Hledání prasečí chřipky

Už jste se nechali očkovat proti viru H1N1? Jestli ano, tak jste zřejmě podlehli všeobecné prasečí hysterii, za kterou přitom stejně mohou především média. Katastrofické scénáře se dobře prodávají.

Nejlepší jsou samozřejmě ty, jež podávají zaručené zprávy, kdo všechno bude očkován proti pandemii, kdo už ne a kolik tisíc lidí na chřipku zaručeně zhyne.

Když už jsou tyhle zprávy trochu nudné, jde se ještě do zásadnějších podrobností, třeba: „Rupert Grint z Harryho Pottera prodělal prasečí chřipku“ nebo „Maminku Radany ze skupiny Holki skolila prasečí chřipka. Je v kritickém stavu“.

Stačil jeden pořádný mráz a je po chřipce. Nebo že by jen ubylo mediálního zájmu? Že by bylo zajímavější psát, kolik utratíme na Vánoce, případně kdo si na Silvestra ustřelil zdvižený prostředníček dělbuchem?

V Česku bylo přitom v polovině prosince (díky médiím?) podle takzvaného Pandemického webového portálu, který otevřelo ministerstvo zdravotnictví kvůli pandemii, 167 tisíc vakcín proti prasečí chřipce.

Očkovat se zatím nechalo přibližně třicet tisíc lidí. Co budeme teď, kdy už pandemie očividně neprobíhá, proboha s těmi 160 tisíci dávkami dělat?

Můžeme se s nimi jít asi tak maximálně bodnout nebo počkat, až se zkazí. Výrobci vakcíny se přitom musí popadat smíchy za břicho.

Až se dosmějí, půjdou vyrobit z původně ptačí a později prasečí chřipky chřipku třeba jelení nebo kočičí, to je jedno. My si pak zase tu jejich vakcínu koupíme.

Taková zvířecí chřipka je hezký námět na katastrofický film. Na začátku farma někde v Mexiku, místní pobuda nenápadně vpichuje nicnetušícímu vepři jehlu s virem za ucho a pandemie je na světě.

Pobuda je samozřejmě dobře zaplacen onou farmaceutickou firmou, která naoko zachraňuje svět. Jenže prostřednictvím Bruce Willise by se nakonec pravda ukázala a majitel této farmaceutické firmy by se utopil v roztoku své vakcíny.

Asi by to byla veliká blbost, ale s dávkou dostatečného patosu by v Americe určitě vydělávala. A my bychom si pak za námět k tomuto velkofilmu koupili vakcínu proti mediálním stereotypům.

Ohodnoťte tento článek!