V hádce o VZP trefili véčkaři i svého šéfa Johna

VZP

Na okraj kauz, které vypočítávají zástupci Věcí veřejných při svém útoku na management Všeobecné zdravotní pojišťovny, překvapivě míří i na svého předsedu Radka Johna.

Ve zprávě, kterou dostali členové správní rady VZP, označují za „předražený“ také časopis pro klienty VZP, který vydávala firma OraPrint. V čele firmy přitom stál jako předseda představenstva v letech 2002 až 2009 Radek John.

Byl Johnův časopis předražený? …

Ještě minulý týden na dotaz Aktuálně.cz odpovídal poslanec Radim Vysloužil, který spolu s kolegy vystoupil proti vedení VZP, takto: „Nikde nebylo řečeno, že ten projekt byl předražený. Už to šetřila policie minimálně dvakrát a na nic nepřišla.“

Sami poslanci VV ovšem ve své zprávě doslova píší o „letitém vydávání předraženého klientského časopisu VZP společností R. Janouška OraPrint“.

Podle informací deníku Aktuálně.cz proto vyvolala iniciativa Michala Babáka, Radima Vysloužila či Jiřího Rusnoka (všichni poslanci za VV) v řadách vlastního klubu překvapení až mírné zděšení.

Autoři zprávy, kterou chtěli otočit proti řediteli VZP, popírají, že by cíleně útočili i na svého předsedu.

„Ježíš, to chraň Bůh,“ zareagoval na přímý dotaz poslanec Babák.

Radek John tvrzení svých poslanců, že zakázka předražená byla, odmítl pro Aktuálně.cz komentovat.

… Ano! Ale není to Johnova chyba!

Véčkař Babák teď tvrdí, že kauza OraPrint je zmíněna jen na okraj jiných předražených projektů, jako jsou elektronické zdravotní knížky IZIP nebo očkovací program Avenir.

„OraPrint nás v tuto chvíli nezajímá, byl předmětem policejního vyšetřování, zajímají nás všeobecně předražené kauzy,“ říká teď Babák.

Svého předsedy se na kauzu časopisu, hojně přetřásanou před loňskými sněmovními volbami a poté po Johnově jmenování ministrem, v tuto chvíli ptát nebudou.

„Já spatřují elementární chybu lidí, kteří tuto zakázku zadávali,“ říká Michal Babák. „Službu se jako obchodník snažím nabízet co nejdráž. A když jí někdo koupí předraženou, je to moje šikovnost a ne moje chyba.“

Věčná kauza OraPrint

„Já nehájím v tuto chvíli OraPrint,“ tvrdí Michal Babák. „Zakázka předražená byla. Ale je to jediná zakázka, kterou šetřila policie s tím, že je vpořádku. My řešíme management VZP.“

Audit z roku 2005 také tvrdí, že vydávání časopisu bylo předražené. VZP proto nejprve snížila vyplácenou částku na 87 milionů, v únoru 2010 pak smlouvu vypověděla úplně. Vydavatelská firma OraPrint, kterou zastupoval John, dostala během osmi let od pojišťovny 700 milionů korun.

Radek John jakékoliv pochybení vždy odmítal a poukazoval na vysoké náklady s distribucí časopisu. Teď se do něj – nechtěně a mimochodem – pustili jeho vlastní poslanci.

V hádce o VZP trefili véčkaři i svého šéfa Johna
Ohodnoťte tento článek!