Přejít na obsah

Zdravotní sestry chybí snad v každém zařízení, mnohá již musela kvůli jejich nedostatku omezit i provoz. Ministerstvo proto připravilo řadu opatření, která by měla tuto kritickou situaci vyřešit. Do nemocnic by mělo sestry zpět nalákat zejména zvýšení mezd o patnáct procent a zlepšení pracovních podmínek....

Zpět na článek

Přidání komentáře

V diskuzi celkem: 72 příspěvků
*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

Diskuse

Řazeno od nejčerstvějších příspěvků (Řadit podle vláken)

Jana | 5. 08. 2010 14:08

Re:Re:Re:Ministerská prudérie !

Dobrý den, můžete mi prosím někdo poradit jsem Zdravotní sestra na MD kde mohu prosím získat titul DIS? jsem z Liberce děkuji moc za odpověď Jana

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Šárka Dvořáková | 1. 08. 2009 14:31

Re:Re:zvýšení mezd zdravotním sestrám

Takže to jsme kolegyně ze stejného špitálu.Byly jsme všichni opařeny.když čtu stále nářky,že nejsou sestry na JIPech a centrálech,tak proč se tam nepřeřadí tyto sestry Bc. či Dis.Vzdělání mají,tak co brání vedení je tam přeřadit?Totiž ony samy nechtějí.Takto jim to vyhovuje.Ale to je věc vedení.Ale v jednom jsem si jista.Nechci je mít pod dozorem než se zaučí a být za ně zodpovědná.Zaučují se tak týden a potom už mají své pacienty,kterých mi je líto,když Bc napichuje pacienta 29x.a nakonec ještě vynadá pacientovi že mu praskají žíly.To je vrchol.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Pepinka Novotná | 31. 07. 2009 18:46

Re:zvýšení mezd zdravotním sestrám

Tak jsme se všichni dočkali,mmyslím i zdr.bratři.Byl to prostě šok pro ty,kteří nejsou Dis.,či Bc.Jelikož "titul" Dis může dostat i sestra,která před lety absolovala rodinnou školu,nato si nasadila 2.letou nástavbu a nyní je z ní Dis.Toto tenkrát platilo u všech škol,které končily maturitou.Je to k smíchu,když takovéto sestry nevědí,ani kolik kostí vlastně má lidské tělo ap.Pracuji v Ústí nad Labem,v Masarykově nemocnici a pevně doufám,že odchod sester teprve nastane.I titul Bc je dobrý,protože se uplatní v každé sféře. Je to i vzkaz pro MZ,jak dostali všichni zdravotníci/i bratři/přidáno 15%.Dle mluvčího naší nemocnice,jsme to špatně pochopili.Pepinka

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

 | 8. 07. 2009 19:02

zvýšení mezd zdravotním sestrám

no to nevím jestli nekdy bude oceněna práce zdravotích sester něco málo bude přidáno,ale spíš práce a papírování,ale mzdy?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

hana vítková | 23. 06. 2009 10:23

Re:Re:Re:mít kam jít-uteču

Zajímalo by mě kde pracujete.Já v domově důchodců.Na odd.mám 80 důchodců a v noci jsem na ně sama.Lékaře nemáme.Přes den jsme dvě a sanitáři.Taky se ke zvonkům nehrnou....A k PLATŮM?18-19TIS.ČISTÉHO PO 24 LETECH PRÁCE V TOMTO ZAŘÍZENÍ.KDE PROBOHA BERETE TY PRŮMĚRY.CHCE SE MI Z TOHO BREČET.Navíc zvýšení platů se nás netýká,je to celé zamotané.Olomoucký kraj ve kterém pracuji nutí rušit domovům zdrav.registrace/bylo vysíláno v TV/a tudíž nemáme nárok.Je to bordel nad bordel.Jestli tomu zde někdo rozumíte tak mi napište na velca@seznam.cz už jsem psala i na ministerstvo pr.a soc.věcí ale dosud se neozvali.Díky a hezký den

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

challenger  | 17. 05. 2009 21:39

Re:Re:Re:platy sester

Vážená paní, vaše osobní invektivy, které hovoří spíše něco o vaší osobě, ponecháme stranou. Sice bych mohl napsat, že jste zapšklá netolerantní fašistická bába, která si myslí, že když platí státu jakési výpalné, že kolem ní budou všichni a zejména pak lékaři skákat, jak ona bude pískat, aniž by ona nebo jí pověřená ZP musela za to něco platit. Ale to bych se dopustil stejné hlouposti jako vy, tak ty vaše invektivy raději nebudu komentovat. Ale poněvadž vy to se mnou myslíte dobře a dáváte mi dobré rady, ve stejném duchu vám je oplatím, protože já nikomu nerad zůstávám něco dlužen. Sice zde panuje zlodějský režim naroubovaný na komunistické praktiky, což lékaři v tomto Kocourkově znají velmi dobře, ale ještě stále alespoň formálně a na vlastní nebezpečí garantuje svobodu projevu. Dokud tedy tato svoboda projevu existuje a vás irituje, co si jiní myslí, měla byste se odstěhovat někam, kde podobnými excesy nebudete obtěžována. Doporučuji například Severní Koreu nebo Barmu, tam myslí všichni jednotně, pozitivně a lékaři tam pacientům narozdíl od vzpupných a arogantních oslů v Kocourkově lížou oddaně paty. Tam by se vám líbilo. Pokud tak nehodláte z důvodu svého patriotismu učinit, stačí jen malá protiopatření, aby vaše emocionální rovnováha zůstala zachována. Kupříkladu jedna důležitá zásada - když se vám to nelíbí, tak to nečtěte. Kdo vás nutí absolvovat ten mentální masochismus? Jinak si za svými názory stojím, dokud mi někdo neprokáže opak. Do našich osobních motivací vám opravdu ale opravdu (jak by řekl Václav Klaus) nic není. Mám dojem, že podobné názory nemám jen já, ale troufám si říct, že je má více než 50% lékařů. Narozdíl od nich ovšem já neuznávám to pokrytectví zděděné po komunistické totalitě, kdy společnost jaksi očekává, že lékař se bude chovat konforměji, ušlechtileji a obětavěji než převážná většina populace aniž by to lékaři společnost jakkoli kompenzovala. Nicméně spousta lékařů, ačkoli si myslí uvnitř to, co já, se navenek chovají konformě, poněvadž si myslí, že se jim konformita a pokrytectví vyplatí. Já si to nemyslím. A myslím, že nevyhnutelně přijde den, kdy si to přestanou myslet i ostatní.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

