá informace je ale z http://www.kr-stredocesky.cz/portal/aktuality/prvni-hospic-ve-stredoceskem-kraji-byl-otevren-v-cercanech.htm. cituji: "Zařízení ulehčí těmto nemocnicím péči o dlouhodobě nemocné a zkvalitní její úroveň. Ročně nabídne hospitalizaci 200 – 300 pacientům. V budově hospice bude kromě lůžkové části i centrum domácí hospicové péče, ambulance, stacionář, výdejna léků, informační centrum a několik malých obchůdků a provozoven služeb pro veřejnost. Později k hospici přibudou také přednáškový prostor, ubytovací prostory pro dobrovolníky a stážisty. Ve výhledu se také počítá s alternativní základní a mateřskou školou a s centrem volného času. Hospic by měl sloužit spádové oblasti, které v současné době zařízení podobného typu chybí. Jde o spádovou oblast pro nemocnice v Benešově, Říčanech, Vlašimi, Kolíně, Kutné Hoře, Písku či Táboře. Dále pak pro pražskou Thomayerovu nemocnici a Fakultní nemocnici Královské Vinohrady."

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Petr Bouzek | 5. 03. 2009 10:23

Snad čím dráže tím lépe.

V systémech plateb od zdravotních pojišťoven by se dalo nají více příkladů, jak by se něco mohlo pořídit levněji, ale ony to chtějí tak, by to vyšlo dráže. Viz nutnost hospitalisace u jednoduchých chirurgických zákroků. Čert ví proč.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.