ČSSZ odložila o rok povinnost posílat tiskopisy elektronicky

Zaměstnavatelé, živnostníci a ošetřující lékaři nebudou letos muset tiskopisy České správě sociálního zabezpečení (ČSSZ) posílat jen elektronicky, jak jim to od ledna uložil zákon. Úřad se rozhodl povinnost odložit o rok. Do konce letoška je tak možné potřebné dokumenty podávat i písemně. ČTK o tom informovala mluvčí ČSSZ Jana Buraňová.

„ČSSZ si je vědoma toho, že řada klientů na zavedení povinné elektronické komunikace není v tuto chvíli dostatečně připravena,“ zdůvodnila rozhodnutí úřadu mluvčí. Dalším důvodem je podle ní i to, že by zavedení povinné elektronické komunikace bylo letos bez vazby na změny, které přinese jednotné inkasní místo.

Buraňová upřesnila, že nová právní úprava od letošního ledna zavedla pro zaměstnavatele, živnostníky a ošetřující lékaře povinnost poskytovat správě předepsané tiskopisy jen elektronicky. Předpisy úřadu ale umožňují stanovit, které formuláře je možné přechodně podávat i v písemné podobě.

Odložení povinné elektronické komunikace podle mluvčí nesouvisí s potížemi s novým programem na zpracování agendy živnostníků, o nichž informovala ve čtvrtek televize Nova. Provoz se podařilo „zabezpečit nasazením podstatné části programové podpory“, uvedla Buraňová. Podle ní systém funguje s některými omezeními od pátečního poledne, na živnostníky by to prý dopad mít nemělo. Pracovníci správy museli zpracovávat dokumenty v některých případech ručně, dodala mluvčí.

Ohodnoťte tento článek!