AC  | 12. 05. 2009 16:18

Re:Re:platy sester

Vážený pane, protože si zprávy čtu hlavně na internetu a ostatní média moc nesleduji, narazila jsem i na Vaše názory na serveru ZN a posléze zjistila, že figurujete I na D-Fens. Určitě bych Vám nepsala, kdyby mě Vaše příspěvky na ZN neiritovaly. Vcelku lze všechny shrnout pod všeobecnou hlavičku, že Vaše práce coby lékaře je všeobecně zneuznaná. Budiž. Neplatí ale toto pro většinu vysokoškolských profesí s výjimkou právníků a hrstky vyvolených? Proč si myslíte, že Váš přínos je větší než odborníků z jiných VŠ profesí? Jen proto, že se jedná o lidské zdraví? To mi přijde trochu laciné. Nejsem si jista, kam Vás mám zařadit. Jako nemocniční lékař jste buďto ten, který nerozhoduje o lécích, které se na Vašem oddělení odebírají a preskribují, což mi přijde nejlogičtější, nebo i máte tyto pravomoce a provize od farmaceutických firem se Vám jeví jako nedostatečné. Co Vám brání odejít do zahraničí a vydělat si víc? Jestli jste skutečně zneuznaný špičkový odborník, dveře jsou Vám jistě otevřené a nabídky se jen hrnou. To ale asi nebude ten případ a hrát to na patriotismus nebudeme, viďte? Dost dobře nechápu zdravotní sestry, které jsou ochotny i vystudovat bakalářské a magisterské studium, aby se následně musely podrobit aroganci lékařů. Jedná se asi o masochistický obor. Podotýkám, že nejsem sestra, původní profesí jsem veterinář. Kdysi jsem se setkala s názorem jedné lékařky, která tvrdila, že vystudování medicíny lidi nadřazuje nad ty ostatní. Zjevně jste byl jejím posluchačem. Možná by trocha pokory a sebereflexe nezaškodila. Já jsem se během své veterinární praxe dopustila zásadních chyb, které mě dodneška mrzí, ale Vy jste byl zřejmě osvícen Duchem Svatým a něco podobného by se Vám stát nemohlo. Díky své neomylnosti a dokonalosti nám teď můžete být soudcem a novým Mesiášem. To je zhruba všechno, co jsem Vám chtěla sdělit. Nicméně být chytrý jako radio vyžaduje i jistý background. A tím jistě nejsou plamenné kritiky o ničem. AC

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

sestra  | 11. 05. 2009 14:08

Re:Re:platy sester

V Pardubicích 14500 + asi 3000 za víkendy, noční směnnost. Fakt by mě zajímalo, kde vzali ten průměr 24000.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

véčková  | 10. 05. 2009 14:59

Re:platy sester

Milá Evo. Platy v Karlových Varech a v Plzni je 16tisíc. Tomu se říká almužna.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

věra přibylová | 10. 05. 2009 14:55

Re:Nejen peníze, ale i profesní statut.

Dobrý den, po přečtení Vašeho příspěvku jsem nucená na něj reagovat. Nejspíše máte v rodině zdravotní sestru. Problém, na který jste narazil, zná jen malé procento veřejnosti. Ano, máme sbírat kreditní body a tím si pravidelně zajistit potvrzení o profesionalitě. Je to naprosto směšné. Na oddělení, kde jsem pracovala, byly povinné semináře, které jme musely sami zpracovávat a tím jsme nebyly pouze pasivními a spícími posluchači. Při sbírání kreditů si pouze odsedíme většinu seminářů, protože jsou to i témata, která nám nic neříkají.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

sestra  | 5. 05. 2009 23:57

Re:Wooow!

Kde jste přišel na to, že sestry nedělají přesčas? Tam budu ráda pracovat. U nás v nemocnici sloužíme přesčasy neustále a nikdo nám nedá volno a Kč prý nejsou. Takže přesčasy narůstají a my padaáme na hubu bez docenění. Chtěla bych vidět která sestra u lůžka bere oněch 25000 Kč, pokud to není ARO, KAR a i tyto sestry mají přesčasové hodiny!!!!! Za měsíc to činí nejméně 60 hod. a to sloužíme 12hod. směny. Takže volno jen po noční a to není volno, protože taky někdy musíme spát, že? Kdybychom sloužily 8 hod. směny, tak ze špitálu téměř nevylezeme! Mnoho z nás má rodinu a domácnost. Děvčata, která by chtěla děti, nemohou ani otěhotnět. Není čas a z přetížení se jim to nedaří. V práci s lékaři opravdu nespíme. Jsme to především my, kdy celou noc makají.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Jiří Antonín Votýpka | 5. 05. 2009 18:12

Nejen peníze, ale i profesní statut.

Peníze, ty potřebují v naší republice všichni, pracující i nezaměstaní a tato situace bude trvat tak dlouho až se v EU platy vyrovnají. Co si však myslím, že je dne důležitější (protože peníze nejsou a nebudou) je vrátit zdravotním sestrám, které absolvovaly zdravotní školy plněhodnodné místo ve zdravotnictví a ne je vtlačit do funkcí pomocných sil.Aplikujte si situaci na vlastní profesi. Také by se nám to nelíbilo a brzy bychom si hledali jiné "plněhodnotné" uplatnění.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Ludmila  | 30. 04. 2009 11:14

Re:to nejde, QuaziSvete

Není to tak úplně pravda. Znám jednu "tlustou ananasačku", která si v důchodu dodělávala Bc., učí a na svém vedoucím postu setrvává stále, byť je jí už dávno přes 60 let. Komu čest tomu čest. Ne, že by mi byly tyto sesterské matrony kdovíjak sympatické, bojí se konkurence, hašteří se i mezi sebou a svého postavení se drží zuby nehty. Myslím, že je jednou budou odnášet z jejich kanceláře nohama napřed(:. Musím však obdivovat tu velikou snahu za každou cenu držet krok a nepustit nikoho před sebe. A to jistě nejsou v tomto věku a s kily navíc bez obtíží.Mají rodinu...

