Britští lékaři doporučují zakázat reklamu na alkohol

9. 9. 2009 8:11
přidejte názor
Autor: Redakce
Britští lékaři doporučují zakázat reklamu na alkohol. Chtějí také stanovit povinnou minimální cenu alkoholu a omezit cenové kampaně, nabízející například dva nápoje za cenu jednoho. Vyplývá to ze zprávy Britského sdružení lékařů, o které dnes informoval server BBC...


Podle britských lékařů není hlavní myšlenkou kampaně zákaz pití alkoholu, ale jeho střídmá a zodpovědná konzumace. „Alkohol je nyní prezentován jako běžná součást našich životů,“ uvedla ředitelka Britské nadace pro jaterní choroby Alison Rogersová. „Způsob, jakým je propagován a umístěn v obchodech, a jeho neskutečně nízká cena mohou vzbudit dojem, že jeho každodenní konzumace ve velkém je stejně běžná jako například konzumace chleba a mléka,“ dodala Rogersová.

Podle zprávy konzumace alkoholu v posledních letech prudce stoupá a u třetiny Britů překračuje doporučené normy. Náklady na léčbu nemocí spojených s alkoholem se v Británii odhadují na tři miliardy liber (86,9 miliardy korun) ročně.

Britské sdružení lékařů doporučuje zákaz veškeré propagace alkoholu. Výrobci alkoholu by například nesměli sponzorovat ani různé sportovní a kulturní akce. Omezení by se týkalo také dalších marketingových strategií, jako jsou soutěže, věrnostní programy a prodej doplňkového zboží. Lékaři rovněž doporučují stanovení minimálních cen, které by eliminovaly cenové strategie jako časově omezené slevy „happy hours“ nebo možnost zakoupit dva nápoje za cenu jednoho.

Návrh na stanovení minimálních cen se už projednával ve Skotsku. Britské ministerstvo zdravotnictví ale zatím odmítá podobná opatřením s tím, že je nutně přimět alkoholový průmysl k dobrovolné spolupráci. Podle ministerstva je také účinná dosavadní kampaň, nabádající k zodpovědné konzumaci alkoholu.

Podle Jeremyho Beadlese z obchodní asociace Wine and Spirit by změny navrhované lékařskou asociací připravily o práci tisíce lidí v potravinářském a reklamním průmyslu a zasáhly peněženky milionů spotřebitelů. „Je jasné, že zvyšování daní a cen alkoholu neomezuje jeho konzumaci,“ uvedl Beadles, podle kterého je alkoholový průmysl jedním z hlavních sponzorů kampaní za jeho střídmou a zodpovědnou konzumaci.

ČTK

  • Žádné názory
  • Našli jste v článku chybu?