Virus SARS v Číně vyvolal vlnu zájmu o nákupy přes internet

Strach z nákazy smrtelným virem dýchacího onemocnění SARS přiměl Číňany k vlně nákupů prostřednictvím internetu. Během paniky, kterou rozšíření viru v Číně vyvolalo, se zájem lidí obrátil k zábavě a dezinfekčním prostředkům…

PEKING – Tržby stouply až o 60 procent firmám, které na internetu prodávají zábavné knihy, digitální videodisky DVD či antiseptické čističe, uvedli dnes prodejci.

O 60 procent vyskočil v dubnu meziročně prodej například společnosti www.joyo.com, uvedl její mluvčí. Za celý loňský rok firma prodala zboží za stovku milionů jüanů, tedy 12 milionů dolarů. Dubnový nárůst prodeje společnost jednoznačně přičítá onemocnění SARS. Celoroční tržby firma odhaduje na 180 milionů jüanů, tedy o 80 procent vyšší.

Německý mediální gigant Bertelsmann uvedl, že mu v dubnu vzrostly tržby z internetového prodeje čínským spotřebitelům o 35 procent a návštěvnost internetových stránek vzrostla meziročně o pětinu. Na jiné adrese www.dangdang.com dubnové tržby vyskočily více než dvojnásobně, uvedl marketingový manažer společnosti.

Na webu jsou podle prodejců nejoblíbenějšími položkami komiksy a knihy. V Číně je téměř 60 milionů uživatelů internetu, jde o druhý největší počet na světě. V zemi je zhruba tisícovka internetových prodejních adres.

Podle čínského internetového informačního centra CNNIC se v poslední době vydaly na internetové stránky obchodníků tři pětiny uživatelů internetu. Trh je ale svázaný nedostatečným využíváním kreditních karet a potřebou vidět zboží před jeho koupí. Platba v hotovosti je v zemi nejpopulárnější, napsala agentura Reuters.

Virus SARS v Číně zabil 296 lidí a přes 5000 jich nakazil. Nevyčíslitelně velké množství lidí v Číně zůstává doma ve strachu z nakažení. SARS je syndrom akutního respiračního selhání.

ČTK

Ohodnoťte tento článek!