Pacienti hodnotili kvalitu péče

Možnost hodnotit přístup sester, lékařů, čistotu oddělení i stravu mají pacienti kladenské nemocnice. Na každém oddělení je totiž umístěná schránka, do níž mohou vhodit vyplněný dotazník spokojenosti. Podle první akce, která právě nedávno skončila, jsou ohlasy pacientů velmi dobré…

„Každý dostal před odchodem domů dotazník, který mohl anonymně vyplnit. Až nás překvapilo, že odezva byla devadesátiprocentní a hodnocení naší nemocnice dopadlo výborně. Výhrady se vyskytovaly jen výjimečně,“ uvedla hlavní sestra kladenského zdravotnického zařízení Růžena Macháčková.

Formuláře vhazují pacienti do schránek zalepené v obálkách, přístup k nim mají jen staniční sestry. „Domnívám se, že je to určitý krok dopředu. Sledování spokojenosti je jeden z ukazatelů kvality péče o pacienty,“ doplnila. Nejvíce byli hospitalizovaní lidé spokojeni s chováním lékařů a sester, zamlouvala se jim i čistota na odděleních.

Podle výsledků průzkumu by 98 procent z nich opětovně volilo kladenské zařízení. Ojedinělé stížnosti se týkaly stravy. „Pacienti mají samozřejmě různé diety, takže to neznamená, že by se tu podávala špatná strava. Každou připomínku řešíme přímo v daném oddělení, stravou se pak zabývá dietní sestra,“ podotkla Růžena Macháčková.

Dotazníky spokojenosti se během půl roku vybíraly vždy jednou za měsíc ve dvou různých odděleních.“Akci budeme určitě opakovat, zřejmě ale otázky trochu rozšíříme a zaktuálníme. Výsledek té minulé nás potěšil,“doplnila hlavní sestra.

JANA ŠULEKOVÁ, Kladenský deník, 3.04.2001

Ohodnoťte tento článek!