Středočeští záchranáři chystají telefonickou poradnu pro lidi

Titulní obrázek

Měla by odlehčit tísňové lince 155, na kterou často volají lidé kvůli problémům, jež nespadají do urgentní péče. Tyto telefonáty nerozhodují o životě a smrti, ale přesto jsou důležité. Jde většinou o rozhovory s lidmi, kteří vyžadují poradenství o běžných chorobách…

Záchranná služba Středočeského kraje plánuje zřídit takzvané call centrum, tedy telefonickou poradnu pro lidi. a onemocněních, psychickou podporu či radu týkající se spíše sociální oblasti. Pilotní call centra zahájí činnost v polovině září na Kladensku, Rakovnicku, Mělnicku a Berounsku. Pokud se osvědčí, rozšíří se do dalších částí kraje.

„Podle zkušeností záchranné služby stráví operátoři na lince 155 řešením takových hovorů přibližně 20 až 30 procent času,“ dodala Janečková. Problém by podle ní mohlo vyřešit právě call centrum, kde budou operátoři udílet volajícím obecné rady o zdravotní péči a službách. Občan se tam dovolá přímo nebo se tam budou přepojovat hovory z tísňové linky, když bude pacient potřebovat například jen poradit při běžných zdravotních problémech.

„Operátoři call centra by se tak mohli stát pro volající nejenom rádci, ale i oporou a 'vrbou' v těžkých životních situacích,“ poznamenala Janečková. Při závažnějších problémech budou dispečeři směřovat volající na další odbornou pomoc, například na Linku bezpečí, Bílý kruh bezpečí, Drop In, na praktické lékaře, ambulantní specialisty a na pohotovost. Operátoři centra proto absolvují školení zaměřené na zásady komunikace a kurz telefonické krizové intervence.

ČTK

Středočeští záchranáři chystají telefonickou poradnu pro lidi
Ohodnoťte tento článek!