Přejít na obsah

Spor o kvalitu péče v soukromé brandýské nemocnici může zřejmě skončit u soudu. Zařízení zvažuje, že zažaluje Středočeský kraj. Důvodem jsou výroky hejtmana Davida Ratha (ČSSD), ten v médiích nemocnici kritizoval a obvinil ji z různých pochybeních. Zařízení se ale brání, tvrdí, že původní kontrola prokázala dostatečné personální zajištění...

Zpět na článek

Přidání komentáře

V diskuzi celkem: 35 příspěvků
Reagujete na komentář uživatele Marcela Sojáková (29. 07. 2009 13:38):

Re:Re:Kontrola

No ,pokud mě paměť neklame, tak Rath udělal po nástupu do funkce kontroly v krajských nemocnicích,takže by to nebyla první kontrola svého druhu. Jiná je, že kvůli malování zavřít prakticky celou…

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

Diskuse

Řazeno od nejčerstvějších příspěvků (Řadit podle vláken)

MUDr Jiří Kilian  | 31. 07. 2009 14:38

Re:Re:Re:Kontrola

Jde o to, že hejtman není kontrolním orgánem kraje. Já mu vůbec nezazlívám návštěvu ZZ, které je samospráva zřizovagtelem/zakladatelem. A také mám za docela správné, že když jedno ze ZZ kraje omezí výrazně provoz, vydá se hejtman na návštěvu za účelem zjištění situace. Nepsal jsem o nestydadosti. T omezení provozu při stavebních pracech jsem zažil, je to vskutku úděs.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

MUDr Jiří Kilian  | 31. 07. 2009 14:34

Re:Re:Re:Kontrola

Vaše psaní je toliko invektivní, jaink bezobsažné. Proč bych měl mít strach ? Kdo kdy jkde psal, že naše oddělení je bezchybné ? Zjevně nechápete, oč v obecné rovině jde. Hejtman není kontrolním orgánem samosprávy. co dělali Vaši soudruzi, to pochopitelně nevím. Na našem oddělení soudruzi nikdy nebyli, kdežto formálně patřičných kontrolních návštěv řada.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Marcela Sojáková | 29. 07. 2009 13:38

Re:Re:Kontrola

No ,pokud mě paměť neklame, tak Rath udělal po nástupu do funkce kontroly v krajských nemocnicích,takže by to nebyla první kontrola svého druhu. Jiná je, že kvůli malování zavřít prakticky celou nemocnici ,aniž bych jako majitel byla domluvená s jiným zdrav. zařízením,že za mě přebere pacienty,včetně úhrad od ZP,pochopitelně, tak to je nestydatost veliká. I když zažít jednou v životě omezený provoz kvůli stavbě bych si fakt přála. To my ,jako stachanovci,když je nějaké budovatelské nadšení, smýkáme pacienty pod lešením,přeskakujeme pneumatická kladiva,všichni svorně dýcháme prach,překřikujeme hluk,ale šťastně pracujeme.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Apech  | 29. 07. 2009 12:19

Re:Re:Kontrola

Ale, ale, primaricku, snad nemate strach, aby Vam neprisla kontrola na to Vase bezchybne fungujici oddeleni? :-))) Registrujicim organem je Kraj a proto neni divu, ze nikdo do nemocnic na kontroly nechodil, kdyz jsou ty nemocnice skoro vsechny jejich. Na stiznosti nikdo nereflektoval, takze si mohl kazdy stezovat akorat na lamparne. Soudruzi z Kraje drzeli basu se soudruhama z managementu, delili se o provize a vsecho pekne klapalo - teda aspon v novinach. Jo, a taky na tom Vasem oddeleni, zejo :-))))

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

lékař5  | 29. 07. 2009 08:21

Re:Re: kontrola

pokud není krajskou nemocnicí, tak jejím zřizovatelem není, ale rozhodně je hejtmanem KÚ, který je jejím registrujícím orgánem a jako takový má (jako orgán) právo kontroly i represe. To aniž bych se zastávala konkrétního člověka.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

