Syndrom z války v Perském zálivu možná způsobil sarin

Američtí vědci soudí, že takzvaný syndrom z války v Perském zálivu v roce 1991 vojákům možná způsobil irácký nervový plyn sarin. Vědci údajně zjistili, že nervové obtíže vojáků souvisejí s nervovým plynem, který v minulosti používal režim bývalého iráckého prezidenta Saddáma Husajna…

LONDÝN/NEW YORK –

New Scientist tvrdí, že se opírá o informace z vědeckého poradního výboru pro nemoc veteránů z války v roce 1991. Výbor, který pracuje při americkém ministerstvu pro záležitosti veteránů, své závěry uveřejní pravděpodobně příští týden.

Syndrom zahrnuje symptomy jako náladovost, výpadky paměti, nedostatek soustředění, noční pocení, celková tělesná ochablost či problémy v sexuální oblasti.

Na takovéto příznaky si stěžují veteráni z USA, Británie, Francie, Kanady a rovněž z Česka. Vědci dosud nedokázali zjistit příčinu.

Minulý měsíc list The New York Times uvedl, že američtí vědci jsou přesvědčeni o tom, že syndrom opravdu existuje. Dvě rozsáhlé studie, které v červenci uveřejnili britští a francouzští vědci, existenci syndromu zpochybnily.

ČTK

Ohodnoťte tento článek!