Praha - studentům umožní seznámit se se všemi stomatologickými podobory, např. ústní chirurgií, parodontologií nebo ortodoncií,“ vysvětloval přednosta kliniky Jiří Mazánek s tím, že medici na fantomových hlavách, jakýchsi trenažérech, mohou cvičit např. práci se zubní vrtačkou, šití, modelování zubních náhrad a diagnostické i léčebné postupy. Novou učebnu ocenili i studenti.“ Na klinice praktikujeme pod dozorem pedagogů a naši pacienti usedají do křesel, která jsou mnohdy stará 25 let,“ potvrdily dívky z5. ročníku Štěpánka Bálková a Irena Sinecká. Podle prezidenta České stomatologické komory Jiřího Pekárka je virtuální fáze přípravy důležitá.“ Odpadá tady určité“ mučení“ pacienta, pozdější praxe se sice od simulátoru trochu liší, už tím, že se umělý pacient nehýbe a necuká, ale důležité je získání základní dovednosti a možnost pracovat na moderním pracovišti,“ uvedl Pekárek. Tvrdí, že v zemích EU je běžné, že absolvent šestiletého stomatologického studia odchází ihned do praxe. Jeho příprava je tak důkladná, že může ošetřovat pacienty naprosto samostatně. „Toho bychom chtěli docílit i u nás, ale současných 75 tisíc korun na studenta za rok na to skutečně nestačí,“ dodal proděkan 1. LF pro studijní záležitosti Stanislav Štípek.
(vlt), Večerník Praha, 16.10.2002