Naštval vás lékař? Zkuste bezplatnou linku…

telefon

Nejste spokojeni s péčí lékaře? Napadl vás způsob, jak pacientům zpříjemnit pobyt v nemocnici? Nebo máte jiný námět týkající se zdravotnictví v Plzeňském kraji? Pak právě pro vás je tu bezplatná telefonní linka s číslem 800 900 799, na niž se můžete obrátit.

Takhle nějak by mohl znít reklamní slogan informující pacienty, a nejen je, o nové službě, kterou zřídil Plzeňský kraj. Jde o novinku, která má přispět ke zlepšení péče o pacienty – člověk zavolá, nastíní pracovnici na lince svůj problém či připomínku, ta si zapíše jeho kontaktní údaje a podnět předá k dalšímu zpracování.

V případě stížnosti na konkrétní zařízení či lékaře se vše přešetří, každý přínosný nápad se možná zanedlouho stane skutečností. A volající bude zpětně kontaktován, jak byla jeho připomínka vyřízena. Ideální stav, mohlo by se zdát. Má to však jeden háček.

Telefonní linka je zřízena pouze pro návrhy týkající se zdravotnických zařízení, jejichž zřizovatelem je právě Plzeňský kraj. Všechny ostatní náměty budou sice předány k dalšímu zpracování, podle zřizovatele státu nebo konkrétnímu soukromému subjektu, ale kraj už nemůže zaručit, že se touto připomínkou bude nadále někdo zabývat.

O potřebnosti telefonní linky je přesvědčena první žena kraje Milada Emmerová. „Myslím, že by lidé měli mít možnost vyjádřit svou nespokojenost s konkrétním zařízením či lékařem, tento způsob je jednoduchý a umožňuje i zpětnou vazbu,“ vysvětluje důvody zřízení hejtmanka a dodává: „Určitě budu sledovat, jak se služba osvědčí, a budu požadovat konkrétní řešení námětů.“

Něco podobného nabízí už od konce 90. let Fakultní nemocnice Plzeň. „Funguje u nás institut nemocničního ombudsmana, kam můžou pacienti telefonovat nebo psát své připomínky. Často také využívají schránky, které jsou rozmístěny po celé nemocnici,“ upřesňuje mluvčí největší plzeňské nemocnice Renata Jenšíková a dodává: „Každým námětem se zabýváme, a pokud je to možné, zpětně pacienta o stavu jeho podnětu informujeme. Pokud by nám kraj předal náměty týkající se konkrétně naší nemocnice, postupovali bychom stejně. O existenci jejich služby jsme se však dozvěděli až z médií, nikdo z kraje nás o ní neinformoval.“

Bezplatnou linku, která je v provozu od 1. listopadu, zatím využilo jen několik lidí, ale kraj doufá, že by se mohla osvědčit.

„Pokud se budou některé dotazy opakovat častěji, plánujeme je uveřejnit i s odpovědí či konkrétním řešením na webových stránkách. Ale to je zatím jen hudba budoucnosti,“ nastiňuje plány mluvčí krajského úřadu Petra Jarošová.

Ohodnoťte tento článek!