Komunikace s lékaři telefonicky a docházení do ordinací jsou mnohdy zdlouhavé. Není to však vždy nutné. Některé úkony by bylo možné totiž řešit elektronicky. Většina Čechů uvádí, že by rádi využívali elektronickou komunikaci. Nejčastěji by tuto možnost využívali k objednání se k lékaři (96,7 procenta), k připomínkám pravidelných kontrol (91 procent) a k vystavování receptů (89,4 procenta). Velký zájem je také o přístup k výsledkům vyšetření on-line (88,9 procenta).
Většina lidí by dále měla zájem o on-line konzultace, zjištění ceny či doplatku za lék nebo lékařský úkon, konzultace možných interakcí a nežádoucích účinků u léků nebo sdílení základních zdravotních údajů se záchrannou službou. Více než dvě třetiny Čechů pomáhají svým blízkým. I těm by pomohla elektronická komunikace, zejména v komunikaci s obvodním lékařem (84,7 procenta) a zubařem (54,1 procenta).
Ženy by elektronické spojení ocenily v komunikaci s gynekologickou ordinací, téměř 84 procent však tuto možnost nemá. Ženy by ji nejraději využívaly k on-line objednávání (88,8 procenta), k připomínkám pravidelných vyšetření (72,3 procenta), k vystavení receptů na léky (69,5 procenta) či k přístupu k výsledkům vyšetření on-line (68,7 procenta). O možnost konzultovat problém s gynekologem elektronickou cestou by měla zájem téměř každá čtvrtá žena.