Přejít na obsah

Vznik nových pojišťoven

zpět
16.10.2008

Ještě předtím, než je podána žádost o licenci, je subjekt povinen složit na zvlášť zřízený účet v tuzemské bance kauci ve výši 50 milionů korun. V případě, že subjekt projde schvalovacím procesem, je úspěšně registrován jako nová zdravotní pojišťovna. V tu chvíli ale přichází zřejmě nejnáročnější úkol. Pojišťovna musí do roka sehnat padesát tisíc klientů...

Ministerstvo zdravotnictví přijímá stále více žádostí o licence na provozování zdravotních pojišťoven. Firmy musí do roka sehnat padesát tisíc klientů. Využívají především své stávající zákazníky.

Nejmladší zdravotní pojišťovnou v České republice je v současné době pojišťovna Agel Tomáše Chrenka. Brzy se jí ale může stát jeden z uchazečů o licenci - žádosti o ně leží na ministerstvu zdravotnictví.

Mezi uchazeči je Česká pojišťovna, firma Appian Group a Czech Media Corporation. Záměrem založit vlastní zdravotní pojišťovnu překvapil rovněž Vladimír Dryml, ředitel Česko-německé horské nemocnice ve Vrchlabí a kandidát podzimních voleb do Senátu za ČSSD v obvodě Hradec Králové. Do projektu půjde společně se spolumajitelem nemocnice Alexandrem Seidlem.

K provádění všeobecného zdravotního pojištění je třeba povolení. O jeho udělení rozhoduje po vyjádření ministerstva financí ministerstvo zdravotnictví. Oba resorty posuzují zejména věcné, finanční a organizační předpoklady pro činnost pojišťovny, sledují také reálnost předpokládaných příjmů a výdajů.

Padesát tisíc klientů do roka

Ještě předtím, než je podána žádost o licenci, je subjekt povinen složit na zvlášť zřízený účet v tuzemské bance kauci ve výši 50 milionů korun. V případě, že subjekt projde schvalovacím procesem, je úspěšně registrován jako nová zdravotní pojišťovna.

V tu chvíli ale přichází zřejmě nejnáročnější úkol. Pojišťovna musí do roka sehnat padesát tisíc klientů. V případě, že se jí to nepodaří, ministerstvo jí odejme registraci a výše zmíněná kauce se vrací do rukou zakladatele.

Nejbližší termín nyní tedy čeká pojišťovnu Agel. Ta do ledna musí sehnat padesát tisíc klientů, v tuto chvíli jich eviduje 36 tisíc. „Vzhledem k zvýšenému zájmu klientů o naši pojišťovnu předpokládáme, že se nám legislativní limit podaří naplnit,“ uvedla pro Zdraví.Euro.cz ředitelka marketingu AGEL Maria Adamova.

Podle některých médií náborové praktiky Agelu nejsou zcela čisté. Poukazují na nátlak, kterému jsou vystaveni současní zaměstnanci společnosti. „Tvrdí, že pokud na oddělení většina lidí nepřestoupí k Agelu, zůstaneme bez odměn. A slibují příspěvek každému, kdo přivede někoho dalšího,“ uvedla zdravotnice jedné z nemocnic pro deník DNES.

Adamová takové praktiky důrazně odmítá. „Jakýkoliv nátlak považujeme za kontraproduktivní,“ dodává. Potenciálními klienty ZP AGEL jsou podle ní všichni obyvatelé střední a severní Moravy.

Největší lákadlo zřejmě představuje bohatý motivační program, který pojišťovna nabízí. Jedná se například o příspěvek 3000 korun na antikoncepci, příspěvek na autosedačku, bílé plomby u zubaře, ozdravné pobyty či různá očkování. Speciální bonusy připravila pojišťovna i pro praktické lékaře, za pacienta jim od příštího roku slibuje 59 korun, tedy o 40 procent více, než platí jiné pojišťovny.

Na rozhodnutí ministerstva čeká Česká pojišťovna

Na rozhodnutí Ministerstva zdravotnictví ČR v současné době čeká Česká pojišťovna. Ta hodlá klienty shánět v síti svých poboček a mezi početnými spolupracovníky, pojišťovacími poradci.

