Zlín -
Jako důvod zástupci nemocnice uvádějí, že tato pojišťovna s nimi nemá nasmlouvané služby, které svým klientům slibuje.
„Jako rukojmí si pacienty při jednání s jakoukoliv pojišťovnou brát nechceme. Ale je polovina května a HZP s námi stále nemá dohodnuté a uzavřené smlouvy,“ vysvětlila mluvčí nemocnice Irena Amchová.
Dodala, že kdyby nemocnice přistoupila na takzvanou paušální úhradu, kterou HZP navrhovala, už dnes by byl vyčerpán celý půlroční limit.
„Částka, kterou pojišťovna navrhovala na šest měsíců, by v reálu pokryla asi jen čtyři a půl měsíce, a nyní bychom nemohli poskytnout péči vůbec žádnému pojištěnci HZP.“ mluvčí nemocnice Irena Amchová |
Dále konstatovala, že se vedení nemocnice snažilo s pojišťovnou jednat, ale ta soustavně neodpovídala na dopisy, faxy ani telefony.
„Proto jsme se rozhodli s ní ve druhé polovině roku smlouvu neuzavřít a jejím klientům poskytovat jen základní, vyhláškou stanovené služby. O dalších způsobech úhrad už s HZP jednat nebudeme,“ uzavřela Amchová.
HZP chápe přístup nemocnice, která odmítá ošetřit pacienty, jako nátlak na pojišťovnu.
„Nemocniční služby jsou v současné době hrazeny na základě vyhlášky ministerstva zdravotnictví formou zálohových plateb. Za první čtvrtletí tohoto roku Baťova nemocnice obdržela stopětiprocentní úhrady ve srovnání s příslušným obdobím minulého roku. Pro druhé čtvrtletí činí výše záloh dokonce sto osm procent. V žádném případě není pravda, že nemocnice nedostává od pojišťovny zaplaceno,“ uvedl tiskový mluvčí HZP Josef Křivánek. Ten stále věří, že v brzké době se obě strany ještě dohodnou na přijatelném řešení. Případ neošetřeného pacienta by se tak neměl již opakovat.
Zuzana Tarabusová, Zlínské noviny, 15.5.2003