Přejít na obsah

Publikum vypískalo nemocničního právníka

zpět
19.10.2011
zvětšit Autor: ZDN

Autor: ZDN

 

V kyjovském kulturním domě se setkaly u jednoho stolu všechny strany sporů v tamní nemocnici. Ozýval se křik i pískot.

Jak se dalo čekat, jednání u kulatého stolu kvůli kyjovské nemocnici je plné emocí. Účastní se všechny strany sporů včetně veřejnosti. Co je ale nečekané, terčem největší nevole není ředitel nemocnice Josef Pejchl, ani jeho náměstkyně Eva Havlíková.

„Ven! Zavolejte ochranku! Běžte pryč!“ křičí publikum a z několika míst se ozývá pískot jako na fotbale. Promluvit chce totiž zástupce nemocnicí najaté právní firmy, kterého si Josef Pejchl přivedl s sebou. Promluvil souvisle jen jednou.

To když se snažil osvětlit, jak to bylo v minulosti s reklamacemi přístavby chirurgického pavilonu. Způsobem, jaký zvolil, si proti sobě poštval celé, přibližně dvousethlavé publikum.

„Jestli si nemocnice najímá takové advokáty, pak mě to uráží,“ pronáší po právníkově proslovu do mikrofonu psychiatr Jaroslav Kliment, který u kulatého stolu zastupuje sdružení Občané za Nemocnici Kyjov.

Přesto právníkovi ještě několikrát ředitel nemocnice předává mikrofon, aby odpověděl na otázku, kterou někdo z přítomných položil jemu. Zbytečně. Reakce je pokaždé stejná. Pískot a křik. Počátek úterního setkání v kulturním domě přitom vypadal poklidně.

Nic nenasvědčovalo tomu, že by na pořad měla přijít atmosféra fotbalových stadionů. Krajský radní Oldřich Ryšavý ubezpečil všechny přítomné, že nemocnice je a bude jednou ze čtyř páteřních v Jihomoravském kraji. Josef Pejchl prezentoval své vize a informoval, co se za jeho vedení v nemocnici podařilo uskutečnit.

Starosta Bzence a bývalý předseda čestné rady nemocnice Pavel Čejka pověděl, jaké má s novým ředitelem nemocnice zkušenosti. Pak ale přišly dotazy.
Hned mezi prvními odpověďmi přichází šok, radní Ryšavý veřejně říká to, o čem se více než rok jen šeptalo skutečný důvod odchodu bývalého ředitele Nemocnice Kyjov Igora Kalixe.

„Nesplnil zadání připravit podmínky pro zřízení iktového centra (speciální oddělení, které podle nové legislativy může léčit pacienty s náhlou mozkovou příhodou - pozn.red.) v Kyjově a vůbec o tom neinformoval zřizovatele. Úkol nesplnil ani v náhradním termínu,“ pronáší Ryšavý a dodává, že při dnešní informovanosti o dění v Kyjově by měl k jeho odchodu ještě další důvody.

„Když padla výtka na informovanost zřizovatele, jak vedení kraje informoval současný ředitel o tom, že v Kyjově byl nedávno dvouměsíční výpadek neurologických služeb?“ reaguje kardiolog Jaromír Břeň. Radní odpovídá, ale natolik vyhýbavě, že publikum si dělá vlastní obrázek. Následuje dotaz za dotazem, nejčastěji se řeší špatná komunikace ředitele s primáři a to, zda je ve zdravotnictví obhajitelné argumentovat jen hospodářskými výsledky jednotlivých oddělení.

„Cílem současného vedení je zisk bez ohledu na to, jak se to dotkne pacientů,“ uvádí například primář dětského oddělení Jan Trubačík. Náměstkyně ředitele nemocnice Eva Havlíková mu na to odpovídá, že snad ani nemůže být zaměstnancem nemocnice, když něco takového říká. Pak ale zaznívají z úst ředitele Pejchla i radního Ryšavého argumenty vysvětlující, že ekonomická stránka věci je velmi důležitá a od ní se dnes vše odvíjí.

Po dvou hodinách emotivní diskuze přichází konec. Závěrečné slovo Oldřicha Ryšavého je výstižné: „Odcházím dnes s poznatkem, že interpersonální situace v kyjovské nemocnici je vážná.“


Klíčová slova

Autoři

Zdněk Šmýd, Regionální deník

Související články

9.9. Centrální příjem pacientů
0 příspěvků

Komentovat článek: Publikum vypískalo nemocničního právníka

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

2 nejnovější komentáře k článku Publikum vypískalo nemocničního právníka

Komentáře

další 2 komentáře
Jan Kulheim Zdá se, že psi štěkají a karavana pojede dál.  | 19. 10. 2011 23:30

Myslím, že v kyjovské nemocnici je krize a stále se prohlubuje. Jedná se o krizi důvěry, komunikace a o krizi personální.. Je moc pěkné mít vize do daleké budoucnosti. Ale zdravotní problémy přicházejí nečekaně a s jejich řešením není možné čekat až bude po volbách. Zdá se, že jim na jednom voliči zase tak moc nezáleží. Setkání občanů se zástupcem zřizovatele a vedením nemocnice bylo užitečné. Ukázalo se kdo je kdo. Uvidíme jestli je „kraj“ schopen a ochoten situaci v kyjovské nemocnici řešit. Platíme je a máme právo od nich požadovat plnění povinností.

Agáta ředitel  | 19. 10. 2011 12:17

Ne, nevypískalo, ale vyhlučelo. Byl k smíchu. A myslím si, že pan ředitel, pokud chce vést firmu o tisícovce zaměstnanců, musí se umět nesouhlasnému shromádění postavit čelem a hovořit, vysvětlovat, ne se schovávat za něčí sukni. A ještě lhát, nebo přesněji řečeno - upravovat pravdu.

 zavřít

Váš tip

  • Jako ochranu před spamem, prosím zodpovězte následující otázku (číslicí):
  • * - položky označené hvězdičkou jsou povinné