Nejhorší mediální image měla loni VZP

Nejhůř byla v médiích prezentována VZP. Toto hodnocení získala v důsledku uvalení nucené správy, stávce lékařů namířené proti její špatné platební morálce i v důsledku střetů mezi její bývalou ředitelkou Jiřinou Musílkovou a novým ministrem zdravotnictví Davidem Rathem…

Praha – VZP toto hodnocení získala v důsledku uvalení nucené správy, stávce lékařů namířené proti její špatné platební morálce i v důsledku střetů mezi její bývalou ředitelkou Jiřinou Musílkovou a novým ministrem zdravotnictví Davidem Rathem.

Naopak s nejvyšším podílem příznivých zpráv informovaly deníky o farmaceutické firmě Zentiva. Uvádí to analýza společnosti Media Tenor.

Zentivu představily deníky ve více než čtvrtině zpráv v pozitivních souvislostech, což bylo dáno zejména příznivým vývojem cen jejích akcií, pozicí na trhu a hospodářskými výsledky. Podnikem s druhým nejpříznivějším image byla Škoda Auto.

Média příznivě informovala o její pozici na trhu, náboru nových zaměstnanců i vysoké poptávce po jejích vozech. Podnikem, o kterém psaly deníky ze všech nejvíc, se stal Český Telecom.

O mobilních operátorech informovaly deníky s převažující mírou pozitivních zpráv nad negativními. Naopak výrazně negativně laděná byla prezentace firem Unipetrol a jejího vlastníka PKN Orlen. Důvodem byly pochybnosti kolem privatizace Unipetrolu a podezření z korupce při privatizaci.

Problémy s dodržováním hygienických předpisů a pokuty obrátily pozornost deníků na prodejny potraviny a hypermarkety. Noviny psaly hlavně o řetězci Ahold, který provozuje obchody Albert a Hypernova. Celkem 27 procent zpráv o něm bylo negativních.

Media Tenor analyzovala 43.719 výpovědí týkajících se podnikového zpravodajství v roce 2005 v Mladé frontě Dnes, Právu, Lidových novinách a Hospodářských novinách.

Aktuálně.cz

Nejhorší mediální image měla loni VZP
Ohodnoťte tento článek!