Přejít na obsah

Zdravotnickou péčí hodnotili sami pacienti

zpět
21.4.2010
pacient, nemocnice, pokoj, lékařka
zvětšitpacient, nemocnice, pokoj, lékařkaZdroj: www.pangoo.de

pacient, nemocnice, pokoj, lékařka | Zdroj: www.pangoo.de

 

Prvních sedmnáct certifikátů Spokojený pacient udělilo devíti nejlépe hodnoceným státním zdravotnickým zařízením ministerstvo zdravotnictví. Ocenění předala jejich zástupcům v úterý v Olomouci ministryně zdravotnictví Dana Jurásková.

Projekt, který se konal na základě metodiky srovnatelné s mezinárodními standardy již potřetí, poprvé završilo udělení certifikátů.

„Kvalitu poskytované péče vnímáme jako jednu z priorit. Jsme rádi, že za důležité toto hodnocení považují i managementy zdravotnických zařízení. Názor pacienta je významný proto, že zdravotnictví je služba,“ uvedla Jurásková.

Zkoumání míry spokojenosti pacientů s poskytovanou péčí proběhlo loni v listopadu a prosinci v celkem třech desítkách nemocnic, psychiatrických léčeben a rehabilitačních ústavů, řízených ministerstvem zdravotnictví. Ankety se zúčastnilo více než 26 tisíc pacientů. Návratnost dotazníků přitom dosáhla 72 procent.

Vadil nedostatek důvěry

Pacienti kladně hodnotili například dobu čekání na přijetí, frekvenci návštěv ošetřujícího lékaře, tišení bolesti či zapojení rodiny do péče. Naopak se jim nelíbilo to, že lékaři s nimi hovoří mnohdy nesrozumitelně a nedaří se jim získat jejich důvěru.

Respondenti si stěžovali také na nedostatek soukromí při probírání zdravotního stavu, časné ranní buzení či nedostatečnou čistotu toalet a sprch.

Zdravotnická zařízení byla hodnocena ve třech kategoriích. Pouze Masarykův onkologický ústav v Brně, Psychiatrická léčebna Červený Dvůr a Rehabilitační ústav Kladruby uspěly ve všech třech kategoriích. Z Olomouckého kraje byla oceněna certifikátem jen Psychiatrická léčebna v Bílé Vodě na Jesenicku.

Fakultní nemocnice v Olomouci se tentokrát ocitla mimo skupinu certifikovaných organizací.

„Uspěli jsme průměrně, tedy ani špatně, ani dobře, což znamená, že je před námi velký kus cesty. Do této doby jsme se touto problematikou příliš nezbývali, loni jsme se zaměřili spíše na bezpečnost pacientů. Spokojenost pacientů je hlavním tématem pro tento rok, takže věřím, že příště certifikát dostaneme,“ poznamenal ředitel olomoucké Fakultní nemocnice Radomír Maráček.


Komentovat článek: Zdravotnickou péčí hodnotili sami pacienti

*
* Pravidla diskusí - čtěte
*
 

* - údaje označené hvězdičkou jsou povinné

3 nejnovější komentáře k článku Zdravotnickou péčí hodnotili sami pacienti

Komentáře

další 3 komentáře
ola nedostatky  | 21. 04. 2010 14:21

v hodnocení spokojenosti pacientami v článku postrádám, jak jim v nemocnici chutnalo, jakou měli obsluhu, jestli byli spokojeni s vybavením záchodů, jestli měli na pokojích LCD televize, jak usměvavé a sexy byli sestřičky, jestli nebyli stresováni raním buzením, atd. atd.

Robert Ale pane primáři,  | 21. 04. 2010 12:18

na takovou sbírku blábolů snad ani nemá cenu reagovat.Novinář si plete pojmy s dojmy,stejně jako soudrui a soudružky z ministerstva

MUDr Jiří Kilian soutěž ?  | 21. 04. 2010 10:22

Nelíbí se mi to principiálně : Ministerstvo uděluje certifikáty státním zdravotnickým zařízením, jichž je zřizovatelem. Tím zneužívá svého postavení k tomu, aby protekoval "svá" zdrav. zařízení před ostatními. Kdyby ministerstvo udělovalo takové certifikáty na základě výsledků všech zdrav. zařízení, pak by to mohlo být patřičné, i když bych to i tak měl za zbytečné. Chápu akreditaci SAKČR, chápu ISO, chápu baby friendly od UNICEF, dokonce bych pochopil nálepky Ano šéfe s hvězdičkami pro kuchyně nemocnic. Jen abychom neměli přenálepkováno.

 zavřít

Váš tip

  • Jako ochranu před spamem, prosím zodpovězte následující otázku (číslicí):
  • * - položky označené hvězdičkou jsou povinné