TLC dieta

TLC dieta

TLC dieta je dieta, se kterou můžete nejen zhubnout, ale zároveň si díky ní snížíte hladinu cholesterolu. Nejedná se o dietu jako takovou, ale jedná se spíše o zdravý životní styl, který je založen na zdravé stravě.

Parametry

Vhodná pro: muž / žena

Věková kategorie: 20 až 30 / 30 až 45 / 45 až 65 / 65 a více

Zhubnutí za měsíc: 4 – 5 kg

Cvičení k dietě: více než 3x týdně

Princip diety

TLC dieta je zkratkou anglického názvu Therapeutic Lifestyle Changes, což v překladu znamená Léčebné změny životního stylu. Hlavním a zásadním cílem TLC diety bylo původně snížení cholesterolu v krvi. Vedlejším efektem bylo hubnutí, a proto se se tato dieta začala také k hubnutí využívat.

Při dodržování TLC diety dochází ke snížení příjmu nasycených tuků, které obsahují špatný cholesterol. Jakmile jsou tyto potraviny odstraněny z jídelníčku, dojde ke snížení obsahu tuků v těle, čímž se zároveň sníží i hladina cholesterolu v krvi. TLC dieta doporučuje vyměnit potraviny obsahující nasycený tuk za potraviny obsahující nenasycený tuk. Dále jsou potraviny s vysokým obsahem živočišného tuku vyměněny za nízkotučné potraviny a podobně. Díky těmto změnám začnete konečně snižovat svou tělesnou hmotnost a zlepšíte i svůj zdravotní stav.

Při TLC dietě musíte dodržovat určitá pravidla. Maximálně 7 % denního příjmu by měly tvořit nasycené tuky. Denně můžete přijet maximálně 200 mg cholesterolu. A jídelníček by měl denně obsahovat 25 % až 35 % (včetně zmiňovaných 7 %) z denního energetického příjmu nenasycených tuků.

A nevyhnete se u TLC diety počítání kalorií. Muži mohou přijmout denně 2 500 kcal (10 500 kJ) a ženy mohou denně přijmout 1 800 kcal (7 560 kJ). Chcete-li s TLC dietou zároveň hubnout, nikoliv pouze zlepšovat zdravotní stav, pak jsou hodnoty snížené. U mužů je hodnota snížena na 1 600 kcal (6 720 kJ) a u žen na 1 200 kcal (5 040 kJ).

Co jíst při dietě?

Jídelníček by měl zahrnovat maso, ryby, drůbež, luštěniny, vejce, nízkotučné výrobky, ovoce, zeleninu, chleba, těstoviny, rýži a obiloviny. Při odbourávání tuku jsou nápomocné potraviny, jako je pomeranč, hruška, ovesné vločky, mrkev, fazole, hrách či růžičková kapusta.

Výhody a nevýhody

Hlavní výhodou TLC diety je její jednoduchost a lehká sledovatelnost. Dále je oblíbená díky tomu, že je zdravá a pozitivně mění životní styl. Při jejím dodržování dochází ke snižování hladiny cholesterolu v krvi a vysokého krevního tlaku. TLC dietu by měl dodržovat každý, kdo se chce zdravě stravovat. Jídelníček není drastický a jedinou vaší povinností je sledování a počítání kalorií.

Praktický tip

Kromě toho, že musíte dodržovat jídelníček, byste měli také cvičit. Doporučuje se fyzická aktivita minimálně třicet minut denně.

TLC dieta
4.7 (93.33%) 3 votes

Napsat komentář

Your email address will not be published.

top