MUDr Jiří Kilian  | 29. 07. 2009 06:38

Re:Kontrola

Nevěděl jsem dosud, že kontrolní činnost je povinností registrujícího orgánu. Jak je toto stanoveno ? Registrujícím orghánem je kdo ? Tak jak tak, kontrola možná na místě je, ale těžko považovat za normální tuto kontrolu hejtmanem, když je naprosto ojedinělá, ne-li první vůbec.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Zdena Zdráhalová | 28. 07. 2009 19:17

Kontrola

je zcela normální a na místě, navíc je to povinností registrujícího orgánu. Nastane problém, když někdo kopne do stojatého bahna kamarádů z mokré, ale zbohatlé čtvrti. Ono, kdyby kontroly probíhaly u registrovaných subjektů tak jak mají, tak by se i panu redaktorovi Švehlovi péro vypsalo. A ke sdělovacím prostředkům - žijeme v době, kdy koupit si jde téměř úplně vše, redaktory pak zcela jistě.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Dr.  | 28. 07. 2009 14:34

Re:Re:Může kontrolovat ?

Ono by nebylo od věci, kdyby se kraj koukl občas na některé to soukromé ZZ (ještě lepší, kdyby se na něj koukl společně s pojišťovnou)

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Broskev  | 28. 07. 2009 12:33

Re:Může kontrolovat ?

Ad Anophelles, vida, já to nevěděla. Díky Vašemu info mě nebudou překvapovat Rathovy kontroly soukromých ZZ.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

zazitek stoleti  | 28. 07. 2009 10:14

Busina bude busit pravymi a levymi haky

zatimco zkutr ho bude podrazet sikovnymi kopy do kotniku

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Anopheles  | 28. 07. 2009 10:14

Může kontrolovat ?

Krajský úřad každému ZZ drží registraci a je jeho výsadní povinností kontrolovat jak státní nemocnice, tak i soukromé subjekty, podnikající ve zdravotnictví. Všichni přece vědí, že tu registraci vám uděluje Kraj ! Ježišmarjá, vždyť to platí léta.....

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

MSDF inquiring  | 28. 07. 2009 10:00

nejste nahodou z Trebice

pokud ano, tak jste ten clovek, o kterem jsem slysel furu pozitivnich veci

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

MSDF difference  | 28. 07. 2009 09:57

pro Challa

Dle Vasich prispevku zde si Vas velice vazim jakozto inteligentniho cloveka a profesionala. Rozdil je pouze, ze ja dosud verim v Davida Ratha tak jak v Americe veri na Jesuse (haleluja). Se svym dynamickym drivem a neanasovanim se s obvious stupidnimi a zlodejskymi ananasy ziskal u me vysoky kredit. No a tak ho budu volit a plus s nim i CSSD, dostane sanci. Jeho image "fuhrera" vytvorene ananasi v ananasim ananasu jmenem Reflex mi spise imponuje nez odrazuje, v ceskem ananas uz konecne musi nekdo udelat poradek a Merkelova se na okupaci CR bohuzel vubec nechysta.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Baalamut  | 28. 07. 2009 09:09

Humor je obrana před vyhořením

ale konkrétně máte pravdu :-))

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

MUDr Jiří Kilian  | 28. 07. 2009 08:08

Re:Re: kontrola

Já Vám nevím. Sám si myslím, že by takové kontroly hejtman dělat neměl a že tento jeho mezi hejtmany průkopnický počin má nějaký samoúčelný motiv. Nicméně si myslím, že nemá o nic menší právo na takovou věc, než investigativní journalisté a věc zajištění zdravotní péče obyvatelstvu je věcí i samosprávy, která jako zřizovatel/zakladatel nemocnic má stejně jako stát zajistit její dostupnost. Takže když zjistí, že někde ta péče není, měla by to ověřit a reagovat dle nálezu z toho kontrolního šetření.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

MUDr Jiří Kilian  | 28. 07. 2009 07:59

Re:Re:virtuální hloupost a malost.

no vidíte, když kontroly prováděli investigativní journalisté, pěl pělo na ně ministerstvo vychvalovací duet a včíl žaluje ptákům na nebesích, že se přijel podívat hejtman. Ne že bych schvaloval jedno či druhé, nicméně mezi těmi dvěma typy nepatřičných kontrol mám to hejtmanskou za patřičnější. Jo, možná má vloastní samoúčel, ale aspoň ten kontrolující rozumí tomu, co kontroluje a nesnaží se ulapit ve dvě v noci chirurga ve stavu neoholení. Je to sice asi zase jeden ze vstupů politických zájmů do medicíny, to si ale mohu jen myslet, ne tak dokázat. Třeba hejtman skutečně chtěl na vlastní oči vidět, co se to v tom špitále děje. Prostě zvážil a konal. Takový pionýrský počin .

