Ministři EU potvrdili zákaz cílené farmaceutické reklamy

Ministři zdravotnictví Evropské unie potvrdili zákaz inzerce léků na předpis v médiích, která jsou určena pro širokou veřejnost. Evropská komise loni navrhla, aby pacienti trpící AIDS, astmatem nebo diabetem měli přístup k informacím…

farmaceutických firem, které by sloužily jako určitý „výukový materiál“ o jejich onemocnění. Informuje o tom server BBC News.

Evropský parlament však tuto výzvu zamítl a postoupil celou záležitost Radě ministrů EU, která nyní vydala své rozhodnutí.

Některá sdružení spotřebitelů kontinuitu zákazu reklamy přivítala. Možnost zacílit inzerci léků na předpis přímo na spotřebitele je totiž často spojena s rizikem, že dojde k ovlivnění způsobu předepisování léků.

USA: reklama silně ovlivňuje spotřebu

Například ve Spojených státech, kde je přímá inzerce povolena, vzrostly v období let 1993 až 1998 výdaje na léky o 84 procent.

Téměř čtvrtinu výdajů tvořily léky, které patřily do první desítky nejčastěji předepisovaných léků.

Britská organizace Consumers Association poukázala také na to, že možnost přímé inzerce může vést k nadměrnému předepisování drahých léků na úkor léků levnějších a účinějších.


DÁLE ČTĚTE:
Drug ad ban upheld\\
Činnost farmaceutických společností a internet
Předepisujte lék a pojeďte na hory

(ivb), www.Zdravi.Euro.cz, 5.6. 2003

Ohodnoťte tento článek!