„Předpokládáme, že registrace nových klientů proběhne především jejich prostřednictvím. Máme výhodu, že s námi spolupracují výhradně, to znamená, že dokážeme zajistit jejich kvalitní vyškolení a profesionální přístup ke klientům,“ nastínil případný postup pro Zdravotnictví a medicína mluvčí pojišťovny Václav Bálek.

Společnost Appian Group, jež rovněž žádá o licenci, nevidí v získání nových klientů problém. „Naše poliklinika Medicon na Budějovické (v Praze) je s 300 tisíci klienty největší poliklinika ve střední Evropě. Začínáme výrazně investovat do kvality a vysokého standardu zdravotních služeb pod jednou střechou, takže nemám obavy, že bychom neměli co nabídnout různým skupinám našich případných pojištěnců,“ prozradil týdeníku EURO mluvčí firmy Miroslav Novák, odkud bude Appian Group budoucí klienty brát.

Dryml: Sehnat klienty nebude problém

Obavy o nedostatek klientů nemá ani šéf vrchlabské nemocnice Vladimír Dryml. „Nebojíme se toho, že bychom klienty nesehnali. Naše nabídka pro ně bude mnohem lákavější než nabídka VZP. Zaměříme se na klienty po celé republice, rozhodně nechceme, jak jsem se někde dočetl, mít regionální charakter,“ reagoval pro Zdraví.Euro.cz Dryml.

Žádost o registraci chce podat až ve chvíli, kdy bude organizačně vše připraveno. „Zatím jednáme s odborníky, kteří by nám při rozjezdu pomohli,“ dodal Dryml. Ve hře je podle něj i fúze s jinou, již existují zdravotní pojišťovnou.

Michaela Svobodová, www.Zdravi.Euro.cz


Klíčová slova

K tomuto článku nejsou přiřazena žádná klíčová slova.

Autoři

www.Zdravi.Euro.cz

Komentovat článek: Vznik nových pojišťoven

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

3 nejnovější komentáře k článku Vznik nových pojišťoven

Komentáře

dalších 10 komentářů
Jiri Wicherek Re:Re:Zkusenost  | 18. 10. 2008 11:20

Mily kolego, ja se nezlobim, natoz abych Vas prispevek bral jako urazku. Nevim, jestli jsem se choval detinsky. Pravda do jiste miry se chovam detinsky stale - jsem kapitanem u vodnich skautu:-))), ale mel jsem tehdy (mam stale), ze dane slovo plati, ze dela chlapa. Ty zkusenosti mne vedou k tomu, abych byl v takovych pripadech opatrnejsi. Ten prispevek jsem napsal, abych pomohl v orientaci tem kolegynim a kolegum, kteri byli dosud podobnych zkusenosti usetreni, abych utlumil nekriticke nadseni nad vznikem novych zdrav. poj. pod vlajkou vse spasitelneho trhu. Tem pojistovnam totiz bude trzniho prostredi doprano, nam bude nadale urcovano. Jo, jak jste si dozajista vsiml, i ja ve svych prispevcich citat pana Prof. s oblibou uzivam.

Sydney Hall Re:Zkusenost  | 18. 10. 2008 00:11

Pane doktore Wicherku, nezlobte se, ale choval jste se dětinsky. Neberte to jako urážku,i já jsem měl v oné době podobný zůsob náhledu na svět. Mám od té doby řadu velmi špatných zkušeností, když jsem důvěřoval pracovníkům pojišťoven a v skrytu duše doufal, že jim i mě jde o totéž - o poskytnutí kvalitní léčby. Dnes už bych pouze nasadil sarkastický úsměv a ocitoval pana presidenta Klause, že o peníze jde vždy až teprve v první řadě.

mira Re:Re:Zkusenost  | 17. 10. 2008 18:29

Zažil někdo z vás pojičťovnu co by na vás nechtěla vydělat,já ne.Platit se musí v termínu,s plněním je to již horší a že by se privátní zdravotní pojišťovny chovali jinak je jen zbožné přání.

 zavřít

Váš tip

  • Jako ochranu před spamem, prosím zodpovězte následující otázku (číslicí):
  • * - položky označené hvězdičkou jsou povinné