Praha - které URAC zveřejní 30. července. Jak URAC očekává, v průběhu léta požádá o akreditaci 25 až 50 společností. Registrační poplatek vyjde každého žadatele na pět tisíc dolarů, závěrečná suma se však může vyšplhat i výše, a to v případě nutnosti dalších zkoumání.
Ačkoliv někteří odborníci předpokládají, že existuje více než 20 tisíc webových stránek o zdraví, zdravotním stavu a medicíně, studie dokazují, že zákazníci dávají přednost získávání informací na serverech MayoClinic.com, WebMD, u jednotlivých chorob a problémů pak hledají podle kategorií na portálech jako je Yahoo!.
URAC by měl v ročním intervalu verifikovat každou akreditovanou stránku. Každá zaregistrovaná firma tak ponese pečeť URAC a na svých stránkách bude mít odkaz na domovskou adresu URAC www.urac.org. Nespokojení zákazníci si pak budou moci okamžitě stěžovat na správném místě. URAC bude každoročně stížnosti prošetřovat, v případě nutnosti vyžádá nápravu nebo akreditaci zruší.
Podobné kroky byly očekávány již delší dobu. Předpokládá se, že v loňském roce hledalo na internetu informace o zdraví na 100 miliónů zákazníků. Mnoho z nich však nebylo s úrovní nabízených dat a údajů spokojeno, což vyplynulo z několika výzkumů. Například podle průzkumu společnosti Harris Interactiv, který byl proveden pro URAC, neměla žádná z firem více než 40procentní důvěryhodnost. Nejméně přitom klienti důvěřovali stránkám farmaceutických společností a zdravotních pojišťoven. Tři čtvrtiny dotázaných uvedly, že záruka pravdivosti a kvality je pro ně extrémně důležitá.
(kaw), Hospodářské noviny, 24.7.2001