Co uděláte pro zlepšení služeb pacientům?

nemocnice,chodba, sestra

V článku najdete odpovědi na tuto anketní otázku od ředitele Masarykova onkologického ústavu Brno, ředitele Nemocnice Na Homolce, ředitele Thomayerovy nemocnice a ředitele FN Brno.

JIŘÍ VORLÍČEK, ředitel Masarykova onkologického ústavu Brno (1. místo)

Chceme udržet kvalitu našeho zařízení. Lehce se usne na vavřínech V poslední době jsme například zavedli zdánlivou maličkost, která ale výrazně pomůže k vyšší hygieně v našem zařízení. Rozmístili jsme po ústavu boxy s dezinfekčním roztokem, kde si mohou návštěvníci i pacienti kdykoli umýt ruce. Je to malé zlepšení, ale v kvalitě může být významné.

VLADIMÍR DBALÝ, ředitel Nemocnice Na Homolce, Praha (2. místo)

Do budoucna chceme vytvořit tým klinických farmaceutů, kteří budou kontrolovat správnost podávání léků po každém jejich předepsání lékařem na jednotlivých odděleních. Tím se sníží výrazně riziko polékových komplikací. Pro pacienty to bude další krok k bezpečné léčbě. A samozřejmě chceme dál zlepšit komunikaci s pacienty a spolupráci jich samých i při léčbě.

KAREL FILIP, ředitel Thomayerovy nemocnice (předposlední místo)

Z odborného hlediska určitě nepatříme mezi podprůměrné. Pohled pacientů ale nepodceňujeme. Každé oddělení má za úkol udělat analýzu a navrhnout zlepšení těch procesů a služeb, které pacienti hodnotili jako nejméně uspokojivé. Ale komfort pacientů v pavilónovém typu nemocnice více než osmdesát let staré nemůže být na takové úrovni jako v nemocnicích moderních.

ROMAN KRAUS, ředitel FN Brno (poslední místo)

Nemám obavu, že by ve FN Brno nebyla poskytována profesionální péče v oblasti lékařské i ošetřovatelské na vysoké úrovni. Chceme se více zaměřit na jakési přidané hodnoty zdravotnické práce, kterými jsou empatie, lidské pochopení a vytvoření pocitu sounáležitosti s pacientem. Po definitivním ukončení analýzy publikovaných výsledků ankety jsem připraven učinit i některé nutné personální změny.

Ohodnoťte tento článek!