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Miroslav  | 29. 04. 2009 22:27

Zastaví se odliv sester?

Zvýšení platu zdravotním sestrám je jistě chvályhodná věc i když jak zde bylo již výše napsáno velmi obtížně plošně proveditelná. Je potřeba se podívat kde nastává reálný "odliv" sester. Je to systémem vzdělávání a bude to horší a horší. Kolik je škol "produkujících" nové zdravotní sestry? Pro srovnání se stačí podívat kolik bylo SZŠ a jaký byl jejich výstup cca před deseti lety. Obrovský zájem o kombinované formy VŠ pro zdravotní sestry, ale zde studují sestry, které již ve zdravotnictví jsou a "pouze" si doplňují titul Bc. Nové sestry tak nějak nemají zájem a asi to nebude jen platem. Jen tak na okraj - jsem momentálně hospitalizován v jedné FN a léky zde několikrát roznášela sanitářka, proplachovala mi zavedenou kanylu a zaváděla a ukončovala infůzní terapii do kanyly a pak že nic nedělají :-).

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

sestra  | 29. 04. 2009 17:22

Re:Re:Re:Re:Nejsem si jist

Pořádek?No, to bych si so schytala v prvé řadě u vrchní,že je to taky moje práce,nejen sanitárky,potom by mě san.pomlouvaly,že jsem k nim moc nadřazená a nakonec by to vrchní zanesla do ročního hodnocení sester,kde je otázka-jak se chováte ke svým podřízeným a tam by mi určitě nedala zn.1,ale 3-5.Toto hodnocení se dává každoročně hlavní sestře.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

DOKTOR V AKCI  | 29. 04. 2009 13:43

25tisíc a povinné Minisukně

navrhuji navýšit setrám základní plat na 25tisíc Kč a zároveň je limitovat následujícími požadavky: konec sukně maxim.2O nad koleny hrudník obvod minim 8Ocm pas obvod max 65cm hýždě obvod max 9Ocm věk maximálně 29 let dítě nebo manžel jsou důvodem k okamžitému vyhazovu! jakékoli přání lékaře budiž pro sestru rozkazem ,zejm.během ÚPS!!!

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Bazi  | 29. 04. 2009 11:36

Re:Re:Re:Kde je sestra BAZI ?

Má odpověď patřila Dr.Rozsívalovi,ten se do mě navážel při diskusi k petici.Takže se Vám omlouvám.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Rejčka  | 29. 04. 2009 09:43

Re:Re:Kde je sestra BAZI ?

Když chce někdo něco dělat, tak to dělá. Pokud jde o věci, které je nutno vyjednat s mnoha dalšími partnery, tak pracuje a jedná a mlčí o tom do té doby, než je to jasné, aby případnou dohodu neohrozil. Kdo chce slibovat, tak slibuje. Nepleťe si předvolební sliby s reálným programem.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Anopheles  | 29. 04. 2009 07:46

Re:Re:Kde je sestra BAZI ?

Milá Bazi, nevím, proč se do mne navážíte. Před mojí ordinací jistě klečet nebudete, nicméně, kdoví ? Jinak vás mohu ujistit, že v mé ordinaci platím sestry opravdu velmi královsky. Každá, která u mne dělala, měla na jednu směnu plat takový, jaký vy máte za třísměnný provoz. Na rozdíl od vašeho zaměstnavatele si sestřiček vážím. A to už dělám v privátě 18 let ! Přeji vám mnoho úspěšných let v boji za lepší zítřky.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Bazi  | 29. 04. 2009 06:44

Re:Kde je sestra BAZI ?

Kde by byla, pracuje. A stále tam, kde předtím. Na ARO. Možná Vás mrzí doktore, že neklečím před Vaší ordinací a neškemrám o práci. Vaší služkou bych být tedy nechtěla. To Vám jaksi nevyšlo. Samozřejmě že situaci sleduji, ale to neznamená, že týden po vyhlášení MZ a návrhů, jak situaci budou řešit, okamžitě plánuji další akci pro případ, že se nic nesplní. Až tato situace nastane, pouvažuji nad tím, ale moje práce fakt spočívá v něčem jiném.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Martin  | 29. 04. 2009 00:48

Re:Wooow!

Good job !

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

challenger  | 28. 04. 2009 23:03

Re:Demagogie 3

hodlá. A jenom v Praze, kde je těch sester nedostatek. Jinde se to vyřeší stržením nenárokových složek a kartelem s ostatními špitály.Ale i tak bude zajímavé, jak se snese mladý lékař kolem 28-30 se stejně starou sestrou na ÁRU, která bude na hodinu brát víc než ten doktor. :-)))

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

challenger  | 28. 04. 2009 22:57

Re:Re:Re:Re:Nejsem si jist

tohle jsem taky zažil ještě když jsem si přivydělával jako medik. Stará staniční sestra, staré sanitárky s IQ nižším než bedna kytu. Pořád byly chudinky upracované (říkala staniční), seděly na šatně hulily, krkaly a pily kafíčko. Mladé sestry za ně dělaly a sanitárky za to staniční sestře na ty mladé donášely. Typická idylka socilistického zdravotnictví.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Anopheles  | 28. 04. 2009 17:21

Re:Re:Kde je sestra BAZI ?

Ale je vás škoda ! Chtělo by to takříkajíc repliku zdola.....

