Je virtuální ordinace realitou?

Vážení čtenáři, ve spolupráci se serverem www.Ordinace.cz jsme pro Vás připravili několikadílnou sérii článků týkající se VIRTUÁLNÍ ORDINACE. Jedná se o produkt který rozšiřuje zaběhnuté formy komunikace lékařů a pacientů…

Vážení čtenáři,

ve spolupráci se serverem www.Ordinace.cz jsme pro Vás připravili několikadílnou sérii článků týkající se VIRTUÁLNÍ ORDINACE. Jedná se o produkt který svými možnostmi rozšiřuje zaběhnuté formy komunikace lékařů, pacientů a reprezentantů a jehož cílem je dospět k postupným úsporám času a nákladů na straně ordinace.

Povolání lékaře má mnoho výhod a nevýhod. K výhodám například patří, že je lékař u svých pacientů oblíben, těší se všeobecné vážnosti, může žít s pocitem prospěšnosti, potřebnosti a smysluplnosti své práce, protože co může být víc než pomáhat potřebným.

Hodnému, obětavému a oblíbenému lékaři se může snadno stát, že ho pacienti zcela pohltí a jeho dobroty začnou zneužívat, aniž by brali ohled na to, že lékař je také jenom člověk. Odmítnutí pacienta po ordinačních hodinách se neodpouští. V dnešní době, kdy má každý třetí Čech včetně kojenců a důchodců mobilní telefon, bere za své i soukromí lékaře. Každý lékař je také středem zájmu konkurenčního boje farmaceutických firem, které do ordinací nepřetržitě vysílají své reprezentanty. Přinášejí sice důležité informace, ale někdy prostě přicházejí nevhod.

Lékařské povolání je jedním z mála, u kterého přesně víme, co jeho představitel dělá. I malé dítě na položenou otázku odpoví, že lékař léčí. Bohužel údělem lékaře není jen léčit, ale také vyřizovat spoustu administrativy a komunikovat – s uklízečkou, zdravotním odborem, zdravotní sestrou, pacienty, pojišťovnami, farmaceutickými reprezentanty; tehdy jde léčba nebo volný čas stranou.

Právě styk s nemocnou veřejností spolyká spoustu času, který by mohl být využit jinak. Než vstoupí do ordinace, má pacient v ruce jediný nástroj – telefon. Potřebuje se objednat, změnit termín návštěvy, další chce vyřešit po drátě svůj problém nebo se jen poradit před cestou na dovolenou, požádat o lékařský předpis, zeptat se na výsledek vyšetření. Mnoho hovorů je schopna vyřídit sestra, ale jsou tací, kteří se sestrou odmítají mluvit a dožadují se svého pana doktora. Ať tak či tak, telefon v ordinaci od rána zvoní a zvoní. Stále více pacientů však doma či v práci skrývá mocnou zbraň, kterou se v poslední době stal osobní počítač s připojením na internet. Tento důmyslný vynález svým uživatelům přináší především nepřebernou kvantitu a kvalitu služeb. Proč by měl být internetově gramotný pacient ochuzen o komunikaci se svým lékařem po internetu?

Představme si, že lékař ve své ordinaci věnuje maximum času medicíně. Objednávání, návštěvy farmaceutických reprezentantů, zvaní na pravidelné a preventivní prohlídky za něj dělá virtuální ordinace. Ta mu také umožní provozovat vlastní poradnu, rychle informovat pacienty o aktuálních změnách v běhu ordinace, pravidelně získávat aktuální informace o lécích. Samozřejmě že virtuální ordinaci nelze provozovat po e-mailu, ale pouze v prostředí internetu.

Není třeba se obávat, že by obsluha virtuální ordinace vyžadovala další nástavbové studium v rozsahu II. atestace. Ostatně nabídka řešení je odstupňována od jednoduchého zápisu lékaře podle jeho odbornosti přes vlastní webovou stránku až po virtuální ordinaci nabízející výše zmíněné komunikační možnosti. Lékař si volí řešení odpovídající jeho potřebám, možnostem a zkušenostem.

Snaha o pochopení obsluhy virtuální ordinace musí být vyvážena výhodami, které lékař získá. Především je to snížení nákladů za poštovné či telefon a úspora času při komunikaci s pacienty a farmaceutickými reprezentanty. Přínosem je také efektivní organizace návštěv jen v době, kterou si lékař sám zvolí. V neposlední řadě přístup k aktuálním informacím. Lékař má také možnost informovat veřejnost o svých službách a provozu své ordinace. Své pacienty pak vychovávat ke zdravému životnímu stylu a prevenci.

Virtuální ordinace je produktem společnosti Pears Health Cyber, která zve všechny lékaře na návštěvu www.ordinace.cz. Při nahlédnutí do jejích stránek lépe pochopíte všechny možnosti a funkce ordinace, které navíc zviditelní demoverze stránky. Na podrobnější a specifické dotazy jsou připraveni odpovědět zaškolení pracovníci. Připravena jsou i školení internetu společně se zaškolením do používání virtuální ordinace. Odstartujte revoluci ve svých ambulancích a staňte se průkopníky v českém zdravotnictví. Tak jako jste jednoho dne odložili starý psací stroj, zkuste postupně zvážit i odložení objednávacího sešitu. Díky Vám se virtuální ordinace stane realitou.

"Více o projektu“

PR

Ohodnoťte tento článek!