Rýžová dieta

Rýžová dieta

Rýžová dieta
Byla vám stránka užitečná? Přidejte hodnocení!

Jak už vám může napovědět samotný název, rýžová dieta je založena na příjmu rýže. Během diety tělo přijímá hlavně rýži, a to v určitém množství a v určitých porcích.

Parametry

Vhodná pro: muž / žena

Věková kategorie: 20 až 30 / 30 až 45 / 45 až 65 / 65 a více

Zhubnutí za měsíc: 5 kg

Cvičení k dietě: nikdy

Princip diety

Rýžová dieta by měla být chápána spíše jako očista organismu, nikoliv jako dlouhodobá dieta. Budete-li držet rýžovou dietu, hlavní potravinou v jídelníčku bude právě rýže. Doporučuje se konzumovat neloupanou rýži, která má nízký glykemický index a celou řadu vitamínů, jež jsou pro tělo důležité. Ideální rýží je také rýže Basmati, která je charakteristická nízkým glykemickým indexem. Ale je možné do jídelníčku zařadit i další druhy rýže.

Při přípravě rýže rozhodně nepoužívejte sůl. Měli byste jíst nesolenou rýži, díky čemuž se bude váš organismus lépe odvodňovat a čistit. Rýžovou dietu dodržte 3 až 10 dní. Po jejím ukončení byste se neměli přejídat a měli byste se vyhnout tučným a sladkým pokrmům, kvůli nimž by hrozil jo-jo efekt. Za deset dní můžete zhubnout až 5 kilogramů.

Jestliže se tedy rozhodnete pro rýžovou dietu, musíte dodržet několik zásadních pravidel, aby byla dieta účinná. Denně byste neměli sníst více než 220 gramů rýže a rýži byste si měli rozdělit na pět porcí denně. Jak jsme již zmínili, vyhněte se soli a pro ochucení rýže raději použijte bylinky. Rýže by se neměla jíst společně s ovocem, ale spíše se zeleninou. Během prvního dne diety nejezte nic jiného, pouze rýži. A v dalších dnech můžete zapojit svou fantazii a připravit si k rýži jak maso, tak i rýžovou kaši.

Důležité je dodržovat pitný režim, přičemž denně musíte vypit minimálně 2,5 litru neslazených tekutin.

Co jíst při dietě?

Během rýžové diety budete jíst nejen rýži, ale můžete jíst i maso a zeleninu.

Ukázkový jídelníček

První den

  • Snídaně: 50 g rýže Basmati
  • Svačina: 40 g jiného druhu rýže
  • Oběd: 50 g celozrnné rýže
  • Svačina: 40 g jiného druhu rýže
  • Večeře: 30 g rýže Basmati

Další dny

  • Snídaně: 50 g rýže Basmati ochucená bylinkami
  • Svačina: 40 g jasmínové rýže
  • Oběd: 50 g celozrnné rýže se 100 g kuřecího masa
  • Svačina: 40 g jiného druhu rýže
  • Večeře: 30 g rýže Basmati se zeleninou

Praktický tip

Jelikož je dieta jednotvárná, nedoporučujeme její dlouhodobé dodržování. Spíše rýžovou dietu použijte k očistě organismu. Dodržujte pitný režim, protože díky dostatečnému příjmu tekutin odvodníte svůj organismus.

Napsat komentář

Your email address will not be published.

top