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Tlusty ananas  | 28. 04. 2009 16:47

Re:Re:to nejde, QuaziSvete

Vy ste urcite ta tlusta ananasacka

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Bazi  | 28. 04. 2009 15:23

Re:Kde je sestra BAZI ?

Nemusím být všude pane doktore.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Petr Máca  | 28. 04. 2009 10:58

Re:Kde je sestra BAZI ?

Je s tím spokojena. Protože ta tisková konference bezrpostředně navazovala na nějaká závěrečná jednání ohledně její petice. Teď nedokážu posoudit, do jaké míry je toto velký úspěch pro sestřičky, ale i sestřička "Bazi" na tom má svou velkou zásluhu.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Petr Máca  | 28. 04. 2009 10:55

Re:Re:Re:Nejsem si jist

A proč si v tom neuděláte pořádek?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Petr Máca  | 28. 04. 2009 10:51

Re:Odliv sester má zastavit zvýšení platů

Ano, ale na tom se zcela vzácně zástupci sester, ministerstva a pojišťoven shodli. Zkuste si přečíst vše. Změny v sazebníku a peníze na to již mají připravené.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Kony | 28. 04. 2009 10:00

Re:Odliv sester má zastavit zvýšení platů

Ano a tento proklamativní krok by mohl vytvořit ze ZS nové voliče ODS.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Tomáš Rozsíval  | 28. 04. 2009 07:53

Kde je sestra BAZI ?

Tady bych spíše očekával aktivní vstup známé sestřičky ze Slezské nemocnice V Opavě, která zorganizovala celonárodní petici za znovuobrození mezd zdravotních sester. Takže co teď , sestro, jste s tímto podvodem spokojena, nebo už konspirujete další petici? Já , být vámi, tak už bych do toho šel natvrdo. Jedině povstání by to mohlo napravit. To je přece pohrdání, které dávají někteří ministerští poskoci veřejně najevo naší profesi. S tímto nemůže nikdo souhlasit. Nebo snad platí : žerte všichni hov..na, vždyť ty miliony much se přece nemýlí ??!

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

 | 28. 04. 2009 07:33

Re:to nejde, QuaziSvete

A kam zařadíte ošetřovatelky?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Petr Bouzek | 28. 04. 2009 05:41

Socialistický kapitalismus v českém zdravotnictví musí nutně vést k personální degradaci

v kapitalistickém kapitalismu musí zdravotníci, než se dostanou na své pracovní místo, hodně obětovat peněz i času, ale pak se jim to vrátí na penězích a společenském postavení. V našem socialistickém kapitalismu musí zdravotníci sice obětovat méně peněz, ale času hodně a nic se jim na penězích a společenském postavení nevrátí. Krásný příklad je u zdravotní sestry, která u mě pracovala na brigádě. Studuje a i když ještě socialističtí kapitalisté nezavedli školné, samo studium stojí dost velké peníze. Musí absolvovat stáže na odděleních,kde normálně vykonává plně práci zdravotní sestry a tak pomáhá těmto oddělením řešit personální propad. Člověk by normálně čekal, že jí to buď zaplatí a nebo po ní nebudou chtít žádné další peníze. Ne, ona nepracuje ani jako otrok zadarmo, ale ještě si tu povinnou stáž musí krvavě zaplatit. No a když dostuduje, tak bude ve svém volném čase honit nějaké body na předražených školeních za vlastní peníze. Kam tenhle systém může vést?! Ke zvýšení počtu zdravotních sester jistě ne. Manažeři nemocnic mají jednu velkou výhodu a tou je malá mobilita naší pracovní síly. Zdravotní sestry jsou vázány poměrně silně na lokalitu,kde je jeden špitál, ve kterém pracují a i když jsou silně nespokojeny, nedokáží jít jinam. Tato česká vlastnost nemobility tak deformuje pracovní trh. Zdravotničtí asistenti, to byl zásah vedle. Vystudovat střední školu a pak moci samostatně akorát vynášet mísy bažanty, to je trochu velký luxus, který ale platíme na daních všichni.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Krásný nápad. Hlásím | 27. 04. 2009 22:11

Re:Ein sestra fest kessel buntes

První soutež: politici a mediální hvězdy udělají ANANAS do mísy a sestry poběží rychle přes pódium , prvně slalom mezi postelema a h.o.v.n.a vylejou do WC

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Petr Bouzek | 27. 04. 2009 20:13

Ein sestra fest kessel buntes

Velký revuální program Sestra Fest,přenášený v přímém přenosu televizí Nova rázem zvedne prestiž povolání zdravotnické sestry a bude vystaráno. Přidání 15% je ubohé. Když si započtete inflaci a o kolik peněz zatím šly platy sester dolů, tak je to trapná předvolební rétorika. Kromě toho, jak již bylo poznamenáno dříve, ministerstvo zdravotnictví peníze netiskne, zdravotním pojišťovnám nařídit nemůže a ředitelé nemocnic nemohou přidávat zaměstnancům, když se jim nezvětší celkové příjmy, to by zase někde museli ubrat. Je to tak hloupé předvolební klamavé heslo a brzy se to ukáže. Celé to současné studium zdravotních sester je hloupé a byly to vyhozené peníze. Zdravotní sestry by měly studovat nástavbové studium po absolvování střední školy, nejlépe všeobecného směru. Na pomocné práce by byly pomocníci,kteří by si udělaly kurs přímo v nemocnici. Na vynášení mís a bažantů, a stlaní postelí zas tak moc odborné vzdělání nepotřebujete.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Lemmy Kilmister  | 27. 04. 2009 20:02

Re:Re:Re:Nejsem si jist

u nás to samé. Nejsmutnější na tom je, že ta sanitárka- holka se sotva dokončenou základkou a s "universitním" sanitářským kursem má plat o 2-3 tisíce menší než sestra s ARIPem... To by mě taky dost demotivovalo :-(

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Lemmy Kilmister  | 27. 04. 2009 19:59

Re:Re:Nejsem si jist

Kde to žijete?! Teorie naprosto správná, praxe naprosto odlišná...

