Poplatky u lékařů: týdně až deset stížností!

Titulní obrázek

Pokud máte jakékoli pochybnosti o správnosti zaplacení poplatku u lékaře, neváhejte a stěžujte si! Přesně tak postupovala paní Jana z Dětmarovic a pojišťovna jí dala za pravdu. „Mám dlouhodobě nemocnou maminku, která užívá opakovaně stejné léky. Byla jsem jí proto u lékaře vyzvednout recept. Předala mi ho jen sestra, a přesto chtěla zaplatit 30 korun,“ líčí své zkušenosti dotyčná paní…

Zdravotní pojišťovny mají týdně pět až deset stížností či dotazů od pacientů, kteří reklamují neoprávněné vybírání poplatků u lékaře či ve zdravotnických zařízeních.

Pokud máte jakékoli pochybnosti o správnosti zaplacení poplatku u lékaře, neváhejte a stěžujte si! Přesně tak postupovala paní Jana z Dětmarovic a pojišťovna jí dala za pravdu.

„Mám dlouhodobě nemocnou maminku, která užívá opakovaně stejné léky. Byla jsem jí proto u lékaře vyzvednout recept. Předala mi ho jen sestra, a přesto chtěla zaplatit 30 korun,“ líčí své zkušenosti dotyčná paní.

Obrátila se proto na pojišťovnu s dotazem, zda byl postup lékaře a sestry správný. „Samozřejmě mi potvrdili, že nebyl. Vymáhat třicet korun ale po lékaři nebudu. Mám strach, že by mohl mou matku vyřadit z evidence a sehnat dneska praktického lékaře je fakt velký problém,“ dodala žena.

Stěžujte si!

Nespokojení pacienti se mohou obracet na pojišťovny osobně, poštou a emailem.

„Pacientům, kteří se na nás obrátí jakoukoli písemnou formou, vždy poradíme a odpovíme,“ sdělil asistent ředitele Revírní bratrské pojišťovny Jan Vomlela.

Dodal však, že většina pacientů, kteří se stížností navštíví pojišťovnu, chce zůstat v anonymitě.

V takovém případě kontaktuje zástupce pojišťovny lékaře telefonicky a věc vyřídí většinou přímo na místě. Když se pacient setká se sporným naúčtováním poplatku, doporučují pojišťovny vyžádat si od lékaře potvrzení, za co u něj platili. „To později usnadní prokazování, zda byl poplatek účtován správně, nebo ne,“ dodal Vomlela.

Každá zdravotní pojišťovna poskytuje klientům poradenský servis s vysvětlením, kdy třicet korun platit. Pokud se sejde více stížností na jednoho lékaře či zdravotní zařízení, může jim hrozit prošetření ze stran pojišťovny. „V případě opakovaných stížností chceme lékařům zasílat dopisy, v nichž je upozorníme, že nepostupují správně,“ uvedl vedoucí tiskového oddělení Všeobecné zdravotní pojišťovny (VZP) Jiří Rod. Pokud ani to nepomůže a pacienti si budou dál na konkrétního lékaře stěžovat, je VZP připravena provést revizi a kontrolu.

Na co si lidé nejčastějí stěžují? Na to, že lékaři vybírají poplatky, aniž pacienta viděli, na to, že někteří lékaři předepisují antikoncepci, aniž pacientku vyšetřili. Alergologové zase údajně aplikují vakcíny bez klinického vyšetření. Pacientům rovněž vadí, že musejí platit i za změření tlaku, které neprovádí lékař, ale sestra.

Nikola Klimšová, Regionální deník

Poplatky u lékařů: týdně až deset stížností!
Ohodnoťte tento článek!