Karlovarský kraj plánuje sloučení záchranných služeb

Své tři příspěvkové organizace zajišťující v Karlovarském kraji zdravotnickou záchrannou službu chtějí krajští radní sloučit od začátku příštího roku v jednu organizaci. K reorganizaci je vedou ekonomické důvody…

Tři organizace se změní v jednu

Vyplynulo to z informací uvolněného krajského zastupitele Jiřího Mutinského (ODS), který má zdravotnictví na Krajském úřadě v Karlových Varech na starosti.

„Ve stávajícím rozmístění středisek zdravotnické záchranné služby v Sokolově, Chebu a Karlových Varech se po sloučení nic měnit nebude,“ uvedl Mutinský s tím, že karlovarské středisko bude plnit nadále funkci územního střediska.

„Důvody sloučení jsou pragmatické. Cílem je vznik jednotného řízení investiční politiky a zlepšení logistiky zdravotnických záchranných služeb. V neposlední řadě je důvodem rovněž zajištění vyrovnané a koordinované zdravotní péče v regionu,“ uvedl.

Do konce příštího roku chce vedení kraje dobudovat systém výjezdových stanovišť záchranné služby. Karlovarské se má přitom stát postupně jediným s vlastním dispečinkem.

„Zatím ostatní dispečinky ale rušit nebudeme,“ uvedl Mutinský. Ten dále uvedl, že karlovarské středisko bude zajišťovat krizovou zálohu šesti až osmi sanitek pro potřeby nepředvídaných katastrof anebo výjimečných událostí.

„Kupříkladu pro případ, že na rychlostní silnici R6 dojde k hromadné havárii a podobně,“ vysvětlil. Dalším cílem reorganizace je podle Mutinského uzavření dohody se soukromými provozovateli dopravní zdravotní služby o koordinaci a o společném systému.

Z Mutinského slov vyplynulo, že po vybudování dalších výjezdních míst v Aši, ve Žluticích, v Nejdku a v Horním Slavkově budou na 85 % kraje zajištěny dojezdy sanitek do patnácti minut, jak žádá ministerská vyhláška.

„Ta vyžaduje pokrytí sta procent kraje, ale realita je prostě jiná. K lepší dosažitelnosti oblasti Lubska může dojít až po ukončení jednání o přejezdu státní hranice přes Německo z ašského výjezdového stanoviště,“ vysvětlil Mutinský, podle kterého je třeba k tomu uzavřít na úrovni obou států mezinárodní dohodu.

„Vybudování jednoho stanoviště vyjde na 8 až 14 miliónů korun. Roční provoz takového jednoho nového výjezdního místa na dalších pět miliónů korun,“ vypočítal nákladovost uvolněný radní.

Ten dále poznamenal, že hlavním problémem záchranných služeb je nedostatek lékařů. „Ani do budoucna zde nevidíme zlepšení na trhu práce. K naplnění našich představ o lékařském obsazení záchranek by pomohl zákon o záchranných službách,“ uvedl Mutinský.

Právo

Ohodnoťte tento článek!