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Petr Kaminek | 27. 04. 2009 19:15

Re:Re:Re:Re:Ministerská prudérie !

Souhlasím se vším do puntíku i s uváděnými čísly; mám několik pacientek zdravotními sestrami,ptal jsem se kolik má běžná sestra v nemocnici. 15 000Kč v třísměnném provozu na interním odd. se všemi příplatky a ohodnoceními, pokud je všechny dostane. Zrovna tak já regulačními mechanismy pojišťoven dostávám tak 3/4 toho, co jsem opravdu odpracoval.Odpovídá to i číslům presidenta kolegy Kubka, že ordinace specialisty je ročně krácena v úhradě cca o 100 000Kč. Nemám zaplacené daně, taktak zaplatím nájem ordinace a rezervy mi už dávno došly. Tak jak o tom psal kolega Bouzek, který dotuje ordinaci z dědictví, tak jak o tom psala jedna kolegyně, které ordinaci dotuje manžel, tak jak o tom psal kolega Doul, než se před 2 lety kvůli konfliktu s VZP zastřelil. A já se ptám, kdy se už konečně spojíme a přestaneme si nechat s..t na hlavu.?????????

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Rejčka  | 27. 04. 2009 19:13

Demagogie 4

Tvrzení: MZ poskytne dotaci na zřízení školek a na stipendia sestrám studujícím při zaměstnání. Skutečnost: Příprava rozpočtu má svá pravidla. S výjimkou urgentních situací není možné přidávat uprostřed rozpočtovéo období výrazně na nový dotační program. Bylo by to možné pouze v rámci rozpočtové kapitoly - pokud MZ má finance, které nepotřebuje, může udělat rozpočtovou změnu (za předpokladu schválení rozpočtovým výborem sněmovny). Pokud tedy nejde o kosmetický formální dotační program v marginální výši, tak je toto opatření v rámci tohoto rozpočtového období s největší pravděpodobností nerealizovatelné. Pokud jde o další období - rozpočet nebude schvalován touto sněmovnou. Slibují tedy něco, co bude moci být realizováno až příští politickou reprezentací. Celý "program" je pouze programovým prohlášením, nikoli seznamem opatření. MZ pouze deklaruje, co by udělalo kdyby mohlo... ale ví, že už nemůže. Když mohli, tak nechtěli, a teď by tak rádi... tak nás lidi zvolte, když to myslíme tak dobře... My to přece myslíme upřímně.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Rejčka 3  | 27. 04. 2009 19:03

Demagogie 3

Tvrzení 3: Poskytneme dotaci na celoživotní vzdělávání ve výši 170 mil. Kč. Skutečnost: Z ESF je na tento projekt vyčleněna zajímavá částka (až kolem 1 miliardy - ale pro všechny zdravotníky, tj. i lékaře) již od roku 2007, projekt měl (a mohlo) být už dávno zahájen. Projekt byl původně připravován pro všechny typy zařízení, podle mých informací byl nyní zúžen jen na přímo řízená ministerstvem. Mám dvě otázky: Proč MZ dělá přednost ze své neschopnosti čerpat již rok peníze ze zdrojů EU? (znamená to i to, že nevyčerpané peníze bude ČR vracet) Hodlá MZ tyto peníze poskytnout jen sestrám zaměstaným ve FN?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Rejčka  | 27. 04. 2009 18:58

Demagogie 2

Tvrzení2:Budou navýšeny platby pojišťoven za ošetřovatelskou péči Skutečnost: úhrady za péči sester jsou skutečně nehorázně nízké, existují výpočty, že úhrady pojišťoven pokrývajíkolem 60% platových nákladů na ošetřovateskou péči. Současný establishment o tom ví, a vědomě to tři roky neřešil, a to v době, kdy v systému byly přebytky. Nyní, kdy je z časového hlediska zřejmé, že nic nestihnou změmint, a v době, kdy vzhledem ke krizi jsou (a ještě budou) výpadky na příjmové straně, tak přijdou s bombastickým slibem. Myslí to skutečně upřímě :-)?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Rejčka  | 27. 04. 2009 18:39

nic než demagogie 1

1. Tvrzení: všechny sestry dostanou od června 15% Skutečnost: MPSV (nikoli MZ) může upravit platové tabulky - ovšem je otázka, jak by nesystémové zvýšení příjmů sester obhájilo před jinými profesemi, ať již zdravtnickými nebo nezdravotnickými. Vyjádření MPSV a MF je nulové, MZ s nimi před svým veřejným slibem neprojednalo nic. Může také změnit katalog prací, tj. činnosti sester dát do vyšších tříd, což se nyní skutečně navrhuje(bez přílišného nadšení MPSV) - hlavní problém ale není současný katalog prací, ale to že jej zaměstnavatelé standardně nedodržují. Takže, i když by platil nový katalog od 1. června (což není vzhledem k současnému stavu jednání příliš reálné), tak ke změně zařazování bude docházet postupně a někde vůbec. Na soukromou sféru nemá vláda samozřejmě žádný vliv, tam fungují skutečně jen tržní mechanismy - buď jim to sestry dělat budou nebo ne... PS. Dnes vláda přerušila projednávání zvýšení i už inzerovaná 3,5 % pro veřejnou sféru (která je součástí avizovaných 15 %).

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Tomáš Rozsíval IV  | 27. 04. 2009 17:18

Re:Re:Re:Ministerská prudérie !

Zbytek se ztrácí v nákladech na léky a pro farmaceutické firmy a jiné, vesměs zbytečné, tzv. konkurenční aktivity zdravotních pojišťoven. Jestli si snad někdo nevšiml, kolem zuří lítá krize a s nárůstem nezaměstnaných se bude exponecionálně zvyšovat deficit plateb do zdravotního pojistného systému. Budu velice zvědav, jak si s tímto deficitem zdravotní pojišťovny poradí, abychom mohli svým sestřičkám konečně přilepšit na jejich doslova žebrácké mzdy.....

