Na dotaz čtenářky odpovídá Mgr. Markéta Kalivodová
Dohoda o hmotné odpovědnosti uzavřená mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem upravuje podmínky odpovědnosti zaměstnance za schodek na hotovosti, ceninách, zboží, zásobách materiálu nebo jiných hodnotách, jež jsou předmětem obratu nebo oběhu, s nimiž má zaměstnanec možnost osobně disponovat po celou dobu, po kterou mu budou svěřeny.
Zákoník práce spojuje zánik dohody o odpovědnosti se zánikem pracovního poměru nebo dnem, kdy bylo ze strany zaměstnance doručeno zaměstnavateli odstoupení od této dohody z důvodů stanovených zákonem (vykonává-li jinou práci, je-li převáděn na jinou práci, pracoviště atd.), není-li v odstoupení stanoven den pozdější.
Změna vedení nemá vliv
Z výše uvedeného vyplývá, že změna v osobě ředitele nemá vliv na trvání dohody o hmotné odpovědnosti, tudíž, nedošlo-li na pozici zaměstnance objektivně ke změnám ovlivňujícím jeho hmotnou odpovědnost, není zde žádný důvod pro uzavírání smlouvy nové.
Pro úplnost si dovolím poznamenat, že skutečnost, že zaměstnanci jsou v průběhu jeho pracovního poměru svěřeny i další hodnoty, než jaké mu byly svěřeny při sjednávání dohody o hmotné odpovědnosti, neznamená, že za schodek na těchto hodnotách zaměstnanec neodpovídá – naopak, odpovídá po celou dobu trvání pracovního poměru za jemu svěřené hodnoty, pokud od dohody ze zákonem stanoveného důvodu neodstoupí.