Přejít na obsah

Pojišťovna naštvala pacienty

zpět
7.4.2010
pacient, chodba, nemocnice
zvětšitpacient, chodba, nemocniceZdroj: world-comes-down.de

pacient, chodba, nemocnice | Zdroj: world-comes-down.de

 

Staří nemocní lidé a pacienti se srdečními problémy z Havířova se stali obětí byrokratického přístupu Všeobecné zdravotní pojišťovny (VZP), která komplikuje hospitalizaci na lůžkách LDN a odmítá hradit operace kardiostimulátorů.

Z rozhodnutí vedení VZP nemohou havířovští lékaři od 1. dubna voperovávat pacientům kardiostimulátor. Lidé tak musejí cestovat do Frýdku- Místku, případně Ostravy nebo Třince.

Protože se nebudou provádět operační výkony, nebude uplatnění pro zkušeného lékaře. Pokud odejde, nebude nemocnice provádět ani servisní úkony, kterými jsou pravidelné kontroly pacientů. Ti také budou muset dojíždět jinam.

Situací v přístupu VZP vůči pacientům na severu Moravy a Slezsku se zabývá i vedení Moravskoslezského kraje.

Kraj i nemocnice hodlají vyvíjet na pojišťovnu větší tlak, aby slevila ze svých požadavků.

„VZP nám sdělila, že souhlasí s tím, abychom provozovali lůžka léčebny dlouhodobě nemocných (LDN), ale současně si stanovili podmínku podpisu Přílohy č. 2. A tady je problém, protože jde o dokument, který z mnoha důvodů v současné době podepsat nelze. Mimo jiné k tomu není platná vyhláška, a přestože na přípravě pracujeme už od loňska, VZP stále není spokojena. Proto bychom se měli řídit doporučením VZP a posílat jejich pojištěnce do Orlové,“ vysvětlil ředitel havířovské nemocnice Jan Ferenc.

Podle vedoucí odboru zdravotnictví Moravskoslezského kraje Petry Eliášové, která nemocnici ze svého nedávného dočasného vedení zná, není důvod, aby pojišťovna péči omezovala. „Havířovská nemocnice je pro operace kardiostimulátorů po všech stránkách dobře vybavena.

Aby se nesnížil komfort pacientů, máme zájem o zachování provádění zákroků i následných kontrol. Máme za to, že kontroly by měly být prováděny tam, kde byla provedena operace. S VZP budeme o tomto tématu opět jednat.

„Krajský úřad hodlá hájit zájmy pacientů, kteří mají být hospitalizováni v LDN. „Zástupci Všeobecné zdravotní pojišťovny by si měli uvědomit, že jde o jejich pacienty,“ doplnila Eliášová.

Vedení VZP se Deníku k situaci v Havířova zatím nevyjádřilo.

Redakce však má k dispozici písemná stanoviska zaslaná vedení nemocnice.


Autoři

Libor Běčák, Regionální deník

Komentovat článek: Pojišťovna naštvala pacienty

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

1 nejnovější komentář k článku Pojišťovna naštvala pacienty

Komentáře

1 komentář
AČMN Postupem VZP se zabývala i AČMN  | 7. 04. 2010 11:10

Postupem VZP se také zabývalo zasedání moravskoslezské sekce Asociace českých a moravských nemocnic za účasti předsedy AČMN a zástupců vedení kraje a krajského úřadu. Problémy s VZP v omezování péče, úhrad nemocnicím a ve smluvních vztazích byly konstatovány obdobné jako v dalších krajích. V Moravskoslezském kraji je však situace navíc vyhrocována jednáním ředitele odboru zdravotní péče krajské pobočky VZP Ing. Vojáčka. Byl přijat závěr jednat o postupu krajské pobočky VZP a Ing. Vojáčka s vedením VZP ČR.

 zavřít

Váš tip

  • Jako ochranu před spamem, prosím zodpovězte následující otázku (číslicí):
  • * - položky označené hvězdičkou jsou povinné