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Tomáš Rozsíval III  | 27. 04. 2009 17:17

Re:Re:Ministerská prudérie !

Tam se vyjednává s jakýmisi zástupci jednotlivých segmentů soukromých lékařů. Jednání stejně vždy dopadnou tzv. nedohodou, což znamená, že diktát oktrojovaných podmínek lékaři nepřijmou. To ovšem zdravotní pojišťovny vůbec nezajímá, protože ony si stejně nakonec udělají co chtějí. Příjem ordinací zůstává omezen a fixován takovým způsobem, že nikdo nemá možnost do své praxe dnes investovat ani korunu navíc, natož, aby na platu přilepšil své zdravotní sestře. A když, tak toliko na úkor sebe sama. Musíme si totiž umět spočítat, co takový nárůst platu udělá s výší odvodů na sociální a zdravotní pojištění. Náklady na práci sestry pro zaměstnavatele se zvednou minimálně o částku dvakráte převyšující to, co se přidá na platu. Už dnes mne zdravotní sestra v mé ordinaci stojí se všemi povinnými odvody víc než 30 000 Kč měsíčně. Stálo by zato, kdyby si novináři a ministerští adepti dali tu práci a přesně si to propočítali, než pustí do vzduchu další kachnu o navyšování platů. Všichni vědí, že zdravotnictví je obecně stále více podfinancováno. Obecně se má zato, že do rukou těch, kteří dělají skutečnou medicínskou práci se dostane jen pětina z dnes již téměř 200 miliardového koláče, který se ročně přerozděluje.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Tomáš Rozsíval II  | 27. 04. 2009 17:13

Re:Ministerská prudérie !

Běžný příjem naprosto běžné zdravotní sestry se pohybuje v závislosti na délce praxe maximálně kolem 15 000.- čistého a to ještě ve střídavém provozu s osobními příplatky a dalšími požitky, které už stejně většina sester má dávno zrušené. Myslí-li si snad někdo, že nárůst platu o 2500 Kč sestru vytrhne z mizérie a sestřičky přestanou utíkat do okolních států, kde si běžně vydělají dvakrát více, než u nás, je na velkém omylu. Kromě toho bylo zveřejněno, že ministerstvo zdravotnictví předpokládá, že tento trend budou následovat i soukromé ordinace, nestátní a městské nemocnice, apod. Tady je ale problém někde jinde. Zatímco nemocnice jsou financovány jakýmsi paušálem od zdravotních pojišťoven, soukromí lékaři dostávají měsíčně peníze dle výkonového systému, který je třemi způsoby regulován tak, aby si nikdo nemohl vydělat více peněz, než odpovídá schválenému limitu. Abychom mohli své sestře přidat nějaké peníze, což bychom udělali jistě velmi rádi, musí se okamžitě přestat s tímto způsobem regulací a ZP musejí zaplatit za práci skutečnou cenu a nikoliv cenu, kterou nám vnucuje cestou jakýchsi dohodovacích řízení, do kterých obyčejní lékaři absolutně nemají šanci zasáhnout.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Tomáš Rozsíval  | 27. 04. 2009 17:11

Ministerská prudérie !

Velkým hitem posledních dnů, alespoň pro lékařskou veřejnost a hlavně zdravotní sestry, se stává veřejný příslib potencionální čekatelky na post ministryně zdravotnictví na zvýšení platů zdravotních sester o cca 15%, což má údajně dělat nějakých 2500 Kč měsíčně. V tabulkách přehledů mezd podle krajů jsou ovšem udávána čísla výšky mezd kolem 19 000 Kč , až 23 000 Kč. Takových příjmů žádná sestra dodnes nikdy nedosáhla. Tedy alespoň v běžných nemocnicích. Ti, kteří píšou takové nesmysly zapomenou jako obvykle dodat, že se snad může jednat o výši platu na špičkové klinice a ještě k tomu na špičkovém pracovišti, a k tomu ještě jde o plat hrubý !

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

sestra  | 27. 04. 2009 16:36

Re:Re:Nejsem si jist

No,to mě rozesmálo,u nás zazvoní pac. a jde k němu ZS,aby ho odvedla třeba na WC,zatímco sanitářka sedí v křesle a dělá,že se ji to netýká.A to vše před vrchní s.,která to bere,že je to normální.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

 | 27. 04. 2009 16:27

Re:Re:Re:Nejsem si jist

U nás sanitárky nepracují vůbec, neb jejich práci zvládne sestra a zaměstnavatel ušetří.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

 | 27. 04. 2009 16:22

Re:Wooow!

Vážně si myslíte, že sestry nepracují přes čas? 30 přesčasových hodin měsíčně je minimum

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

sestra  | 27. 04. 2009 16:20

Re:to nejde, QuaziSvete

Mýlíte se, sestry se vzdělají rády, ale ne tak, aby jim zaměstnavatel neustále házel klacky pod nohy. A mám-li VŠ, chci plat VŠ.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

zdrses | 27. 04. 2009 16:19

Re:Re:Nejsem si jist

U nás např. na nočních sanitárky nepracují - pouze registrované sestry. Takže by pacient mohl na umytí poe... genitálií počkat třebas 12 hodin do rána, až nastoupí ty sanitárky do práce. Kde v článku berou ten průměr 24000? Chtěla bych tento půměr mít v hrubém, ale to bych musela dostat o 8000 Kč více.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

challenger  | 27. 04. 2009 15:00

Re:zda se zcela neprustrelny

myslím, že je třeba rozeznávat základní základní standardy zmr.dologické terminologie: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2001011201 http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004052601 http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2002112901 http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2003010201 http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2004111302

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

no a proc by nemohla | 27. 04. 2009 14:47

Re:Re:to nejde, QuaziSvete

60-tiletym delnikum klidne muze sefovat 30-lety mistr ... jak uz jsem tady psal, meli jsme ve FN 26letou vrchni sestru, ta si vedla vytecne a mela u mene vzdelanych bab patricny respekt

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

challenger  | 27. 04. 2009 14:46

Re:platy sester

to je, myslím, důležitá poznámka. Většiny sester se zvýšení platů týkat nebude. Ale to ty, co se není rozhodují pro to, zda se sestrami stanou nebo ne, není podstatné. Ta mediální manipulace není směrem k sestrám protože ty už manipulovat nelze, nýbrž pouze k těm, které manipulovat lze.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

hmmm  | 27. 04. 2009 14:43

Re:Nejsem si jist

to by mela delat sanitarka registrovana sestra pouze v nouzovem pripade

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

zava  | 27. 04. 2009 14:42

Re:to nejde, QuaziSvete

Nesouhlasím, sestře s 20 letou prací a SŠ má podle Vás šéfovat 22letá holka s Bc???

