Přejít na obsah

Oborová pojišťovna propaguje v kampani on-line kontrolu péče

zpět
3.2.2015
počítač, internet, ehealth
zvětšitpočítač, internet, ehealthZdroj: Shutterstock

počítač, internet, ehealth | Zdroj: Shutterstock

 

Zjistit cenu své léčby a také zkontrolovat, zda lékař neúčtoval i to, co neprovedl, mohou klienti Oborové zdravotní pojišťovny, kteří si aktivovali Vitakartu. Ze 730.000 klientů třetí největší zaměstnanecké pojišťovny ji využívá 220.000.

V lednu si 15.000 z nich on-line zkontrolovalo péči za 160 milionů korun, podali 600 reklamací a pojišťovně ušetřili 700.000 korun za péči, která nebyla poskytnuta. Novinářům to řekl ředitel pojišťovny Ladislav Friedrich.

Nejčastěji upozorní lidé na to, že u lékaře v daný den nebyli, případně zjistí, že platili za péči, kterou si lékař nechal uhradit také od zdravotní pojišťovny. Mezi kuriozitami je odstranění dělohy muži či odstranění slepého střeva dvakrát u jednoho pacienta.

„Od 1. února spouštíme osvětovou a vědomostní kampaň Víte, kolik stojí vaše zdraví?, která motivuje občany, aby se více zajímali o finanční náročnost zdravotnických úkonů. Zároveň je vybízí, aby častěji kontrolovali správnost vyúčtování, a tak pomáhali šetřit i své peníze, jimiž na zdravotní péči přispívají,“ uvedl ředitel.

Reklamovat nesprávně vykázanou péči mohou lidé prostřednictvím portálu Vitakarta online. Pokud si to nepřejí, lékař se nedozví, že podnět přišel právě od nich. Dozví se to jen v případě, že se zveřejněním svého jména souhlasí. Revizní lékař pak účetnictví ordinace zkontroluje. Rozšiřují se tím kontrolní možnosti pojišťovny, ta všechna data kontroluje v automatizovaném systému, v něm ale nemůže zjistit například to, že si lékař nechal zaplatit péči, za kterou si vzal peníze i od pacienta.

Dva týdny pilotního provozu před startem kampaně podle ředitele ukázaly, že počty reklamovaných účtů stouply více než desetkrát. Pojišťovna si od kampaně slibuje výrazné úspory. Klienty motivuje ke kontrole účtů tím, že mohou vyhrát v soutěži poukaz na nákup za 10.000 korun v internetovém obchodě.

Kampaň má i osvětový charakter, lidé na webu najdou ceny nejčastějších zdravotních výkonů. Podle průzkumu totiž většina ceny léčení podhodnocuje, například za preventivní prohlídku u zubaře platí pojišťovna lékaři 400 korun. Z 503 dotázaných se 80 procent domnívalo, že platí mnohem méně.


Komentovat článek: Oborová pojišťovna propaguje v kampani on-line…

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

Komentáře

Do této diskuse prozatím nikdo nepřispěl.

přidat komentář
 
 zavřít

Váš tip

  • Jako ochranu před spamem, prosím zodpovězte následující otázku (číslicí):
  • * - položky označené hvězdičkou jsou povinné