Lékaři: řetězec Moje ambulance zavádí nekalé praktiky v soutěži

28. 11. 2008 8:22
přidejte názor
Autor: Redakce
Nekalá konkurence. Tak hovoří někteří praktičtí lékaři z Karlovarska o způsobu práce soukromého zdravotnického řetězce Moje ambulance, který od jara působí v Karlových Varech. V mnohých privátních zdravotnických zařízeních se už objevily letáky, v nichž jsou pacienti upozorňováni na možné problémy s tímto řetězcem...


Například loketský lékař Libor Čirč v místním měsíčníku před časem uvedl, že pokud se budou pacienti z Mojí ambulance přeregistrovávat zpět k němu, u něho budou už mít dveře zavřené.

„Jde o nekalou konkurenci a už jsem na to upozornila krajský úřad,“ poznamenala karlovarská dětská lékařka Zdeňka Růžičková.

Jí i řadě dalších lékařů vadí hlavně to, že najatí brigádníci tohoto řetězce lákali v ulicích především mladé a nezkušené lidi, kteří bez řádného vědomí podepsali registraci u Mojí ambulance. Těmito praktikami se už na základě stížnosti zabývají příslušné orgány.

„I mně se to stalo. Řešila jsem případ své pacientky, která byla přeregistrována k tomuto řetězci, aniž by o tom věděla,“ uvedla předsedkyně Sdružení praktických lékařů pro dospělé v Karlovarském kraji Jaroslava Švandrlíková. Její zkušenost nezávisle na sobě potvrdilo hned několik oslovených lékařů.

„Tato pacientka žádnou registraci u Mojí ambulance nepodepsala. Brigádníci jí ale dali podepsat, že s ní hovořili. Možná jí podvodně podsunuli registrační formulář,“ pokračovala Švandrlíková.

Jedna z dotčených lékařek si na praktiky soukromého řetězce oficiálně stěžovala krajskému úřadu, který před několika měsíci vydal Mé ambulanci registraci, že může v Karlových Varech působit. Situaci krajští úředníci nepodceňují a stížnost začali vážně řešit. „Náš úřad obdržel stížnost od jedné praktické lékařky, která zmiňovala několik problémů s Mojí ambulancí. Stěžovala si na to, že soukromý řetězec zavádí klamavou reklamu a používá nekalé praktiky. Ne všechny věci, které lékařka zmiňovala ve své stížnosti, ale spadají do kompetence zdravotního odboru krajského úřadu, a postoupili jsme je proto příslušným orgánům,“ informoval krajský zdravotní rada Joža Lokajíček. Těmi orgány jsou podle jeho vyjádření například Ministerstvo zdravotnictví nebo Ministerstvo průmyslu a obchodu.

„My se zabýváme pouze jednou věcí. Prověřujeme, zda Má ambulance dodržuje zákon o zdravotnictví. Pokud chce totiž u sebe zaregistrovat pacienta, musí si vyžádat od jeho předcházejícího ošetřujícího lékaře zdravotní dokumentaci. Máme podezření, že tento soukromý zdravotní řetězec tak nečiní, a přesto u sebe pacienta zaregistruje,“ dodal Lokajíček s tím, že tuto záležitost kraj stále prověřuje.

Mluvčí řetězce Simona Součková uvedla, že v Karlových Varech už najatí brigádníci, kteří by odchytávali budoucí pacienty Mojí ambulance, dva měsíce neoperují.

Zároveň mluvčí Součková vysvětlila, jak registrace pacientů u tohoto řetězce vypadá. „Ta je rozdělena do několika kroků. Pacient vyplní a podepíše registrační lístek, který obsahuje razítko a podpis lékaře společnosti. Dále jde o vyplnění a podepsání takzvaného ´ Prohlášení ´ , tedy o potvrzení registrace,“ informovala Součková a pokračovala: „Pak následuje zpětné telefonické kontaktování registrovaného klienta a tím dochází k sekundárnímu potvrzení registrace.“

Podle ní má pacient právo si registraci rozmyslet. „Pokud se tak rozhodne, může ji do tří dnů po podpisu registračního lístku bez komplikací zrušit, a to přímo v ambulanci v daném městě. Pokud se pacientovi nedovoláme, registrace není provedena,“ poznamenala mluvčí.

Na stížnosti některých lékařů, kteří hovoří o nekalé konkurenci, reagovala: „Naši kampaň nepovažujeme za výjimečnou. Může být vnímána jako nezvyklá v segmentu, ve kterém se pohybujeme. Vytváříme praktickým lékařům významnou konkurenci, a to především nabídkou služeb. Od dob rajonizace za socialismu, kdy každému tehdy obvodnímu lékaři byl přidělen jeden obvod, se v konkurenčním prostředí nic moc doposud nezměnilo. Klientský servis, který nabízíme, v kombinaci s profesionálním a účinným marketingem jasně zvyšuje laťku služeb pro klienty. Nedivíme se proto negativním a odmítavým postojům konkurenčně ohrožených lékařů.“

Na dotaz, co říká vedení řetězce na to, že jeho činnost prověřuje několik úřadů, neodpověděla. Podle ní společnost postupuje v souladu s platnou legislativou.

Jana Kopecká, Regionální deník

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?