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

zakon premeny kvalit | 27. 04. 2009 14:39

zda se zcela neprustrelny

asi jako premena pohybove energie v polohovou. ... Kvantita prace bileho vohnouta se bude projevovat ve stale nizsi kvalite jeho zivota ... jak daleko to pujde, to by me zajimalo. Vohnout je mozna schopen se vohybat az sam sobe do analu a tim se ten system bezpecne zakonzervuje

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Bob  | 27. 04. 2009 13:58

Re:Wooow!

Kdo chce vohnoutovat ať si klidně dál vohnoutuje, mně už je to fuk. Doktor pracující v českém zdravotnictví je zkorumpovaný nebo vohnout, tečka.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Lemmy Kilmister  | 27. 04. 2009 13:37

Nejsem si jist

Zda mě ty krásné, čerstvé, voňavoučké , sebevědomé sestry nového typu Bc. či Mgr. Jana Nováková, PhD, až po nich budu chtít, aby očistili ICU pokáleného pacienta, nepošlou do prrr.de..léééééééé, až jich bude celé plné oddělení a "běžná" sestra nikde. No, ale když jim teďka trisomik Šnajdr zvedne platy z 11 na 12 a půl čistého, třeba ne...

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

M-T  | 27. 04. 2009 13:30

Re:to nejde, QuaziSvete

V českém Absurdistanu to ale funguje jinak- šef nemusí umět operovat, případně být jinak dokonalý ve svém oboru - chce se po něm , aby byl" manažer "co se stará ,aby bylo vůbec čím operovat. Staniční a vrchni sestry jsou administrativní pracovnice, které jsou sice Bc, Dis atd- nicméně pacienta vidí čím dál méně ,o dohledu nad ostatníma sestrana anio nemluvě.. jsou to tedy rovněž manažerky čehosi . Takže zůstává opět ta sestra jejiž pracovní náplň se za 50 let nezměnila ... ale těch pomalu ale jistě ubývá Sestrám se samozřejmě plošně žádné platy nezvýší .. a pokud tomu věří ať se zeptají třeba učitelů, těm už se " zvyšovalo" několikrát..

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

challenger  | 27. 04. 2009 13:23

Wooow!

Pánové mají v té media coverage trochu zmatek. 1) "medici zjistili, že chování sester je horší než chování lékařů", "lékaři se ke svým pacientům chovají hůř než vyklepávač s autoservisu" a nyní - "průzkumy hodnotí, že toto chování (sester) je více než uspokojivé"? Z vlastní zkušenosti musím říct, že chování sester není ani uspokojivé, ani neuspokojivé, je pouze reciproční a taky má svoji logiku. Když přijde slušný pacient a chová se normálně, není jistě v racionálním zájmu sestry chovat se k němu jako kráva a také tak drtivá většina sester nečiní. Horší to ovšem je, pokud máte na oddělení dědka, jehož výklad ošetřovacího řádu a práv pacienta je poněkud svérázný, tam byste se divili, co některé dámy dokážou - a koneckonců já se jim ani nedivím při té vší aroganci a nulové podpoře zaměstnavatele. Nyní jsme se na Nově dozvěděli, že sestry mají dostat až 35 000. Pokud se přidá 15%, pak průměrný plat sestry bude kolem 27900. Z toho vyplývá - poněvadž sestry nepracují přesčas, kdežto lékaři ano, jejich hodinová mzda bude nyní dokonce o malinko vyšší, než je průměrná mzda doktorů. Jestli se tímto poznáním zlepší pracovní podmínky sester, které z 90% závisejí na vztazích na pracovišti, toť velká otázka. Odpovědnost a množství know-how, které musí získat lékař a sestra je samozřejmě nesouměřitelné. Takový odklon od ricardovské teorie ceny práce v praxi je zarážející ale má své logické vysvětlení. Práce přesčas u lékařů totiž vytvářejí ekonomický nadbytek na straně nabídky a tudíž jejich snaha extenzivně navyšovat příjmy skrz přesčasovou práci je výrazně kontraproduktivní a škodí jim velmi výrazně. Souhlasem s prací přesčas si člověk sám pod sebou podřezává v dlouhodobém horizontu vlastní větev, což nivelizace mezi cenou práce lékaře a sestry nevídaná ani za hlubokého komunismu názorně prokazuje. Na jedné straně - sestrám je třeba navýšení příjmů přát, dělají odpovědnou a nevděčnou práci. To, že lékaři budou nyní hodnoceni hůře, není chyba sester, nýbrž indolence a servilita lékařů, kteří nedokážou přemýšlet ekonomicky a racionálně.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

NaziSvet  | 27. 04. 2009 12:42

to nejde, QuaziSvete

v EU se nursing opravdu studuje na univerzitach. Zde je nutno ucinit takzvany downgrading, kdy 1. stupen bude uklizecka, zakl. vzdel. 2. stupen sanitarka, zakl. vzdel. + sanitarsky kurs = vymena posr. prosteradel, atd. 3. stupen sestra, stredni skola zdrav. nebo libovolna stredni + nastavba = bude delat to, co delaly v CR sestry zhruba poslednich 50 let 4. stupen registrovana sestra - VS, dohled na sestry, kanyly, katetry a dalsi skills Problem je v tom, ze vrchni sestry si budou muset dodelat VS anebo se stat sestrami, stanicni se stanou sestrami automaticky. VS absolventky budou zpocatku nahrazovat stanicni a se ziskanim praxe full registrovane sestry. ... ceske tluste ananasacky se nerady vzdelavaji a uz uplne nejvic ze vseho nenavidi downgrading

