Přejít na obsah

Prasečí chřipka: dobrý byznys

zpět
11.11.2009
peníze, graf, zisk, růst
zvětšitpeníze, graf, zisk, růstZdroj: www.aperiomarketing.net

peníze, graf, zisk, růst | Zdroj: www.aperiomarketing.net

 

Zdraví je výborný byznys a taková prasečí chřipka se dá marketingově zúročit velmi dobře. Je libo dezinfekční prostředek do domácnosti, který z 99,99 procent ničí vir A/H1N1? O tom, že reklamní tah výrobce zafungoval, svědčí poloprázdné regály v některých olomouckých megashopech.

Také respirační roušky podle informací lékáren z pultů postupně vymizely. Epidemiologové však upozorňují, abychom zbytečně nepodléhali panice. Ale ani všem reklamním tahákům.

„Kupuji si přípravek na prasečí chřipku. Píší, že je to klinicky testováno. I kdyby až tak účinný nebyl, hygieně v domácnosti poslouží přinejmenším stejně dobře jako ten, který stojí vedle něj a označení s účinností na A/H1N1 nemá,“ řekla Jana Komárková, která včera nakupovala čisticí prostředky v jednom z prostějovských supermarketů.

Jak bylo z poloprázdného místa v regálu znát, přinejmenším reklamní kampaň výrobce zaúčinkovala velmi dobře. Stejně tak obava z pandemie prasečí chřipky například lékárníkům vyprázdnila šteláře s respiračními rouškami.

„Nemáme ani jednu a dodavatel hlásil, že má vyprodáno. Lidé se zřejmě nechávají strhnout situací na Ukrajině a panikaří. Chtělo by to zachovat zdravý rozum a v případě prvních příznaků onemocnění zalehnout a vyléčit je,“ komentovala koncem minulého týdne magistra jedné z lékáren v centru.

Podle vedoucí protiepidemiologického odboru krajské hygienické stanice Růženy Haliřové by lidé měli k reklamě přistupovat střízlivě a nepodléhat panice.

„Vždy by se mělo zvážit, k jakému účelu bude dezinfekční přípravek použitý - zda na povrchy nebo na ruce, zda do zdravotnictví, kde jsou zvýšené nároky na hygienický režim, nebo do domácnosti, kde je třeba v současnosti spíš důslednosti při používání mýdla a vody na ruce. Pokud je dezinfekce účinná na viry, mělo by být na obalu přípravku označení virucidní, případně uvedeno písmeno B, což je zkratka pro totéž,“ upozornila.

„Nějaké obecné údaje typu klinicky testováno jsou bez bližší specifikace příliš obecné a opravdu budí dojem spíše marketingového tahu,“ poznamenala Haliřová s tím, že u dezinfekčních a čisticích přípravků typu aerosol je navíc při nadměrném nebo nesprávném použití vždy riziko inhalace - možného vdechnutí a člověk si tím nakonec může spíše ještě uškodit.


Klíčová slova

Autoři

Regionální deník

Komentovat článek: Prasečí chřipka: dobrý byznys

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

1 nejnovější komentář k článku Prasečí chřipka: dobrý byznys

Komentáře

1 komentář
Jiří Antonín Votýpka Zlaté tele.  | 11. 11. 2009 16:06

Tak se mi zdá ,že naši občané dnes již na nic jiného nemyslí, jen na peníze. Ať jsou to lidé původu dělnického, živnostenského nebo kdoví jakého, ať je jejich vyznání jakéhokoliv,i jejich poslání a povolání různé chovají se stále hladověji. Dokonce i církve katolickou nevyjímaje se chová tržně.Asi jim Bůh nestačí. Sodoma-Gomora, téměř všichni skončí v pekle. Je zajímavé, že nejvíce těch, kteří zatracujídnešní zkažený svět, který stále myslí jen na úspěch vyjádřený bohatvím, jsou z řad velkých boháčů,zapřísáhlých kapitalistů a bývalých vykořisťovatelů i jejich potomků z rodin zazobaných. Přeji takové a brzké prozření i našim lidem a především by to slušelo zdravotníkům. Holt bychom potřebovali aby všichni napřed nesmírně zbohatli a konečně zjistili podstatu svého života i podstatu života pacientů.Těm co se nemohou dočkat doporučuji si opět přečíst "Továrnu na absolutno". Držím palce sobě i všem našincům.

 zavřít

Váš tip

  • Jako ochranu před spamem, prosím zodpovězte následující otázku (číslicí):
  • * - položky označené hvězdičkou jsou povinné