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Broskev  | 28. 07. 2009 07:53

Re: kontrola

Zdejší příspěvky odrazují styl chování středočeského hejtmana. Ale nikde jsem nenašla reakci na to, že středočeský hejtman kontroluje soukromou nemocnici. Na to snad nemá právo, pokud není jejím zřizovatelem. To by snad zkušený soudní harcovník měl vědět.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

challenger  | 27. 07. 2009 23:54

Joj

Ten Cikrt už je tvrdej skoro jako Udo Dirkschneider...:-)) Nevím jak může Dráth odstrašit pacienty - pokud odstraší ze soukromé nemocnice své voliče (tedy ten Rath), mohla by z toho nemocnie pouze profitovat. Dráthovi voliči jsou sice nemocnější, ale zase by vše rádi zadarmo. Není tedy o co stát. No a zaměstnanci? Ty nepochybně odstraší především výše platu v platovém výměru a pracovní podmínky - i když absentující pohotovostní služby bych si líbit nechal. Tedy pokud to nejsou úplní zoufalci na n-tou...:-)))) Každopádně, když se tihle 2 členové místního panoptika hádají, je z toho aspoň slušná čurina...

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Lubomír Konečný | 27. 07. 2009 23:46

Re:Re:Re:nepodléhejme mediálním klišé

Je.Ale potřeba je se vyjadřovat bez skvostů.Prostě jasně.Na opičárny...To jsme schopni.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Soudce  | 27. 07. 2009 22:23

Žaloba se zamítá

jako bezpředmětná. Nemocnice v Brandýse žádné dobré jméno neměla, tudíž ho nemohl nikdo poškodit.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Pozorovatel  | 27. 07. 2009 21:54

Re:kontrolor Rath

Souhlas. Stále mi není jasné, zda po uzavření chir.amb. je v ÚPS alespoń službu konající chirurg? Toto by bylo třeba upřesnit. Je možné, že v ÚPS je jenom chirur sloužící ovšem pro lůžka chir. a gyn. dohromady s příslužbou gynekologa a naopak- jindy slouží "jenom" gynekolog s příslužbou chirurga. Potom je jasné, že nemůže být v ÚPS provozována i chir.amb. Jistě podobným způsobem funguje řada nemocnic v SRN. Ale v ČR zatím platí jiná pravidla, jiné vyhlášky,atd.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Antonín Stříž  | 27. 07. 2009 20:14

kontrolor Rath

Ať si julocikrt říká co chce, ale MUDr Rath jako hejtman a lékař má právo zkontrolovat ten Augiašův chlév, když chirurgie v Brandýse si funguje jenom v prac. době. Takovou chirurgii je nutné zavřít protože na ošetření chir. pacientů bohatě postačí jedna dobře vybavená chir. ambulance.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

odmítač všeho  | 27. 07. 2009 18:08

Odmítnout vše.Ratha, Brandýs, všechno.

Jděte už všichni do toho, jak se to tam jmenuje... anoo,do p.r.d.e.l.e.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Tyson vs. Holyfield  | 27. 07. 2009 16:43

Trpaslik vs. Busina

to by byl kseft, koupil bych si listek do prvni rady

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Baalamut  | 27. 07. 2009 14:55

Re:Re:nepodléhejme mediálním klišé

s tím příměrem k dětem, co chtějí pochvalu rodičů to je skvostné :-))

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Jiri Wicherek  | 27. 07. 2009 14:42

Re:virtuální hloupost a malost.