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Dr.Kazisvět  | 27. 04. 2009 12:11

Hodne prace, malo penez

Těžka a zodpovědná práce, navíc s velkými nároky na kvalifikaci, uměle bariéry ze strany státu...výsledek je nedostatek sester. Nejrychlejší způsob nápravy je odstranit bariéry: tj. přehnané požadavky na kvalifikaci, opravdu je nutné na práci, kterou často sestry vykonávají vysokoškolské vzdělání? Přidat peníze, ale kde na to vzít? Ulehčit práci, tj. na nekvalifikovanou práci, více pomocného personálu, hlavně mužského, ale tady jsou potřeba opět peníze.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Alert.B  | 27. 04. 2009 11:34

myslel jsem ze to bude 25 000

aha, tak zase nic. Tech 2500 je hrubeho a navic prumer. Spise je to vysmech sestram. Nejvice si samozrejme rozeberou sestry co sedi ve vedeni nemocnice nekde v kancelarich.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Jiri Wicherek  | 27. 04. 2009 11:27

Re:platy sester

Ano, to je presne, MZd. nema paky, jak k navyseni platu sestram donutit vedeni tech nemocnic, ktere byly s velkou slavou pred casem prevedeny na obchodni spolecnosti. Jednim z hlavnich motivu prevodu tech nemocnic, soudim, ze tim nejhlavnejsim, bylo prevedeni na rezim smluvnich platu, resp. jejich snizeni. Pocatecni financni efekt tohoto triku se ovsem casem vycerpal a nyni je vetsina tech "prevedenych nemocnic" dnes opet v minusu. K cemu realne dojde? K navyseni dojde jen v tech FN a z tech nemocni a.s. a pod. odejdou dalsi sestry do tech FN, tom se situace tech nemocnic dale zhorsi - poklesne vykonost, tim uhrady...., pri narustu nakladu pak.... Shrnuto a podtrzeno - pouhe placnuti do vody. Muze byt sebehlucnejsi.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Bohumír Šimek  | 27. 04. 2009 11:20

Re:Odliv sester má zastavit zvýšení platů

Sliby, sliby, sliby... je před volbami! A co bude po volbách?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Krtonožka  | 27. 04. 2009 11:14

Re:platy sester

Hle výsledek hospodaření páně Krutského, který se nyní holedbá, jak zvýší platy zdravotníkům v Semilské nemocnici, kterou dostal nyní jako trafiku od rodné strany.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

no a proc tam teda d | 27. 04. 2009 11:11

Re:Re:platy sester

to by me zajimalo

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

bodovy system je nut | 27. 04. 2009 11:09

a nahradit ho korunovym cennikem a pausaly

Sestram je nutno okamzite zvysit tabulkove platy nikoliv o 15, ale minimalne o 50%. Kde na to vzit? Kdekoliv, prodat Pandury do Afriky, letadla Belorusku, zvysit zdravotni dan i dan z chlastu i cigaret.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Jiřina  | 27. 04. 2009 10:55

Re:platy sester

Evo, náměstek Šnajdr žije v jiném světě, když tvrdí, že platy a.s. kopírují tabulkové platy. Nevěřím mu ani kolik je hodin. Přidat nařídíme, ale jak si to kdo udělá, je jeho věc. Já sice nejsem zaměstnaná v a.s. ,ale osobní ohodnocení nemáme už asi 8 let a ty ostatní příplatky stlačené na to nepodkročitelné minimum. Jinak jsem v nejlepším věku a rozhodně nemám ten průměr. Kdo má ty nadprůměry, by mne docela zajímalo- někdo je snad mít musí, aby se vykompenzovaly ty almužny.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Eva  | 27. 04. 2009 10:32

platy sester

Navýšení platů sester se bude týkat pouze několika fakultek.Většina zdravotnických zařízení byla ODS přeměněna na obchodní společnosti,kde jsou pravidla jiná.Tudíž k navýšení tarifních platů nedojde,ty jsou výsledkem kolektivního vyjednávání.Při změně katalogu prací se možná sestry posunou o jednu platovou třídu výše,ale bude snaha finanční prostředky přesunout z jiné položky.Buď z osobního ohodnocení,které bylo již ve většině zařízení zrušeno nebo z příplatků za noční a víkendy.Takže počítám,že si sestry polepší tak o 3% a budou rády.Liberecký kraj má průměrnou mzdu u sester 20 000/nejméně v republice/,takže by musely navýšit mzdy alespoň o 4000,aby se dostaly na dnešní průměr a to je utopie a ze strany vlády jen populizmus před volbami.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Otakar Buda | 27. 04. 2009 10:22

Odliv sester má zastavit zvýšení platů

Není pochyb o tom, že je to potřeba. Velmi mě však zajímá, jaký je podle autorů návrhu zdroj peněz pro zvýšení platů sester. Nestačí škrtnout starý tarif a zavést nový. Peníze na zvýšení je potřeba do systému "poslat", nejspíše zvýšením úhrad. Pokud se rozhodne o změně tabulkového platu bez navýšení bodového ohodnocení výkonů s podílem práce sestry, zcela jistě se pokryje zvýšení tarifu snížením osobního hodnocení, protože jinak nemá z čeho sestrám přidávat ani praktický lékař, ani nemocnice. To by mohlo znamenat, že zdravotní pojišťovny přepočítají náklady na výkony a budou na zvýšené úhrady požadovat zvýšení pojistného. To nedovedla zajistit ani dosavadní vláda v troskách, neudělají to ani "úředníčtí odborníci", a po zkušenostech s poslaneckou sněmovnou to nejspíše nezajistí ani vítěz předčasných voleb. Politické řešení vždy zaostalo za politickým řečněním.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.