Přejít na obsah

VZP spustí novou službu elektronické komunikace s lékárnami

zpět
17.1.2008

"První lékárny budou od února testovat novou službu elektronické komunikace Všeobecné zdravotní pojišťovny. Nový informační kanál největší zdravotní pojišťovny v ČR umožní lékárnám okamžitě ověřit správnost receptů a zamezit tak případným pozdějším komplikacím při jejich vyúčtování," píše VZP ve svém tiskovém prohlášení...

První lékárny budou od února testovat novou službu elektronické komunikace Všeobecné zdravotní pojišťovny. Nový informační kanál největší zdravotní pojišťovny v ČR umožní lékárnám okamžitě ověřit správnost receptů a zamezit tak případným pozdějším komplikacím při jejich vyúčtování.

Na podmínkách zavedení této nové služby se v úerý dohodli ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny ČR Pavel Horák a prezident České lékárnické komory Stanislav Havlíček.

U pacientů, kteří si přijdou vyzvednout recept, budou moci lékárníci okamžitě zjistit, zda a u jaké pojišťovny mají platné zdravotní pojištění, a dále ověřit správnost údajů o zdravotnickém zařízení, které recept vystavilo, a to včetně platnosti jeho smlouvy se Všeobecnou zdravotní pojišťovnou.

Tato nová elektronická služba je založena na automatické komunikaci informačního systému VZP ČR přímo s počítačem resp. informačním systémem lékárníka. „Služba lékárníka nijak nezatíží. Stačí mu zadat recept do vlastního lékárenského systému a ten se přímo automaticky dotáže informačního systému VZP na platnost pojištění pacienta i smlouvy předepisujícího zdravotnického zařízení,“ vysvětluje ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Pavel Horák.

Podle prezidenta České lékárnické komory Stanislava Havlíčka má nový komunikační kanál hlavní výhody v ušetření zbytečných výdajů lékáren.

„Kvůli receptům s chybnými údaji lékárny přicházejí o peníze. Pojišťovny nemohou platit za recepty, které jsou vystaveny na neexistujícího pojištěnce nebo pacienta bez zdravotního pojištění. Komplikace také nastává, když recept vystaví zdravotnické zařízení, které nemá s pojišťovnou pacienta uzavřenou platnou smlouvu,“ uvedl Havlíček.

Automatický komunikační kanál tak usnadní lékárnám práci a zároveň ušetří peníze, protože pomůže předcházet zpožďování plateb za opravované recepty či dokonce jejich neproplacení. Recepty s chybnými údaji tvoří až jedno procento všech receptů, které VZP dostává od lékáren k proplacení.

Nová služba bude nejprve nasazena u vybraných lékáren v testovacím provozu, během kterého budou doladěny fungování služby i činnost lékáren. Na základě dohody zástupců lékárníků a pojišťovny pak budou společně nastaveny přesné procesy a návody, jak s chybnými recepty zacházet. K rutinnímu využívání lékárnami bude služba připravena v květnu tohoto roku.

Nově zaváděný systém elektronické komunikace se zároveň nemá omezit pouze na lékárny. „V budoucnu bychom rádi tuto službu rozšířili kromě lékáren i na další druhy zdravotnických zařízení a ostatní partnery pojišťovny, např. finanční úřady, zaměstnavatele či pracovní úřady,“ uzavírá Pavel Horák.

PhDr. Tereza Květoňová, www.Zdravi.Euro.cz

vedoucí oddělení veřejných záležitostí VZP


Klíčová slova

K tomuto článku nejsou přiřazena žádná klíčová slova.

Autoři

www.Zdravi.Euro.cz

Komentovat článek: VZP spustí novou službu elektronické komunikace…

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

Komentáře

Do této diskuse prozatím nikdo nepřispěl.

přidat komentář
 
 zavřít

Váš tip

  • Jako ochranu před spamem, prosím zodpovězte následující otázku (číslicí):
  • * - položky označené hvězdičkou jsou povinné