Lék proti impotenci Levitra má na trhu velmi rychlý nástup

Nový lék proti impotenci Levitra, který se začal předepisovat začátkem tohoto měsíce, má na trhu velmi rychlý nástup. Ze všech předpisů, které byly na impotenci vydány, jich Levitra získala asi 50 procent…

NEW YORK – Důvodem je ale podle analytiků i rozsáhlá marketingová kampaň.

Viagra není ohrožena, říkají odborníci

Odborníci se shodují, že rychlý nástup Levitry neznamená ohrožení pro současného premianta, kterým je lék Viagra od firmy Pfizer. „Reklamní kampaň spotřebitele více oslovuje,“ tvrdí třeba analytik společnosti William Blair & Co Winton Gibbons.

Jak Pfizer, tak firmy GlaxoSmithKline a Bayer, tedy výrobci Levitry, shodně tvrdí, že jejich reklama na muže s dysfunkcí erekce více apeluje. Firmy v reklamě více nabádají, aby muži při problémech navštívili lékaře a nespoléhali se na občasné použití Levitry či Viagry.

na hodnocení je příliš brzy

Levitra se objevila na trhu v prvním zářijovém týdnu a podle výzkumné společnosti ImpactRX už asi polovině mužů, kteří doposud lék proti impotenci nebrali, byla předepsána právě Levitra.

Podle analytiků ale vysoký počet předpisů neznamená, že Levitra se také bude stejně prodávat. Pokud někdo Levitru dostane na předpis, nemusí si ji totiž vůbec vyzvednout. To znamená, že i když je Levitra předepsána, nemusí se k pacientovi ani dostat.

Může se také stát, že pacient pilulku vyzkouší jednou a podruhé už ji nevezme, podotýká agentura AP.

„V tak ranné fázi je opravdu obtížné situaci hodnotit. Je těžké říci, zda se trh rozšíří, anebo zda bude Levitra získávat podíl na trhu od Viagry,“ poznamenal nezávislý analytik Hemant Shah z Warrenu v americkém státě New Jersey. Upozorňuje přitom, že Viagra měla kvůli zvědavosti před pěti lety také prudký start.

ČTK

Ohodnoťte tento článek!