Jen pro upresneni - v clenku se pise o zvazovani zaloby (k soudu), nikolivek trestniho oznameni (k policii ČR). Mezi temito akty jsou dosti podstatne rozdily. Co se podstaty prispevku tyce - zvazovani x konani, plne souhlasim.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

lékař5  | 27. 07. 2009 12:46

Re:nepodléhejme mediálním klišé

rozumím tomu stejně. V případě tzv. "poškození dobrého jména" může jít o jméno občana nebo firmy, jeden spor končí občansko- právním sporem a druhý spíš u arbitráže (je-li myšlen ovšem vážně). Na jednu stranu, proč by si hejtman nemohl udělat kontrolu v organizaci, kterou kraj přímo řídí, na druhou každý chápe a ví, že v tomto případě jde kromě přesvědčení konkrétního hejtmana, že pouze on je ten bohem vyvolený, aby ve zdravotnickém rezortu definoval, co je správně a co ne, jde také o velikost a výšku žlabu. Oba ve funkcích na ministerstvu zdravotnictví měli z té věže ze slonoviny poněkud zastřený pohled na praxi v Česku.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

lékař5  | 27. 07. 2009 12:33

Re:nepodléhejme mediálním klišé

souhlasím, v tom jsme zajedno, pane kolego. Druhá věc je, že tihle dva kluci se prostě na stejném pískovišti vždycky poperou. Nebo si budou aspoň vyhrožovat. David si přidělil velikost a kontrolu nad ohrazenbou hromádkou a Tomáš si hájí krásné bábovičky v rožku jeho políčka. Oba mají zálusk na pochvalu rodičů. Zatím dělají jenom navenek dusno, aby kolemstojící věděli, že by si nejradši vjeli do vlasů. Kdyby jeden z nich měl silnějšího taťku, tak po sobě přestanou štěkat a konají. Jenže v téhle chvíli nemají. Tak aspoň kalí vodu.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Baalamut  | 27. 07. 2009 12:13

nepodléhejme mediálním klišé

v tomto případě přeci nejde o jednotlivého občana stojícímu proti jednotlivému imunitou chráněnému poslanci / v tomto smyslu je asi má poznámka o občanském zákoníku zavádějící /. Chtěl jsem hlavně říci, že se má konat a nikoli "zvažovat". Platí však, že pokud mi bylo ublíženo nějakou institucí, krajským úřadem, mám se bránit, i kdyby v jeho čele stál imunitní polanec.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

lékař5  | 27. 07. 2009 12:00

Re:virtuální hloupost a malost.

právní subjekt proti občanovi s poslaneckou imunitou je v tomto případě ovšem stejně v loji jako občan samotný. Právníci nemocnice si ale můžou jít stěžovat na místní lampárnu (v Brně se chodí na hlavní nádraží na pátý peron).

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

BLB  | 27. 07. 2009 11:39

Zvažování je k smíchu!

Realizace je náročnější!

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

praktik  | 27. 07. 2009 11:01

Re: sice je na dovolené

A co na to Jirka? Vokřikne či podpoří svýho šaška?

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Baalamut  | 27. 07. 2009 11:00

virtuální hloupost a malost.

čím větší hlupci, tím víc používají mediální klišé " zvažujeme trestní oznámení". Pokud má někdo všech pět pohromadě, tak v tichosti zažaluje, aby se mediálně vydováděl na posléze potrestaném padouchovi. Tyhle pindy by byly k smíchu kdyby to nebylo k pláči :-((... p.s. i dítě zpochybní trestnost podobných kontrolních akcí. Úspěch by , možná, měli u občanského soudu, ale to nezní v mediích tak pěkně jako trestní oznámení.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Petr Bouzek | 27. 07. 2009 10:51

Naše slavné soudy a soudní mafie

takže nemocnice si něco podá a ono se to bude řešit pět let minimálně. Kromě toho Rath je zkušený soudní harcovník. Nemocnice jen straší. Potrefená husa zakejhala.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.

Kyle Broflowski | 27. 07. 2009 10:27

Zázrak?

To by byl snad první podobnej špitál v Opičanostánu, kterej by neměl personální problém. Určitě to elegantně vyřeší nějaký ty mrtvý duše. Nasmlouvaní odborníci z Velkého města, kteří ale brandejskou nemocnici tak maximálně míjejí po dálnici cestou do svých Opičanohorských apartmánů.

Označit komentář jako nevhodný

Domníváte se, že tento komentář do diskuze nepatří? Řekněte nám to prosím.