Únava? Podívejte se na jídelníček pro detoxikaci organismu

Při detoxikaci můžeme jistě využívat i řadu potravinových doplňků a pomůže nám i pravidelné rekreační sportování, ale velmi důležité bude také adekvátně upravit jídelníček. Rozhodně to nejde ze dne na den, tuto změnu je třeba podpořit pravidelným pitným režimem (voda, popř. slabé ovocné čaje). A jaké potraviny pro nás budou vůbec nejvhodnější?

Ovoce a zelenina v první řadě

Snad ani nerozlišujme druh ovoce či zeleniny, pro detoxikaci jsou vlastně ideální snad všechny. Švestky, meloun, mrkev, ředkev, hlávkový salát. Spoustu vody, cenný chlorofyl, řada antioxidantů a obvykle i výtečná chuť. Důležité je, abyste měli ovoce a zeleninu v co nejsyrovější a nejčerstvější podobě. Stejně tak by tyto pochutiny měly hrát v jídelníčku pokud možno zásadní roli.

Mořské řasy, zelené nápoje

V případě mořských řas jde vlastně o asijskou formu zeleniny. Někoho jistě napadne, že bude lepší ušetřit peníze a dopřát si raději hrušky či jablka z domácího sadu. Ale proč myslíte, že se třeba lidé v Japonsku dožívají tak vysokého věku? Chlorella, nori nebo wakame jsou známé druhy řas, které byste měli alespoň vyzkoušet, když ne konzumovat je pravidelně. Totéž platí i pro zelené nápoje – třeba lektvar z mladého ječmene.

Brambory se také hodí

V každém jídelníčku musí být něco, čím se opravdu zasytíte. Při vší úctě k různým druhům ovoce a zeleniny, ty mají v tomto směru jen krátkodobý efekt. Tuhle roli mohou snadno splnit třeba brambory, které jsou ideální přílohou k bílému masu nebo rybě. Masu obecně byste se sice při detoxikaci měli spíše vyhnout, nicméně kousek tuňáka nijak neuškodí. Nezapomeňte ani na luštěniny, které jsou doporučované hlavně kvůli vysokému obsahu vlákniny. A v neposlední řadě i bylinky – petržel či pažitka podstatně usnadní trávení větších porcí jídla, takže si je dopřejme k obědu či večeři.

Ohodnoťte tento článek!