Luxusní auta státních úředníků SÚKL

Management a inspektoři Státního ústavu pro kontrolu léčiv jezdí v autech za miliony korun. Za nehospodárný označil jejich nákup nově dosazený krizový ředitel Zdeněk Blahuta, který teď hospodaření ústavu prověřuje. Veřejnou zakázku na nákup dalších podobných vozů už proto zrušil.

Vozový park Státního ústavu pro kontrolu léčiv. Mezi auty i tyto limuzíny, benzínové čtyřkolky v metalíze s objemem motoru 3,5 litru v plné výbavě. Ústav loni pořídil 3.

Zdeněk BLAHUTA, prozatímní ředitel Státního ústavu pro kontrolu léčiv: Jedná se o čistou nehospodárnost. Já se domnívám, jestli k zabezpečení činnosti ústavu je třeba vozidla s takovou specifikací používat.

redaktorka: Management v nich jezdí na schůzky, třeba na ministerstvo. Inspektoři zase na kontroly používají nové Octavie.

Pavel BŘEZOVSKÝ, bývalý ředitel Státního ústavu pro kontrolu léčiv: Pro potřeby toho, aby byly, aby se dostali všude, kam potřebují ve smyslu těch všech přírodních podmínek, tak to bylo odpovídající.

Aleš ZICH, prověřování vozidel, poradce: To je v podstatě nejluxusnější model, který se dá pořídit. Tam skutečně ta účelnost pro běžné přesouvání je poměrně silně diskutabilní.

redaktorka: Zakázku na nákup dalších 3 aut vyšší střední a 3 aut střední třídy, celkem za 5 milionů 600 tisíc, vypsal ústav na konci loňského roku.

Pavel BŘEZOVSKÝ, bývalý ředitel Státního ústavu pro kontrolu léčiv: Potřebovali je z toho důvodu, že bylo potřeba obnovit vozový park. Já sám jsem vlastně jezdil vlastním vozem.

redaktorka: Pavel Březovský v čele ústavu skončil v únoru, kvůli špatnému hospodaření ho odvolal ministr zdravotnictví Svatopluk Němeček. Obnovu vozového parku na Státním ústavu pro kontrolu léčiv teď řeší nová směrnice. Ta by měla podobné nehospodárnosti do budoucna zabránit.

Ohodnoťte tento článek!